grom gekregen, in de kofferbak of moet het achter de HU ?

 
 
 
 
 
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1475
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

grom gekregen, in de kofferbak of moet het achter de HU ?

 · 
Posted: 08.06.2021 - 23:00  ·  #1
Heb vandaag leuk cadootje gekregen :-) Een Grom met BT en USB kabels plus nog telefoon opties (?)

Nu heb ik hier wat zitten neuzen hoe dat ding erin moet in mijn S60 met HU650 , Imiv en dvd RTI . Ik heb een splitter din kabel er iig bij. OP de eoa manier kom ik veel tegen uit 2013 en grom firmware dingen.


Ik kom daarnaast qua locatie meestal tegen dat men het ding achter de HU propt. maar kan het ook gewoon in de kofferbak ? Mijn boerenlogica zegt, die splitter rti kabel kan bij de HU ertussen maar dan ws ook bij de DVD .

Het idee wat ik heb is kabel uit de dvd , grom kabel ertussen en andere kant van die spliiter kabel, dikke stekker, in de grom zelf. Tevens zit er een rood klein drie letter 12v kabeltje bij. Ergens op de dvd speler zal ook een constante plus moeten zitten, rood of rood wit ? Daar wil ik de 12v van de grom bij prikken.

Vervolgens, achterbankzitting eruit, achterkant van de middenconsole losschroeven en tikje lichten om dan een verlengde USB kabel EN de BT kabel in het bakje van de armsteun uit te laten komen.


Dan zou ik naast spotify / djeezer via de imiv kabel ook de BT en USB stick optie moeten kunnen laten werken.

Telefonie gaat via de parot 3900 (?) en dat wil ik zo laten.


Zie ik iets over het hoofd of zou dit moeten werken ?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3729
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: grom gekregen, in de kofferbak of moet het achter de HU ?

 · 
Posted: 09.06.2021 - 10:08  ·  #2
Lekker in de kofferbak er bij proppen, heb ik bij de mijne ook gedaan. Dan ben je met 2 minuten klaar. Ik zou de kabels niet verlengen, bereik van bluetooth is prima. En hoe vaak wissel je tijdens het rijden van USB stick? Ik heb de mijne er denk ik al 2 jaar in zitten.
Derk
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Planeet Nijmegen
Leeftijd: 27
Berichten: 37
Geregistreerd: 05 / 2021
Subject:

Re: grom gekregen, in de kofferbak of moet het achter de HU ?

 · 
Posted: 09.06.2021 - 20:22  ·  #3
Achter je HU kan net zo goed! Ik denk dat het afhankelijk is van het bluetooth bereik van jouw telefoon.

Als je vaker met bluetooth apparaten een matig bereik hebt, zou ik m achter je HU plaatsen. Dan ben je niet in 2 minuten klaar, maar in 40 en kraakt je connectie nooit. Het is echt een koud kunstje, ik heb die van mij toevallig een week geleden achter mijn HU geplaatst.
Een bijkomend voordeel is dat je een kabeltje van een smartphone kunt verbinden met de USB aansluiting van de Grom en ergens bij je passagiersstoel uit de middenconsole kunt laten uitkomen. Dan kun je makkelijker met een 'gasttoestel' muziek afspelen.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1475
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: grom gekregen, in de kofferbak of moet het achter de HU ?

 · 
Posted: 11.06.2021 - 01:07  ·  #4
Quote door Derk

Achter je HU kan net zo goed! Ik denk dat het afhankelijk is van het bluetooth bereik van jouw telefoon.

Als je vaker met bluetooth apparaten een matig bereik hebt, zou ik m achter je HU plaatsen. Dan ben je niet in 2 minuten klaar, maar in 40 en kraakt je connectie nooit. Het is echt een koud kunstje, ik heb die van mij toevallig een week geleden achter mijn HU geplaatst.
Een bijkomend voordeel is dat je een kabeltje van een smartphone kunt verbinden met de USB aansluiting van de Grom en ergens bij je passagiersstoel uit de middenconsole kunt laten uitkomen. Dan kun je makkelijker met een 'gasttoestel' muziek afspelen.



Als het idd achter in de bak kan heeft dat mijn voorkeur. Hoe minder dat plastic van een das of console loshoeft hoe liver het me is.

De kabel van de imiv met zijn 30p ipod aansluiting zat in de armsteun. Die heb ik verlegt naar boven de HU

Die grom zou ik dan achterin willen en alleen ene kabel in de console leggen en klaar.


Moet nu dus zien uit te vogelen hoe ik idd de juiste constante + van de DVD ga vinden zonder de boel te laten roken :-)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3729
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: grom gekregen, in de kofferbak of moet het achter de HU ?

 · 
Posted: 11.06.2021 - 07:19  ·  #5
Ik kan vanmiddag wel ff een foto maken hoe het bij mij zit (ik heb 'm in de kofferbak)
Klaas76
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 47
Berichten: 274
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: grom gekregen, in de kofferbak of moet het achter de HU ?

 · 
Posted: 11.06.2021 - 08:34  ·  #6
Ik kijk even mee want ook ik moet de grom nog aansluiten.
Hieronder even wat foto's.

En nog een link:
https://motrade.nl/data/mediab…ferbak.pdf
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0