Quote door waal70
Quote door Hano1963
Inmiddels zijn alle motorsteunen vervangen. Onder, boven en aan de distributiekant.
Tip 1: En de vacuum-steunen (voor en achter) ook? De voorste zit bijna precies in het midden en is te herkennen aan de staaldraad die eroverheen loopt.
Tip 2: schroef de EGR-mixer er eens af en kijk eens hoeveel aankoek je hebt. Vervelende is dat rond jouw bouwjaar de EGR-installatie wel is veranderd (je hebt bouwjaar 2005, heb je dan ook Modeljaar 05 oftewel Euro IV motor, of nog de "ouwe", euro 3?).
De mixer loopt voorlangs je blok en is straffeloos los te maken. Maak hem dan gelijk schoon en kijk wat dat met de trilling doet.
Ben benieuwd!
Dank je voor het meedenken!
1. De Vacuum steunen heb ik bekeken maar zie er niks raars aan. Bij de Volvo dealer heeft gisteren de monteur het vacuumslangetje getest op vacuum en dat leek goed. Hoe zou je kunnen vaststellen of die vacuum steunen niet goed zijn?
2. Het is My2005 dus volgens mij tweede generatie. Ik las wel eens ergens dat de Ledjes in de achterlichten typisch My2005 zijn.
Ik heb een paar weken geleden de zwarte slang van de EGR losgehad en als ik de diverse foto's op het forum en elders zie, zit deze nauwelijks vol.
Met mijn km stand van 525.000 verbaasde me dat eigenlijk wel, maar ik geef de auto regelmatig flink op z'n donder op de snelweg om hem "door"te blazen. :bandit:
Ik zal je tip opvolgen en komend weekend nog eens wat beter de EGR klep bekijken en goed schoonmaken .
Vandaag stond ik voor het stoplicht me echt dood te irriteren aan het trillen.