Heeft mijn airco problemen, of...

Hoe zit dat bij jullie?

 
 
 
 
 
Super72
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Leeftijd: 57
Berichten: 104
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Heeft mijn airco problemen, of...

 · 
Posted: 25.06.2014 - 14:47  ·  #1
Vorige week heb ik mijn auto (V70N 2.4 T, 2002) naar de dealer gebracht omdat ik niet tevreden ben/was over de werking van de airco. De dealer heeft hem helemaal nagekeken en claimt dat alles 100% in orde is. Echter...
Bij mijn vorige auto's (Alfa Romeo, Audi) was het altijd zo dat als de auto een tijd lang in de zon had gestaan en het interieur dus bloedheet was, de airco altijd - na een halve minuut ofzo - uit zichzelf als een dolle begon te blazen om de boel af te koelen (voor het goede begrip: airco op 'auto'). Dat gebeurt nu bij mijn Volvo niet. Het ding doet het allemaal op zijn dooie gemak: wel koude lucht, maar van extra krachtig blazen is geen sprake. Dat gebeurt alleen als ik daar zelf de opdracht voor geef (knopje aanjager hoger zetten).
De dealer praat er een beetje omheen of dit nu de bedoeling is of niet.

Dus. Hoe hoort het nu eigenlijk? Hoort de airco gewoon uit zichzelf hard te gaan blazen, of niet?
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Heeft mijn airco problemen, of...

 · 
Posted: 25.06.2014 - 15:07  ·  #2
Quote door Super72

Vorige week heb ik mijn auto (V70N 2.4 T, 2002) naar de dealer gebracht omdat ik niet tevreden ben/was over de werking van de airco. De dealer heeft hem helemaal nagekeken en claimt dat alles 100% in orde is. Echter...
Bij mijn vorige auto's (Alfa Romeo, Audi) was het altijd zo dat als de auto een tijd lang in de zon had gestaan en het interieur dus bloedheet was, de airco altijd - na een halve minuut ofzo - uit zichzelf als een dolle begon te blazen om de boel af te koelen (voor het goede begrip: airco op 'auto'). Dat gebeurt nu bij mijn Volvo niet. Het ding doet het allemaal op zijn dooie gemak: wel koude lucht, maar van extra krachtig blazen is geen sprake. Dat gebeurt alleen als ik daar zelf de opdracht voor geef (knopje aanjager hoger zetten).
De dealer praat er een beetje omheen of dit nu de bedoeling is of niet.

Dus. Hoe hoort het nu eigenlijk? Hoort de airco gewoon uit zichzelf hard te gaan blazen, of niet?


Bij stand "auto" regelt mijn climate control zichzelf inderdaad bij. De snelheid van het blazen neemt af naarmate de ingestelde temperatuur binnen bereik komt.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Heeft mijn airco problemen, of...

 · 
Posted: 25.06.2014 - 15:11  ·  #3
Quote door Super72

Vorige week heb ik mijn auto (V70N 2.4 T, 2002) naar de dealer gebracht omdat ik niet tevreden ben/was over de werking van de airco. De dealer heeft hem helemaal nagekeken en claimt dat alles 100% in orde is. Echter...
Bij mijn vorige auto's (Alfa Romeo, Audi) was het altijd zo dat als de auto een tijd lang in de zon had gestaan en het interieur dus bloedheet was, de airco altijd - na een halve minuut ofzo - uit zichzelf als een dolle begon te blazen om de boel af te koelen (voor het goede begrip: airco op 'auto'). Dat gebeurt nu bij mijn Volvo niet. Het ding doet het allemaal op zijn dooie gemak: wel koude lucht, maar van extra krachtig blazen is geen sprake. Dat gebeurt alleen als ik daar zelf de opdracht voor geef (knopje aanjager hoger zetten).
De dealer praat er een beetje omheen of dit nu de bedoeling is of niet.

Dus. Hoe hoort het nu eigenlijk? Hoort de airco gewoon uit zichzelf hard te gaan blazen, of niet?


ik herken dit wel. vroeg me ook steeds af of dit zo hoort maar kennelijk wel.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Heeft mijn airco problemen, of...

 · 
Posted: 25.06.2014 - 18:23  ·  #4
Als ik in mijn auto stap, en hij heeft in de volle zon gestaan, dan gaat de blower hard blazen om de temperatuur zo vlot mogelijk te laten zakken. Dit gaat gepaard met (relatief) veel geluid, om deze reden staat hij bijna nooit op de auto stand.
Misschien is het een software versie kwestie, dat het op enig moment veranderd is?
Bootsman
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 68
Berichten: 284
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Heeft mijn airco problemen, of...

 · 
Posted: 25.06.2014 - 20:31  ·  #5
Bij alle Volvo's die ik tot nu toe gehad heb met CC gingen deze inderdaad blazen om de temperatuur zo snel mogelijk naar de ingestelde stand te krijgen. Dit werkt perfect en als de auto lang in de zon gestaan heeft en bloedheet van binnen is wordt op deze manier de binnentemperatuur binnen een paar minuten weer heerlijk!!

Groet, Hans.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0