halogeen lamp ombouwen tot xenon

 
 
 
 
 
lill_nemo1
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hamont
Leeftijd: 40
Berichten: 99
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

halogeen lamp ombouwen tot xenon

 · 
Posted: 29.11.2013 - 01:14  ·  #1
Hallo luitjes

laatste maanden jammer genoeg zoveel aan mn kop gehad dat ik niet naar de BBQ ben kunnen komen en weet zelfs niet of de friesland tocht is doorgegaan, zelfs hier op het forum lezen is er bijna niet van gekomen :(

enfin, tussendoor toch af en toe tijd gehad om wat over de auto na te denken en te prutsen

hadden op het werk nog pilot xenon classic setjes (eigenlijk voor op de bussen bedoeld namelijk tot 36V) liggen die niet gebruikt werden, omdat de kwaliteit toch niet zo super was
Zeker de lampen gingen veeeeel minder lang mee dan beloofd

"""voor degenen die dit in de toekomst willen plaatsen, gebruik aub de shunt-doorboor-methode om van de lamp foutmelding af te raken.
de vermogensweerstanden (wat de canbus-setjes zijn) vervangen gewoon de weerstand van de originele lampen en worden IMMENS heet
gewoon plastic smelt letterlijk weg op den duur
Gebruik je toch zo een canbus kabel setje, plaats de weerstanden dan op een voldoende dikke metalen plaat en zorg dat ze goed kan afkoelen"""

het waren 5000k lampen welke een zeer mooie witte kleur geven, zeker als je naar de koplampen kijkt, maar ik vind ze net iets te blauw (jawel ?) en ga bij mij definitieve montage 4300 steken (kan natuurlijk eventueel terugvallen op 5000 he?)


Nu viel mij het lichtbeeld (op de licht-tester) van zowel de originele Valeo, maar zeker die van de TYC namaak, erg tegen met de originele H7 lampjes
geen echt mooie lijnen en 2 fellere vlekken, dus niet alles even egaal verlicht

dit effect werd nog versterkt door de xenons



ik wil dit uit de wereld helpen en heb nog maar 2 opties, aangezien ik (persoonlijke smaak) de looks van mijn lampen mooier vind dan de nieuwere versies

1) ofwel dimlicht en/of grootlicht door morimoto mini projectoren vervangen (niet al te duur via motorsticker.nl) tesamen met een helder glas
maar ik vind het niet altijd geslaagd als ik zo de fotos op internet bekijk
daarbij vind ik een verlichtte reflector mooier dan zo een rond bolleke van de projector

2) ofwel ook hier de lens door helder glas vervangen en proberen om de reflector te verwijderen en te vervangen door de reflector van het xenon model zonder projectoren (dat klopt toch he? dat er zo een model is?)


idee kwam door een filmpje op youtube "thors hammer"
http://www.youtube.com/watch?v=jWg6e2xhnno

ps. nu ik voor de zoveelste keer naar dit filmje keek, lijkt het erop dat hij s60R lampen heeft gestoken en de plastic vanbinnen terug zwart heeft gekleurd zodat het de originele look heeft, maar ik meen toch echt ergens gelezen te hebben dat de lenzen vervangen zijn


enfin, wie heeft ideeën, suggesties, weet of deze reflectoren om te wisselen zijn, etc

groetjes!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: halogeen lamp ombouwen tot xenon

 · 
Posted: 29.11.2013 - 17:12  ·  #2
Beiden zijn originele xenon koplampen voor een S60,
De eerste van een fase 2 model, de onderste van een fase 1 model.
Geen omgebouwde koplampen dus.
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: halogeen lamp ombouwen tot xenon

 · 
Posted: 29.11.2013 - 17:43  ·  #3
Klopt wat Hans zegt, mijn vorige s60 had ook de onderste koplampen dat is bi xenon van de fase 1 modellen.
lill_nemo1
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hamont
Leeftijd: 40
Berichten: 99
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: halogeen lamp ombouwen tot xenon

 · 
Posted: 29.11.2013 - 22:13  ·  #4
ow dat wist ik helemaal niet, dat deze er waren

vind je weinig van terug blijkbaar op het net

en blijkbaar ook moeilijk te vinden

hopelijk heeft de dealer ze nog en val ik niet dood neer als ik de prijs hoor




bedankt voor de info jongens
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: halogeen lamp ombouwen tot xenon

 · 
Posted: 29.11.2013 - 22:50  ·  #5
Je kunt beter een zoekopdracht plaatsen.
Ik denk dat je gaat schrikken van de prijzen, zijn heftig.
roland kosters
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaulille
Leeftijd: 55
Berichten: 285
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: halogeen lamp ombouwen tot xenon

 · 
Posted: 29.11.2013 - 22:52  ·  #6
Even kijken of die upgrade wel mag bij ons in Hechtel.
Staat hier iets van vermeld in het gelijkvormigheids-attest?

Als we tijd hebben (en ik mijn wagen terug) kunnen we samen naar een meeting gaan buurman.
:lol:
Groet Roland.
lill_nemo1
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hamont
Leeftijd: 40
Berichten: 99
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: halogeen lamp ombouwen tot xenon

 · 
Posted: 30.11.2013 - 02:30  ·  #7
@ Bigdog, wat bedoel je met een zoekopdracht?
hier op t forum een zoekertje plaatsen?



k denk trouwens dat ik misschien liever voor nieuwe ga, als ik dan toch veel geld moet uitgeven, en het is ook veelal voor de looks, dus ...
maar een net setje aan een interessante prijs zal wellicht moeilijk te weerstaan zijn



@ Roland
xenon inbouwen mag op eender welke manier, zolang de lampunit E gekeurd is en je koplampsproeiers hebt en automatische hoogteregeling van Of auto Of lichthoogte

misschien dat als het zo ver komt, dat ik dan bijvoorbeeld door Pilot een hoogteregelingskit laat plaatsen en een tijdelijk, makkelijk wegneembaar sproeisysteem maak

al neem je het er bij hun op de parking weer af, het moet gewoon op het moment van de keuring aanwezig zijn en werken (ps zo een automatische regeling word nooit getest, dus normaal kunnen ze er niets van zeggen, zolang je iets over de regelaars plaatst zodat het lijkt alsof er motoren op zitten om te regelen)

of ik plaats tijdelijk een bewerkte H7 ipv het xenon lampje
dit zou volgens enkelen op t net werken, die dit hebben gedaan om hun import auto met standaard xenon zonder regeling en dergelijke in te kunnen voeren





heel die paniek rond verblindend strooilicht bij xenonlampen in halogeenbehuizing is overdreven

Ze hebben in Brussel schrik gepakt en van een mug een olifant gemaakt

ik heb nu xenon erin zitten en hoewel ze wel erg fel zijn, verblinden ze me niet, al kijk ik recht in de lichtstraal
van strooilicht is er weinig sprake, ik heb wel netjes de lichthoogte afgeregeld
dit is iets wat zeker gedaan moet worden na plaatsing van hid lampjes

trouwens, volgens mij is dat strooilicht nog zo slecht niet
ik en vele anderen vinden de reflector-xenons (met hun regeling en sproeiers) veel storender op de weg dan xenons in reflectoren
ik denk dat dat komt omdat het strooilicht ervoor kan zorgen dat je ogen een overgang hebben van donker naar heel fel licht
dit in tegenstelling tot de projectoren, waar het heeel snel van donker naar licht overgaat
en dus hebben je ogen daar meer moeite mee

wat veel belangrijker is, is dat je ampoule juist geplaatst is en dat je je lampen hebt afgesteld met een meter



greetz
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: halogeen lamp ombouwen tot xenon

 · 
Posted: 30.11.2013 - 10:56  ·  #8
De zoekopdracht kun je ook op de onderdelenlijn plaatsen.
Ook zou je de bekende demontage bedrijven eens kunnen benaderen.
Op site's als Ebay e.d. kun je ze ook nog wel eens kunnen vinden.
Succes.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3224
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: halogeen lamp ombouwen tot xenon

 · 
Posted: 30.11.2013 - 11:47  ·  #9
Xenon in een H7 reflector kan eigenlijk niet, je brandpunt veranderd en daarmee je lichtbeeld. Als ik twee van die blauwe vlekken aan zie komen bestaat de kans dat ik er ook 8 lampen bij aan zet. Je schijnt iedereen recht in z'n bakkes met die rommel.
Wil je xenon, ga dan gewoon voor origineel zoals de bixenon lampen op je onderste foto's.
Ik heb een keer bijna de adaptive xenon lampen gekocht voor 450 euro, maar toen ik het geld had overgemaakt had hij ze ineens verkocht.
Daarna in Groningen een keer de MY02/03 bixenon lampen voor 400 euro gezien, een uur eerder voor mijn neus weg gekocht door een forum lid.
Bij de dealer va je inderdaad bijna dood neer als je de prijzen hoort.
lill_nemo1
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hamont
Leeftijd: 40
Berichten: 99
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: halogeen lamp ombouwen tot xenon

 · 
Posted: 30.11.2013 - 23:15  ·  #10
@ jeroen,

ik snap wat je bedoelt

echter, zelfs al kijk ik pal in mn lichten, zelfs als ik buk zodat het licht recht in mn ogens schijnt, dank valt het nog ERG goed mee

pas op, ze zijn erg fel, maar om een of andere reden stoort het niet zo
ook is het echt WIT en geen blauwe schijn of zo

nu ik ze er (tijdelijk) in heb zitten, let ik er speciaal op wat de verlichting van het overige verkeer doet


en dan valt me op dat zelfs veel origineel halogeen (vooral met reflector) veel meer verblind dan mijn lampen

misschien dat ik mn lampen beter heb afgesteld, of dat de xenon lampjes van pilot misschien toch een iets beter brandpunt geven (maar dat betwijfel ik)

ik heb geschreven dat de xenons het slechte lichtbeeld van de lampen nog versterkten.
nu, het lichtbeeld is EXACT hetzelfde, alleen "valt dit meer op" (je zou het moeten zien, kan het niet goed uitleggen, ook al stel ik iedere week lampen af)
dus mijn licht komt er exact hetzelfde uit als eerst, maar dan sterker

ik ben zelfs 4 dagen savond in het donker speciaal gaan rondrijden om te kijken wat de reacties zijn van de mede weggebruikers en de reactie is NUL



enfin, voorlopig rijd ik zo nog even rond (schokdempers zijn steeds verder aan het verslijten,dus eerst dat maar, tesamen met mijn uitlaatdemper die begint te rammelen) om dan de lichten verder aan te pakken
 
Selected quotes for multi-quoting:   0