Hebben Bi-Fuel motoren een kleinere benzine-tank?

 
 
 
 
 
pigajo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: centraal Zwitserland
Leeftijd: 46
Berichten: 39
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Hebben Bi-Fuel motoren een kleinere benzine-tank?

 · 
Posted: 13.07.2015 - 22:10  ·  #1
Hallo allemaal

Ik ga met mijn Volvol V70 II op vrijdag na een kleine beurt op vakantie naar Zeeland vanuit Zwitserland. (ga hem morgen weer ophalen...)
Mijn actuëele Volvo V70 II:
Bouwjaar: 2000 (model: 2001)
2.4l met 140 pk
Kilometers: iets meer dan 288'000 km.

Ik heb een vraag over Bi-Fuel-Motoren en de benzine-tank.

Is de benzine-tank bij een Volvo V70 II met een Bi-Fuel-installatie (benzine/aardgas cng) even groot als bij een Volvo V70 II die alleen maar op benzine rijdt?
Ik heb namelijk een goede kar gezien op autoscout.ch (ja, niet .nl).
Zijn deze auto's even betrouwbaar als die met een 2.4l benzine motor ?
anders gevraagd: is de Bi-Fuel-installatie robuust ?

Bedankt voor alle helpende antwoorden.

Pieter
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Hebben Bi-Fuel motoren een kleinere benzine-tank?

 · 
Posted: 13.07.2015 - 23:10  ·  #2
Voor zover ik weet hebben de Bi-Fuels inderdaad een benzinetank van krap 30 liter, in tegenstelling tot de 70 liter van de normale modellen. De andere 40 liters gaan op aan de gastank. De Bi-Fuels kunnen net zo ver komen als de benzinebakken. Alleen je hebt een extra systeem erin, dus je loopt iets meer risico op storingen. Maar over het algemeen hoor ik er goede verhalen over.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Hebben Bi-Fuel motoren een kleinere benzine-tank?

 · 
Posted: 14.07.2015 - 00:29  ·  #3
Het blijft de onverwoestbare 5 cylindermotor, die deels gasgestookt, dan wel benzinegestookt wordt. Niks mis mee!
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Hebben Bi-Fuel motoren een kleinere benzine-tank?

 · 
Posted: 14.07.2015 - 12:05  ·  #4
weet je zeker dat je voor CNG gaat? die is vooral onderin het toerenbereik een heel stuk zwakker dan de benzinevariant (net als de LPG bifuel, wat ik niet snap, en waarom ik ook een benzine na aanschaf op lpg heb laten zetten: LPG kan juist onderin meer koppel leveren dan benzine dankzij de hogere klopgrens, ik snap niet dat dat potentieel niet benut wordt in de bifuel modellen..)
met mijn ervaring en wat ik lees op internet prefereer ik een nieuwe gasinstallatie in een benzinemodel met minder kilometers: zelf heb ik met een vialle LPi al eens een ernstig gaslek gehad, en motorstoringen zijn ook veel vaker aan de orde bij oudere gasinstallaties, zowel "origineel" als aftermarket..
reinoutsmit
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: nieuw-vennep
Leeftijd: 41
Homepage: watersportspics.co…
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Hebben Bi-Fuel motoren een kleinere benzine-tank?

 · 
Posted: 14.07.2015 - 18:38  ·  #5
mijn V70 classic bi-fuel heeft gewoon een 70l benzine tank en een 46 liter (ongeveer) lpg tank.
qua CNG heb ik geen idee of dit verschil maakt.
pigajo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: centraal Zwitserland
Leeftijd: 46
Berichten: 39
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Hebben Bi-Fuel motoren een kleinere benzine-tank?

 · 
Posted: 14.07.2015 - 21:15  ·  #6
bedankt voor de antwoorden...

Ik zal het dus zelf bij een eventuele aankoop (die misschien in het volgende jaar komt) moeten aanvragen bij de verkoper.
martijn_sch
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Hebben Bi-Fuel motoren een kleinere benzine-tank?

 · 
Posted: 03.12.2015 - 16:05  ·  #7
Quote door 626Ronin

weet je zeker dat je voor CNG gaat? die is vooral onderin het toerenbereik een heel stuk zwakker dan de benzinevariant (net als de LPG bifuel, wat ik niet snap, en waarom ik ook een benzine na aanschaf op lpg heb laten zetten: LPG kan juist onderin meer koppel leveren dan benzine dankzij de hogere klopgrens, ik snap niet dat dat potentieel niet benut wordt in de bifuel modellen..)


Weet je dat zeker? Ik rijdt een af-fabriek bifuel en merk echt nauwelijks verschil. Misschien als je caravan trekt ofzo, maar voor normaal gebruik en relaxed volvo rijden zie ik echt geen probleem hoor.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0