grom inbouwen

hu-803 met rti

 
 
 
 
 
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: grom inbouwen

 · 
Posted: 09.06.2015 - 20:47  ·  #46
Staat er bij. THX
joeri369
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 27
Berichten: 61
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: grom inbouwen

 · 
Posted: 09.06.2015 - 21:09  ·  #47
Ik ben wel benieuwd wat die kabel eigenlijk moet gaan doen? Als het audio signaal via de jack vanuit je telefoon o.i.d. Naar de USB van de grom moet om als "aux in" te dienen dan lijkt het me zeer sterk dat het gaat werken eigenlijk. Dan probeer je namelijk analoog signaal door een digitale poort te sturen :bandit:
Het zou kunnen als er een chipje in de USB connector zit, maar dat lijkt me sterk eerlijk gezegd. ;-)
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: grom inbouwen

 · 
Posted: 09.06.2015 - 21:17  ·  #48
Voor het geld kan ik de gok altijd wagen. :)
joeri369
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 27
Berichten: 61
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: grom inbouwen

 · 
Posted: 09.06.2015 - 21:33  ·  #49
Zeker weten! Maar dat is het probleem ook niet, ik ben eerder bang dat je de grom of je telefoon sloopt. Usb levert namelijk 5V gelijkspanning. Dat vind je telefoon jack echt niet leuk! Voor de grom zie ik in eerste instantie geen direct gevaar, maar stel dat je de jack tegen iets wat geleid aanhoud heb je ook kans dat je die sloopt door kortsluiting.

Misschien is het een goed idee om eerst te meten wat waar aan verbonden is tussen de jack en de USB. Daar wil ik je graag advies over geven, maar ik tik dit op de ipad dus dat komt dan later. ;-)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: grom inbouwen

 · 
Posted: 09.06.2015 - 22:42  ·  #50
Haha, dat gaat niet werken natuurlijk.
Jackplug geeft een analoog signaal. De USB kan daar niet mee omgaan. Ik zou het ook niet zo snel aansluiten, aangezien een USB poort 5V prik geeft. Weet niet of je jackplug aansluiting daar blij van wordt :D
Edit, reply van Joeri niet gelezen. Maar blijkbaar denkt hij er hetzelfde over. Niet gebruiken dus!
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: grom inbouwen

 · 
Posted: 09.06.2015 - 22:54  ·  #51
Oh, thanks! Niet aan gedacht. Zo diep in de materie zit ik helemaal niet. :shame:
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3182
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: grom inbouwen

 · 
Posted: 09.06.2015 - 23:14  ·  #52
Inderdaad niet doen. Je telefoon gaat een beetje roken en er komt nooit weer muziek uit je oordopjes
JJB
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Regio Utrecht
Leeftijd: 56
Berichten: 15
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: grom inbouwen

 · 
Posted: 06.03.2016 - 18:44  ·  #53
Ook ik heb afgelopen week mijn GROM ingebouwd. Goed te doen en links achterin boven het contactslot van mijn XC70 MY2005 was er voldoende plek voor het kastje. Ik had in eerste instantie wel een defect "koffertje" met ontstoringsfilter waardoor de glaszekering die daarin zat er steeds uit klapte. De inbouw heb ik afgemaakt toen ik een nieuw kabeltje toegestuurd kreeg.

Ik ervaar bij muziek wel een ruis/brom in het geluid. Niet heel hard, maar wel storend bij zachte passages en icm mijn premium speakers niet acceptabel. Advies van de leverancier was om een ander aardpunt te gebruiken. Ik heb nu als massa een van de twee schroefjes van de HU gebruikt tussen de beide HU connectoren in. (De ene connector is voor de speakers de andere voor de voeding enzo) De + heb ik afgetakt met zo'n prikkertje van de voedingskabel van de HU.

Nu ben ik benieuwd waar jullie het aardklemmetje van de GROM hebben aangesloten of je een aparte massa aansluiting getrokken? Zoja waar vandaan? Bedankt voor de tips!
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: grom inbouwen

 · 
Posted: 07.03.2016 - 16:29  ·  #54
Massa aan de HU, schroefjes zat. Geen brom.
Diechel
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 244
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: grom inbouwen

 · 
Posted: 17.03.2016 - 22:15  ·  #55
Quote door JJB

Ook ik heb afgelopen week mijn GROM ingebouwd. Goed te doen en links achterin boven het contactslot van mijn XC70 MY2005 was er voldoende plek voor het kastje. Ik had in eerste instantie wel een defect "koffertje" met ontstoringsfilter waardoor de glaszekering die daarin zat er steeds uit klapte. De inbouw heb ik afgemaakt toen ik een nieuw kabeltje toegestuurd kreeg.

Ik ervaar bij muziek wel een ruis/brom in het geluid. Niet heel hard, maar wel storend bij zachte passages en icm mijn premium speakers niet acceptabel. Advies van de leverancier was om een ander aardpunt te gebruiken. Ik heb nu als massa een van de twee schroefjes van de HU gebruikt tussen de beide HU connectoren in. (De ene connector is voor de speakers de andere voor de voeding enzo) De + heb ik afgetakt met zo'n prikkertje van de voedingskabel van de HU.

Nu ben ik benieuwd waar jullie het aardklemmetje van de GROM hebben aangesloten of je een aparte massa aansluiting getrokken? Zoja waar vandaan? Bedankt voor de tips!


Wanneer het volume op mijn telefoon laag staat en ik de HU-650 hoger in volume zet hoor ik een brom van mijn dynamo. Deze is namelijk toerental afhankelijk.
Het volume op mijn telefoon omhoog en versterker lager en ik heb er geen last meer van. Mijn massa zit aan een schroef bij mijn achterlamp ivm RTI GROM. Mogelijk niet de beste aarding, kan proberen ergens anders aan te monteren.
Bert West2
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 63
Berichten: 256
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: grom inbouwen

 · 
Posted: 27.05.2018 - 18:48  ·  #56
Vandaag mijn grom ingebouwd maar koppelen met mn IPhone lukt niet. De Samsung van mijn zoon koppelt probleemloos. Kan iemand adviseren?
De grom is correct aangesloten denk ik want de HU geeft aan CD changer. De Samsung doet heg immers prima. Wie kan ke helpen?

Overigens heb je achter de radio wel errug weinig ruimte. 😓
Vast bedankt voor jullie reacties
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: grom inbouwen

 · 
Posted: 27.05.2018 - 19:28  ·  #57
Eh, staat de blue tooth aan?
Bert West2
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 63
Berichten: 256
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: grom inbouwen

 · 
Posted: 27.05.2018 - 20:13  ·  #58
Het is voor elkaar. Mijn fout was dat je binnen 3 minuten moet pairen. Daarna is de grom onzichtbaar 😃😃.
Nu nog de radio terug inbouwen.
Bert West2
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 63
Berichten: 256
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: grom inbouwen

 · 
Posted: 27.05.2018 - 20:36  ·  #59
Quote door Bert West2

Het is voor elkaar. Mijn fout was dat je binnen 3 minuten moet pairen. Daarna is de grom onzichtbaar 😃😃.
Nu nog de radio terug inbouwen.


Mede dankzij Motrade (Michel)!!! Ook op deze zondagavond heeft Michel op mijn vraag gereageerd. Super service van Motrade!!!
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: grom inbouwen

 · 
Posted: 02.09.2019 - 11:01  ·  #60
Zaterdag de bij motrade bestelde GROM USB3 ontvangen en hij doet het prima. Het is even zoeken naar de firmware (de firmware in de unit was blijkbaar niet correct) en dit topic, maar dan heb je ook wat. Zowel de CD (versie 57) als de MD wisselaar firmware (versie 45) geprobeerd. Eerst de CD versie, want hij deed niets en ik vermoede dat de MD firmware door de 601 niet geaccepteerd werd. Later de MD versie en die bevalt op zich ook.

Wel jammer dat de text weergave niet werkt als ie op de RTI aangesloten is, maar ik ga voor zoiets niet het dashboard open halen. (geen flauw idee waar ik 'm zou moeten laten) Of is dat dee mp3/flac issue. (ik heb flac met tags)

Geluidskwaliteit is meer dan prima. (ik hoor details in de Matrix soundtrack CD die me nog niet waren opgevallen)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0