Hard Koppelingspedaal

 
 
 
 
 
kefke
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Etten Leur
Leeftijd: 45
Berichten: 50
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Hard Koppelingspedaal

 · 
Posted: 22.08.2015 - 22:09  ·  #1
Het volgende doet zich voor bij mij. Wanneer ik gedurende langere tijd op de snelweg rijd en mijn koppeling lang niet heb gebruikt gedurende meerdere kilometers zeg maar dan heb ik het gevoel dat wanneer ik mijn koppeling weer voor de eerste keer intrap deze hard is!
Ik moet dan meer kracht als anders zetten om hem in te trappen! Iemand enig idee?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Hard Koppelingspedaal

 · 
Posted: 22.08.2015 - 23:25  ·  #2
Dit herken ik wel, heeft de mijne ook soms. En heeft hij al twee jaar denk ik. Bij mij zit de originele koppeling er nog in na 388000 km, en ik heb het idee dat hij nog wel vrij lang mee kan, maar een nieuwe kost aanzienlijk minder kracht, ook in vergelijk met de momenten wanneer hi wel soepel gaat.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Hard Koppelingspedaal

 · 
Posted: 23.08.2015 - 09:22  ·  #3
Volgens mij komt het doordat de drukgroep vaster gaat zitten tijdens een langer stuk rijden (door centrifugaal krachten of trillingen, weet ik nie precies), en blijkbaar komt de diaphragmaveer iets verder naar buiten, en bij een enigszins versleten drukgroep zitten er ingesleten randen in de de diaphragmaveren waar je op dat moment dan tegenaan drukt met het druklager.
Als ik het zo bedenk is het niet ernstig, hooguit ongemakkelijk.
kefke
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Etten Leur
Leeftijd: 45
Berichten: 50
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Hard Koppelingspedaal

 · 
Posted: 23.08.2015 - 12:55  ·  #4
Kijk bedankt daar kan ik wel iets mee! Ik hoef er dus helemaal niets aan te doen en al zeker niet naar te laten kijken heb er ook geen last van maar het viel me wel oo en heb dit nog nooit eerder gehad bij andere auto's.
Voor zover ik weet zit bij mij ook nog steeds de originele koppeling erin en dat hoop ik ook nog wel vol ge houden dan gezien jou km stand
Patrick V
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: N br
Leeftijd: 57
Berichten: 92
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Hard Koppelingspedaal

 · 
Posted: 23.08.2015 - 15:59  ·  #5
Hallo
Van welk jaar is jou Volvo ik heb dit nl ook gehad en zelf op kunnen lossen door de koppeling te ontluchten.
Het schijnt dat de modellen tussen 2005 en 2008 dit vaker vertonen op een of andere manier laten die lucht in het systeem .

Gr Patrick
kefke
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Etten Leur
Leeftijd: 45
Berichten: 50
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Hard Koppelingspedaal

 · 
Posted: 23.08.2015 - 16:42  ·  #6
Patrick v ik heb een s60 uit eind 2000 dus echt de allereerste! Maar mogelijk dat dit toch een oplossing zou kunnen zijn!
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Hard Koppelingspedaal

 · 
Posted: 23.08.2015 - 18:09  ·  #7
Ik heb m ook doorgespoeld met nieuwe remvloeistof, en het is wel iets beter geworden, maar is iig een klusje van niks, dus gewoon doen.
kefke
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Etten Leur
Leeftijd: 45
Berichten: 50
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Hard Koppelingspedaal

 · 
Posted: 23.08.2015 - 21:33  ·  #8
Klusje van niks? Ga eens kijken hoe het moet dan maar!
Patrick V
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: N br
Leeftijd: 57
Berichten: 92
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Hard Koppelingspedaal

 · 
Posted: 24.08.2015 - 20:16  ·  #9
Ik heb een oud olie spuitje gevuld met nieuwe remolie een slangetje dat over t tuitje past en over de nippel van de ontluchting gestoken en omgekeerd ontlucht dan loop je niet het risico dat de vuile remolie door de koppelingscilinder gaat .
En niet te vergeten zo kun je het alleen doen.

Gr Patrick
 
Selected quotes for multi-quoting:   0