Handsfree bellen, andere microfoon

Met standaard mic, veel te veel bijgeluiden

 
 
 
 
 
Guestuser
 
Avatar
 
Subject:

Handsfree bellen, andere microfoon

 · 
Posted: 09.04.2009 - 11:57  ·  #1
Hallo, ik heb al wat zitten googlelen (wat een gek woord als je het zo schrijft... ) maar kan er niet veel over vinden. Mijn S80 - bj 2002, heeft voor het handsfree bellen een microfoon ergens bij de achteruitkijkspiegel.

Maar ik hoor van iedereen, dat het een kabaal is, veel bijgeluiden en dat ik slecht te verstaan ben. ( nee, heeft niets met mompelen te maken...)

Is er iemand die ervaring heeft met een andere microfoon, soms zie ik wel eens een zwanenhals op de hoofdsteun, die het beter doet en waar ik die kan laten inbouwen???

Alvast hartelijk dank !
Oneill
 
Avatar
 
Subject:

Re: Handsfree bellen, andere microfoon

 · 
Posted: 10.08.2010 - 15:36  ·  #2
Ik ehb zelf een nieuwe zwanenhals van het merk Sonyericsson ingebouwd, echter nog niet aangesloten op de carkit zelf, aangezien ik eerst het electronische schema van mijn autotelefoon nodig heb, besteld via marktplaats en nog niet binnen. Deze heb ik op de hoofdsteun geplaats, bij de reeds bestaande gaatjes. Je kunt voor 68,50 euro een originele volvo zwanenhals bestellen, en deze inpluggen onder je stoel, echter kwam deze stekker niet overeen met de stekker die op de zwanenhald zat (ouder type). Dus zelf aan de slag gegaan, en deze met een trekveer door mijn steol getrokken, en gemonteerd. Erg mooi geworden, lijkt origineel. Nu nog werkende zien te krijgen. Ook heb een dikker speaker in het hoofdstuk geplaatst, zodat het geluid ook beter is. Twee vliegen in 1 klap, zonder zichtbare schade.
Ik zou dus voor 25 euro een nieuwe microfoon bestellen, en aan de slag gaan...

PS: Je kunt de hoofdsteun verwijderen door ongeveer 10 centimeter onder de steun ter hoogte van de beugels, de pinnen in te drukken en dan kan je zo de steun verwijderen.

Succes...
rico666
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haaksbergen
Leeftijd: 56
Homepage: rineca.nl
Berichten: 26
Geregistreerd: 05 / 2010
Subject:

Handsfree bellen, andere microfoon

 · 
Posted: 16.08.2010 - 23:13  ·  #3
Hallo,

ik ben links een beetje doof en vondt de luidspreker ook al te zacht klinken. ik kan hem gewoonweg niet goed verstaanbaar krijgen. welke speaker heb je er in gebouwd Oneill?
en ging dit simpel?

ik heb een V70 uit 2003 (mobility line) dus met ingebouwde telefoon, zwanehals en speaker in hoofdsteun.

alvast bedankt,

Groet Richard
Fred V70
 
Avatar
 
Subject:

Re: Handsfree bellen, andere microfoon

 · 
Posted: 27.02.2011 - 10:43  ·  #4
Heren,

Ik heb hetzelfde probleem met de microfoon en zou ook graag een andere willen installeren (het liefst een zwanenhals), maar ik ben wel benieuwd naar de resultaten van Oneill.
Zou je het schema kunnen delen en misschien iets meer uitleg kunnen geven over de mogelijkheid van het aansluiten van een microfoon onder de stoel?

Alvast bedankt,
Fred
pdkprod
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hilversum
Berichten: 12
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Handsfree bellen, andere microfoon

 · 
Posted: 10.03.2011 - 13:00  ·  #5
Ook ik hoor vaak de klacht van mensen met wie ik bel dat ik slecht te verstaan ben door een "ratelend" geluid door mijn stem via de carkit.
Als de oplossing een andere mic. via een zwanehals is, ga ik daar ook voor!
Oneill: ook ik wil graag het schema met je delen?, en waar koop ik zo'n zwanehalsmic. ??

Alvast bedankt, Paul.
S80-1999
Jacks80
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerhugowaard
Leeftijd: 61
Berichten: 14
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Handsfree bellen, andere microfoon

 · 
Posted: 19.07.2011 - 19:06  ·  #6
Hallo allemaal,

Bij mijn S80 was de zwanehals afgebroken en heeft de vorige eigenaar deze geplakt enz.
Ik heb vandaag een losse microfoon geplaatst, even boven de telefoon. Onder de stoel de draden losgesoldeerd en daar de losse microfoon op gesoldeerd. Ik moet zeggen dat de eerst induk erg goed is, bij de zwanehals had ik veel last van rondzingen, nu niet. (Stilstaande auto.)
Morgen ga ik een stukje rijden en probeer hem dannog eens uit.

Groetjes, Jack
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Handsfree bellen, andere microfoon

 · 
Posted: 28.06.2013 - 11:36  ·  #7
Ik weet het, het topic is al enige tijd "dood" maar voor mij nog wel actueel.

Bij mij precies hetzelfde probleem met de ingebouwde microfoon, maar als je deze uit de spiegel haalt en los laat bungelen lijkt hij het wel normaal te doen. Dacht eerst dat het een los contact was, maar het lijkt erop dat hij last heeft van elektronische storing door de automatisch dimmende spiegel, volgens mij zit er daarvoor een sensor die reageert op invallend licht en ik heb het vermoeden dat die twee elkaar bijten. Hoe verder je de microfoon van de spiegel houdt hoe minder de storing. Ook als je 'm vasthoudt lijkt de ratel weg te zijn, alsof je een soort aarde maakt.

Ik wil eigenlijk geen zwanenhals, maar gewoon de microfoon gebruiken die in de spiegel zit en hoop dat iemand nog suggesties heeft om die ratel eruit te krijgen.
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Handsfree bellen, andere microfoon

 · 
Posted: 29.06.2013 - 16:37  ·  #8
Ik ben er inmiddels wel achter, de microfoon heeft last van interferentie met de antenne die tegen het raam zit.
Als je de microfoon uit de spiegel haalt en bij het draadje vasthoudt en in de richting van de spiegel beweegt, hoor je aan de andere kant van de lijn een ratel. Beweeg je de microfoon van de spiegel (raam) af, dan ben je op een gegeven moment de bijgeluiden kwijt. Ik heb de microfoon nu even onder de leeslamphouder geklemd, op die plek heb ik geen last van geratel.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Handsfree bellen, andere microfoon

 · 
Posted: 29.06.2013 - 18:37  ·  #9
Boven het rooster van je plafonnière is ook ruimte voor een microfoon.
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Handsfree bellen, andere microfoon

 · 
Posted: 29.06.2013 - 19:47  ·  #10
Bedoel je dat roostertje wat nog net in beeld is ?
Kabeltje is wel wat kort, krijg 'm al niet meer verder dan dit.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Handsfree bellen, andere microfoon

 · 
Posted: 30.06.2013 - 00:15  ·  #11
Dat roosterje bedoelde ik inderdaad.
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Handsfree bellen, andere microfoon

 · 
Posted: 30.06.2013 - 00:19  ·  #12
Arnold,

Als de draad de interferentie oppikt, is wellicht een ontstoormagneetje een idee? Die zitten ook wel eens bij printers/USB kabels. Of anders zelf de draad shielden met alu-folie?
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Handsfree bellen, andere microfoon

 · 
Posted: 30.06.2013 - 10:06  ·  #13
Ik weet wat je bedoeld, maar ik heb het idee dat het de mic zelf is die stoort, niet het draadje.
Zal eens kijken of ik nog ergens zo,n ferriet ontstoringsfilter heb liggen, wie weet helpt het.
En anders ga ik proberen de mic boven het roostertje te plaatsen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0