Grrrr banden scheef afgesleten

V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Grrrr banden scheef afgesleten

· 
Posted: 09.12.2014 - 22:07  ·  #1
De voorbanden. (zomer) zijn schreef afgesleten. Buiten nog ruim voldoende profiel, binnen. Gaat het richting minimum. Na de winter zijn ze misschien nog goed voor 3000 km ofzo.

Iemand ervaring met een goede uitlijner in Flevoland?
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Re: Grrrr banden scheef afgesleten

· 
Posted: 09.12.2014 - 22:34  ·  #2
John uit Drenthe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: 09.12.2014 - 22:47  ·  #3
Uitlijnen begint met nieuwe banden, anders slijt het dubbel zo hard!
Mekstra
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 09.12.2014 - 23:34  ·  #4
Quote door V-driver

De voorbanden. (zomer) zijn schreef afgesleten. Buiten nog ruim voldoende profiel, binnen. Gaat het richting minimum. Na de winter zijn ze misschien nog goed voor 3000 km ofzo.

Bijzonder slijtagepatroon, binnenkant versleten. Stuurt de auto wel goed, wel koersvast??
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.12.2014 - 06:29  ·  #5
De auto stuurt prima, is ook koersvast. Maar misschien is het er wel zodanig langzaam ingeslopen dat ik na het uitlijnen het verschil duidelijk merk.

Wat als ik na de winter (zitten nu nieuwe winterbanden onder sinds zaterdag) de schuin gesleten zomerbanden terugplaats o pde dan uitgelijnde auto?
626Ronin
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 10.12.2014 - 09:26  ·  #6
wat bedoel je met binnenkant? het midden van de band of naar de binnenkant van de auto/spatborden? (midden van band is bandenspanning/snelheid je boosdoener)
bij binnenkant auto: Ik zou eerst goed naar je draagarmen en rubbers gaan/laten kijken.. er is een reden dat ie scheef staat..
de schuinte van de banden nu kan geen invloed hebben op de uitlijning, dat verschil zakken ze wel in op de brug, en anders heb je sowieso geen beste draagarmrubbers meer..
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 10.12.2014 - 10:31  ·  #7
eens. voordat je m laat uitlijnen eerst kijken hoe de staat van de ophanging is. anders lijn je uit en hoeft t nog steeds niet goed te zijn. schuin afslijten lijkt op scheve wielstand, maar kan ook idd door verkeerd uitgelijnt komen. overigens hoort een goede uitlijner dit ook te checken. uitlijnen is anders zinloos.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.12.2014 - 10:44  ·  #8
Quote door V-driver

Garage Pitstop in Almere. Doe Jamat de groeten.
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.12.2014 - 10:45  ·  #9
In februari, vlak voor de vorige winterbanden er af gingen zijn de schokbrekers voor vervangen door Serva. Kort daarna zijn de zomerbanden er op gekomen, de oude winterbanden waren versleten, maar wel recht. Ik geef dus de schuld aan weer een misser van Serva. Na vervanging van de schobrekers hebben ze de auto niet uitgelijnd, kan niet anders. Was garantie (waarbij ik nota bene moest bijbetalen) en dus was er hun wel wat aan gelegen deze extra kosten niet te maken.

Ik ga dus gewoon de auto opnieuw uit laten lijnen. Ben wel zodanig klaar met Serva dat mijn eerste gedachte is de kosten van de scheef gesleten banden en het uitlijnen op hen te verhalen, maar dat zal alleen maar tot veel irritatie bij mij leiden. Wetende hoe ze traineren.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.12.2014 - 10:46  ·  #10
Wat een pech, man. Balen.
626Ronin
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 10.12.2014 - 10:50  ·  #11
heb je dat niet aan je verbruik (in negatieve zin) gemerkt? als wielen zo scheef staan moet volgens mij je verbruik al aangeven dat ie niet lekker rolt..
RichardV70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 10.12.2014 - 10:57  ·  #12
Met de onderzijde bevestiging van de schokbreker (veerpoot) stel je de wielvulcht af.
Uitlijnen na vervangen van schokbreker is dus noodzakelijk.

Niets gemerkt met het slepen van een wiel bij volledig insturen?

Snel uit laten lijnen incl wielvlucht. Anders zijn je winterbanden zometeen ook scheef

Groetjes Richard
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 10.12.2014 - 11:01  ·  #13
bij nieuwe schokbrekers moeten ook de wielstand opnieuw gesteld worden. Anders staan de wielen idd scheef en slijten dus scheef. gewoon uitlijnen kan ook nog steeds oorzaak zijn.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 10.12.2014 - 11:11  ·  #14
Zijn Volvo zal wel afgesteld zijn op iets teveel negatief camber, geeft een vals gevoel van goede wegligging en wordt daarom nog wel eens door de mindere goden onder de uitlijners gedaan, beetje de BMW-wielstand, kost helaas wel je banden.

Ik heb wel een goed adres voor je maar helaas niet in Flevoland; Profile (jaja) Dassen in Eindhoven.
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.12.2014 - 11:14  ·  #15
Aan het verbruik heb ik niets gemerkt. Nu beide voorbanden in hetzelfde patroon aan de binnenzijde (dus niet het midden van de band, maar de binnenste rand) zijn afgesleten is de rechtuitstabiliteit altijd gelijk gebleven. Wel dacht ik iets meer vibratie in het stuur te merken. Theoretisch zou het verbuik lager moeten zijn als de auto op slechts een gedeelte van de band hoofdzakelijk rolt en dus weerstand heeft.

In ieder geval ga ik zsm een afspraak maken. Bandjes zijn duur genoeg en dit wetende is de grip ook minder dan zou moeten en dus potentieel gevaarlijk.

Selected quotes for multi-quoting:   0