GROM usb2 heeft even opstarttijd nodig

 
 
 
 
 
pieter1004
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Middelburg
Leeftijd: 32
Berichten: 27
Geregistreerd: 02 / 2012
Subject:

GROM usb2 heeft even opstarttijd nodig

 · 
Posted: 03.08.2013 - 14:53  ·  #1
Hallo allemaal,

Een week geleden heb ik een GROM usb2 module geinstalleerd op mn hu-803. Ben er tevreden mee, goede kwaliteit enzo. Maar... de radio herkent de module niet direct na het starten van de auto. Na het starten zie ik dus ook niet de tekst MD-CHNGR op mn display verschijnen maar staat er in het tekstvak 'MD error'. Als ik wat met de source knop speel en even switch tussen CD,FM en AM komt 'MD-CHNGR' weer in beeld en kan ik weer terug naar MD switchen en gewoon normaal genieten van m'n eigen muziek via de GROM.

Dus nu ben ik benieuwd of dit normaal is en of meer mensen er last van hebben.

groetjes Pieter1004
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: GROM usb2 heeft even opstarttijd nodig

 · 
Posted: 03.08.2013 - 22:46  ·  #2
Hoi Pieter,

Je zou eens een PM kunnen sturen aan Funk3.
Bij mijn weten heeft hij hier een oplossing voor.
FUNK3
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Berichten: 1555
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: GROM usb2 heeft even opstarttijd nodig

 · 
Posted: 03.08.2013 - 22:52  ·  #3
Voor zover ik weet kunnen er verschillende oorzaken zijn dus wacht het Pb nog even af.

Heb je überhaupt 1 cd gewoon in de hu?
pieter1004
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Middelburg
Leeftijd: 32
Berichten: 27
Geregistreerd: 02 / 2012
Subject:

Re: GROM usb2 heeft even opstarttijd nodig

 · 
Posted: 14.10.2013 - 21:07  ·  #4
Hallo allemaal,

Ik heb het lang druk gehad met van alles en nog wat en geen tijd voor mn GROM, maar ik heb het nu opgelost :)

Sinds 2 weken terug zag m'n radio de GROM helemaal niet meer dus zojuist even tijd gemaakt om er wat van te maken, met resultaat.
het enige wat ik eigenlijk heb gedaan is de nieuwste firmware (versie 16) update erop gezet. K heb eerst even de accu losgekoppeld, daarna USB erin, contact aan (op stand II :) ), accu vast en firmware werd geupdated.
Nu ziet de radio de GROM vrijwel direct nadat het contact aan gaat en hoef ik niet eerst meer aan de source knop te draaien voordat de radio hem herkent als MD-CHNGR.
Dus kortom is de oplossing in mijn geval dus simpel geweest, maar wil ik hem toch even delen zodat dit topic in ieder geval een oplossing heeft.

Ik snap alleen niet waarom de oudere firmware versie (versie 14) problemen gaf, t lijkt me sterk dat iedereen met een oudere versie deze problemen heeft.

Met vriendelijke groet,

Pieter

PS: zou het bijna vergeten maar k heb een poos terug wat PM contact met Funk3 gehad voor tips. dus bedankt Patrick!
FUNK3
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Berichten: 1555
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: GROM usb2 heeft even opstarttijd nodig

 · 
Posted: 14.10.2013 - 21:46  ·  #5
Graag gedaan Pieter!

Mooi dat hij het nu wel doet! Nieuwe firmware :) zelf ook maar ff kijken weer...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0