Help,is dit een fout van de Volvo dealer???

 
 
 
 
 
hiddev70
 
Avatar
 
Subject:

Help,is dit een fout van de Volvo dealer???

 · 
Posted: 07.08.2012 - 18:41  ·  #1
Beste lezers,

Afgelopen week zijn we helaas met pech langs de weg stil komen te staan. De krukas poelie was er afgelopen, wat verder ook tot schade aan de multi- en distributieriem heeft geleid. Het gaat om een v70 type 2 2.5d uit 2001, we hadden 2 weken daarvoor de distributie riem bij de Volvo dealer laten vervangen en de rest van de auto grondig na laten kijken (rekening van +€2000,-). Doordat we op vakantie pech kregen, hebben we dit bij een Volvo dealer ter plaatse laten maken. Nu vroegen wij ons af of onze eigen Volvo dealer iets aan valt te rekenen? Hebben ze een steek laten liggen, hadden ze op moeten merken dat deze poelie aan vervanging toe was? Of kan het zo zijn dat ze per ongeluk met de bevestiging van de distributieriem iets verkeerd gemonteerd hebben? Wij hebben er zelf helaas te weinig verstand van en willen ook niet gelijk onze eigen dealer beschuldigen. Wij zijn heel benieuwd naar jullie mening, alvast hartelijk dank.

Groet,

Hidde
Brompa
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Huizen
Leeftijd: 83
Berichten: 178
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Help,is dit een fout van de Volvo dealer???

 · 
Posted: 07.08.2012 - 18:56  ·  #2
Hi,
ik ben pas 6 maanden Volvo-rijder dus ken het dealergebeuren nog niet, maar heb 27 jaar BMW gereden en daar had je op elke reparatie minimaal 6 maanden tot een jaar garantie !!
Dus ik vermoed dat dat bij Volvo toch ook wel zo zal zijn, ergo ff de dealer die deze vervanging heeft gedaan bellen zou ik zeggen, suc6
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Help,is dit een fout van de Volvo dealer???

 · 
Posted: 07.08.2012 - 19:11  ·  #3
Quote door hiddev70
Beste lezers,
Afgelopen week zijn we helaas met pech langs de weg stil komen te staan. De krukas poelie was er afgelopen, wat verder ook tot schade aan de multi- en distributieriem heeft geleid. Het gaat om een v70 type 2 2.5d uit 2001, we hadden 2 weken daarvoor de distributie riem bij de Volvo dealer laten vervangen en de rest van de auto grondig na laten kijken (rekening van +€2000,-). Doordat we op vakantie pech kregen, hebben we dit bij een Volvo dealer ter plaatse laten maken. Nu vroegen wij ons af of onze eigen Volvo dealer iets aan valt te rekenen? Hebben ze een steek laten liggen, hadden ze op moeten merken dat deze poelie aan vervanging toe was? Of kan het zo zijn dat ze per ongeluk met de bevestiging van de distributieriem iets verkeerd gemonteerd hebben? Wij hebben er zelf helaas te weinig verstand van en willen ook niet gelijk onze eigen dealer beschuldigen. Wij zijn heel benieuwd naar jullie mening, alvast hartelijk dank.
Groet,
Hidde

... aha, kijk hier hebben we weer zo'n nieuw lid dat zich niet voorstelt met fotootjes e.a. maar direct met de vragende helpdeur binnenvalt. Zelfs het profiel invullen is teveel moeite kennelijk.
Hidde heeft kennelijk geen Profielfoto, geen Geslacht, geen Locatie, geen Leeftijd en geen Onderschrift (met gegevens van de auto) ?
Wat doen we hieraan MODS ??? -> Velden verplicht stellen bij aanmeldingen svp !!!

... ter zake: Moeilijk geval, wel erg hoge rekening van 2000,- euri voor dat beetje nazien en een dsitririem. En heb je toen geen jaar gratis "Volvo Assistance" meegekregen. Die hadden je in het buitenland dan moeten helpen en de buitenlandse dealer moet natuurlijk een rapport van bevindingen opstellen en een gespecificeerde nota leveren. Heb je nog foto's kunnen maken?
Ik zou in elk geval de dealer niet geheel vriendelijk ter vernantwoording roepen en kijken of hij daarvan schrikt en jouw nota betaalt :police:
En anders naar de ANWB om een onafhankelijk deskundigheidsrapport te maken en dan met de advocaat/rechtsbijstand naar de dealer.

Suc6, en denk aan de fotootjes hier :love:
Joepiec
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 76
Berichten: 462
Geregistreerd: 10 / 2009
Subject:

Re: Help,is dit een fout van de Volvo dealer???

 · 
Posted: 07.08.2012 - 19:22  ·  #4
Quote door Greyline

... aha, kijk hier hebben we weer zo'n nieuw lid dat zich niet voorstelt met fotootjes e.a. maar direct met de vragende helpdeur binnenvalt. Zelfs het profiel invullen is teveel moeite kennelijk.
Hidde heeft kennelijk geen Profielfoto, geen Geslacht, geen Locatie, geen Leeftijd en geen Onderschrift (met gegevens van de auto) ?
Wat doen we hieraan MODS ??? -> Velden verplicht stellen bij aanmeldingen svp !!!

... ter zake: Moeilijk geval, wel erg hoge rekening van 2000,- euri voor dat beetje nazien en een dsitririem. En heb je toen geen jaar gratis "Volvo Assistance" meegekregen. Die hadden je in het buitenland dan moeten helpen en de buitenlandse dealer moet natuurlijk een rapport van bevindingen opstellen en een gespecificeerde nota leveren. Heb je nog foto's kunnen maken?
Ik zou in elk geval de dealer niet geheel vriendelijk ter vernatwoording roepen en kijken of hij daarvan schrikt en jouw nota betaalt :police:
En anders naar de ANWB om een onafhankelijk deskundigheidsrapport te maken en dan met de advocaat/rechtsbijstand naar de dealer.

Suc6, en denk aan de fotootjes hier :love:


Tja Greyline, je was mij net voor met jou comment.
Het blijft voor sommige moeilijk om een heel klein stukje van jezelf prijs te geven, dus vooral ook niet het simpele profiel even in vullen, maar wel ruimschoots het probleem op tafel gooien.

Het onderwerp/probleem op zich lijkt mij toch niet echt moeilijk. Ik had gelijk bij die dealer voor de balie gestaan. :devil:
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Help,is dit een fout van de Volvo dealer???

 · 
Posted: 07.08.2012 - 19:42  ·  #5
Quote door Joepiec
Het onderwerp/probleem op zich lijkt mij toch niet echt moeilijk. Ik had gelijk bij die dealer voor de balie gestaan. :devil:

... ja, ja voor ons 60-plussers (en zwaargewicht) een fluitje van een cent niet waar :bandit: :devil:
Joepiec
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 76
Berichten: 462
Geregistreerd: 10 / 2009
Subject:

Re: Help,is dit een fout van de Volvo dealer???

 · 
Posted: 07.08.2012 - 19:48  ·  #6
Quote door Greyline

Quote door Joepiec
Het onderwerp/probleem op zich lijkt mij toch niet echt moeilijk. Ik had gelijk bij die dealer voor de balie gestaan. :devil:

... ja, ja voor ons 60-plussers (en zwaargewicht) een fluitje van een cent niet waar :bandit: :devil:


Precies !!! Ik snap dit "probleem" dan ook niet, Pas als de dealer hier een probleem van maakt dan heb je een probleem. O-)
Jenm
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zaanstad
Berichten: 104
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Help,is dit een fout van de Volvo dealer???

 · 
Posted: 07.08.2012 - 20:47  ·  #7
Quote
Precies !!! Ik snap dit "probleem" dan ook niet, Pas als de dealer hier een probleem van maakt dan heb je een probleem.


Ik snap het probleem wel hoor. Niet iedereen loopt over van de technische kennis of het zelfvertrouwen om even flink verhaal te halen bij de dealer.
Blijft staan, dat je het wel moet proberen. Niet geschoten is mis, en je rijdt toch niet zomaar een merk en laat hem niet bij beun de haas onderhouden. Een dealer is duur en Volvo is dat zeker. Tijd om die extra service die er tegenover hoort te staan eens erbij te halen.

Overigens jongens ik kan het begrijpen dat het een tikkie vervelend overkomt als nieuwe leden binnenkomen vallen met vragen en zich niet voorstellen. Maar nieuwe leden zijn nieuw. Niet bekend aan de omgangsvormen hier of de interface van het forum en niet zelden komen ze pas hier terecht zodra ze tegen een probleem aanlopen. Dan is het niet gek dat het probleem even een hogere mentale prioriteit heeft, niet?
Het zou netjes zijn als daarna inderdaad alsnog voorgesteld wordt :)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Help,is dit een fout van de Volvo dealer???

 · 
Posted: 07.08.2012 - 21:06  ·  #8
Hallo Hidde,

Welkom op het forum.
Wel jammer dat dit onder deze omstandigheden gebeurt.
Het is duidelijk dat je hier een situatie hebt, waar je je geen raad weet.
Begrijpelijk, want op zoiets reken je totaal niet.
Normaliter, als je een grote beurt, lees jaarbeurt bij de dealer laat doen, dan heb je gratis recht op volvo assistance, een soort ANWB voor Volvo's zeg maar.
Waarschijnlijk heeft de dealer je al wel aangemeld, dit kan tussen de 4 tot 6 weken bedragen eer je hier een inschrijfbevestiging/ bewijs van ontvangt.
Ook melden ze dit niet altijd.
Als je de distributieriem hebt laten vervangen i.c.m. een grote beurt, dan zou je ervan uit mogen gaan dat de auto 100% is.
De vraag is, had de dealer dit mankement kunnen zien aankomen ?
Een krukaspoelie loopt er immers niet zomaar af.
In het verleden heeft deze ook goed vast gezeten, dus als dit het probleem was geweest, dan was dit al veel eerder gebeurd.
Het lijkt erop dat ze deze los hebben gehad, maar ja, hij kan ook zijn afgebroken.
De enige, wie dit kan vertellen, is de dealer welke de laatste reparatie heeft uitgevoerd.
Persoonlijk raad ik je aan e.e.a. op te vragen bij de dealer, welke de laatste reparatie heeft uitgevoerd en met deze gegevens kun je naar je eigen dealer gaan.
Ik ga er vanuit dat, als ze zijn tekorgeschoten, je in deze zeker tegemoet zullen komen, zoniet schadeloos stellen.
Ik ben wel nieuwsgierig naar de afloop en hoop deze hier ook terug te lezen.
Veel succes.
hiddev70
 
Avatar
 
Subject:

Re: Help,is dit een fout van de Volvo dealer???

 · 
Posted: 07.08.2012 - 21:44  ·  #9
Heren julie hebben gelijk, ik ben momenteel alleen in het buitenland en post alle berichten vanaf mijn iPhone. Zodra ik in nl terug ben, zal ik mijn profiel aanpassen. Ik wilde graag op een objectieve manier alvast wat informatie inwinnen dan alleen op de dealer af gaan, ik hoop dat jullie dat begrijpen. Eind v/d week ben ik terug en pas ik mijn profiel aan. Maar voor de tussentijd, een korte introductie, ik ben 45 te wonende in Amsterdam en het is onze gezins auto en ongeveer 8 jaar in ons bezit nu.

Groet
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Help,is dit een fout van de Volvo dealer???

 · 
Posted: 07.08.2012 - 21:46  ·  #10
Quote door hiddev70

Heren julie hebben gelijk, ik ben momenteel alleen in het buitenland en post alle berichten vanaf mijn iPhone. Zodra ik in nl terug ben, zal ik mijn profiel aanpassen. Ik wilde graag op een objectieve manier alvast wat informatie inwinnen dan alleen op de dealer af gaan, ik hoop dat jullie dat begrijpen. Eind v/d week ben ik terug en pas ik mijn profiel aan. Maar voor de tussentijd, een korte introductie, ik ben 45 te wonende in Amsterdam en het is onze gezins auto en ongeveer 8 jaar in ons bezit nu.
Groet


... dit verklaart het (een beetje) en je krijgt uitstel tot terugkeer in NL :D
Joepiec
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 76
Berichten: 462
Geregistreerd: 10 / 2009
Subject:

Re: Help,is dit een fout van de Volvo dealer???

 · 
Posted: 07.08.2012 - 21:55  ·  #11
Quote door hiddev70

Heren julie hebben gelijk, ik ben momenteel alleen in het buitenland en post alle berichten vanaf mijn iPhone. Zodra ik in nl terug ben, zal ik mijn profiel aanpassen. Ik wilde graag op een objectieve manier alvast wat informatie inwinnen dan alleen op de dealer af gaan, ik hoop dat jullie dat begrijpen. Eind v/d week ben ik terug en pas ik mijn profiel aan. Maar voor de tussentijd, een korte introductie, ik ben 45 te wonende in Amsterdam en het is onze gezins auto en ongeveer 8 jaar in ons bezit nu.

Groet


Bij deze toch hartelijk welkom op het forum :D
Persoonlijk dacht ik dat jou vakantie achter de rug was vandaar dan ook mijn reactie(s) die misschien wat bot over kwamen.
Het hoe en waarom heb je uiteraard al wel kunnen lezen in de posts.

Blijft over het probleem wie de rekening gaat betalen. M.i. is dit toch een zaak voor de dealer die het onderhoud heeft gedaan wat ook nog eens een pittige rekening opleverde. Dan mag je zeker verwachten dat alles ook 100% goed is gebeurd.
Een krukas poelie loopt er niet "zomaar" even af, dus wellicht is deze niet goed (of vergeten) vastgezet bij het vernieuwen van de distributiesnaar.

Alvast succes met de claim aan het adres van de dealer.
Ruanna
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arendonk
Leeftijd: 54
Homepage: honda80cc.nl
Berichten: 200
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Help,is dit een fout van de Volvo dealer???

 · 
Posted: 07.08.2012 - 22:49  ·  #12
Welkom hier op dit mooie en vooral kennisrijke forum.
Voorstellen,het is beetje fatsoensnorm uiteraard...Begrip voor de reactie's hierop.
Tevens begrip voor je situatie en als je op i phone zit te toetsen snap ik dat je blij bent dat je geen boekwerk hoeft te schrijven over jezelf.
Kortom....WELKOM!!

Je probleem is gewoon dealer zaak lijkt mij.
Ik ben laatst naar de Volvo geweest en daar krijg je AUTOMATISCH 1 jaar pechservice [garantie] en zelfs vervangauto na 3 dagen [mits je auto niet in die dagen gemaakt kan worden].
Ik had alle tijd dit te lezen aangezien ik ellelang moest wachten...je gaat dan toch wat zoeken nietwaar?
Dit schijnt standaart procedure te zijn als je de auto ter reparatie/onderhoud aanbied bij de Volvo dealer.

Dus zou me eens melden bij de dealer als je terug in het land bent.
Dit is gewoon schriftelijk vastgelegt en hoeft geen moeilijk verhaal te worden.

Wens ik je toch nog fijne vakantie toe....een veilige terugreis en laat ons weten hoe e.e.a verlopen is nadien.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Help,is dit een fout van de Volvo dealer???

 · 
Posted: 07.08.2012 - 23:28  ·  #13
Quote door hiddev70

Heren julie hebben gelijk, ik ben momenteel alleen in het buitenland en post alle berichten vanaf mijn iPhone. Zodra ik in nl terug ben, zal ik mijn profiel aanpassen. Ik wilde graag op een objectieve manier alvast wat informatie inwinnen dan alleen op de dealer af gaan, ik hoop dat jullie dat begrijpen. Eind v/d week ben ik terug en pas ik mijn profiel aan. Maar voor de tussentijd, een korte introductie, ik ben 45 te wonende in Amsterdam en het is onze gezins auto en ongeveer 8 jaar in ons bezit nu.

Groet


Je zou hier ook eens een blik op kunnen werpen.
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Help,is dit een fout van de Volvo dealer???

 · 
Posted: 08.08.2012 - 08:30  ·  #14
Dit verhaal komt mij bekend voor, ik heb het al elders in een topic al een keer beschreven, dat mijn dealer in Tiel destijds ook iets vergeten was vast te zetten, echter bij mij gebeurde dit binnen 100mtr van de werkplaats. Als dit op de snelweg was gebeurd, dan was de schade niet te overzien. Maar de betreffende dealer trok wel het boetekleed aan en heeft de beperkte schade volledig onder garantie vergoed.

Ik meen me te herinneren (is alweer 9 jaar geleden) dat het toen ook om de polie ging die eraf was gelopen en toen hadden ze na een onderhoudsbeurt dus ook iets vergeten vast te zetten.

Kortom, gewoon terug naar de dealer, al had je vanuit het buitenland wel meteen met ze moeten bellen.
Nu alles weer hersteld is, valt er niet meer te achterhalen/bewijzen wat het probleem was.
Is er ook een rapport opgemaakt door de garage in het buitenland? Dan heb je iig nog iets van een bewijs.

Succes,
Arnold
 
Selected quotes for multi-quoting:   0