Help

 
 
 
 
 
Ecl
 
Avatar
 
Subject:

Help

 · 
Posted: 01.04.2012 - 16:39  ·  #1
Hallo,
Ik ben sinds een aantal dagen in het bezit van een v70 uit 1999 een diesel
Bij thuiskomst na de koop bleek de deur niet op slot te kunnen. Dat heb ik gerepareerd maar als ik nu de auto weer open doe ( met de sleutel want de afstandsbediening werkt niet) gaat het alarm af wat ik ook niet meer uit krijg
Alvast bedankt ook namens mijn buren :'(
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Help

 · 
Posted: 01.04.2012 - 18:01  ·  #2
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Help

 · 
Posted: 02.04.2012 - 07:56  ·  #3
Quote door maurits
Heb je al geprobeerd de subsystemen te resetten? Min-pool van accu los en enkele seconden aan pluspool houden. Baat het niet...


.... en jij geeft garantie dat dan verder niets kapot gaat :devil:
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Help

 · 
Posted: 02.04.2012 - 08:02  ·  #4
lijkt mij kortsluiting!!
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Help

 · 
Posted: 02.04.2012 - 09:09  ·  #5
Beste Greyline en Arjan, Ik kan je garanderen dat je géén kortsluting krijgt, als minstens één van beide accupolen los is. Het electrische systeem van onze auto's bestaat uit modules. Een aantal hiervan kun je op deze manier resetten. Door de + en de - enkele seconden met elkaar te verbinden (WAARBIJ MINSTENS ÉÉN ACCUPOOL LOS IS), trek je de spanning uit (opgeladen) condensatoren.
Het is een eenvoudig truukje en het helpt lang niet altijd. Maar het kan ook echt geen kwaad. Dus baat het niet...
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Help

 · 
Posted: 02.04.2012 - 09:50  ·  #6
Oke. weer wat geleerd :D
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Help

 · 
Posted: 02.04.2012 - 10:17  ·  #7
Dat je dat niet wist ? ;-)

Maurits heeft gelijk. Een stroomkring is als water (alleen kun je het niet zien en doet het verrekte zeer aks je het door je lijf krijgt. Als het afgekoppeld is kan het niet doorstromen. Om de condensatoren leeg te halen kun je als je daar bij een prettiger gevoel bij hebt, ook beide accu klemmen loskoppelen en tegen elkaar houden. Zelfde effect. Conensator is net als een emmer, loop niet vanzelf leeg (als hij niet kapot is) dus moet je hem "omkieperen".
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Help

 · 
Posted: 02.04.2012 - 10:56  ·  #8
Ja maar dan moet je wel de plus losmaken lijkt mij en die tegen de min en niet andersom anders vliegen de vonken echt wel om je oren k ben zelf heel vaak met accu's bezig.
Ecl
 
Avatar
 
Subject:

Re: Help

 · 
Posted: 02.04.2012 - 19:51  ·  #9
Van morgen met gereedschap in de aanslag de auto open gemaakt en klaar om de minpool los te halen maar het bleef stil. :'(
Nu heb ik het weekend na dat ik het slot had gerepareerd zitten frunniken met het batterijtje van de afstandsbediening en heb begrepen dat waneer je de auto op slot doet met de afstandsbediening het alarm wordt geactiveerd, als je hem dan open doet met de sleutel het alarm niet wordt gedeactiveerd. Zou het nu kunnen zijn dat de afstandsbediening toch heeft gewerkt en de auto op slot heeft gedaan?
Bedankt voor de tips als hij weer kabaal gaat maken zal ik het zeker proberen.
240estate
 
Avatar
 
Subject:

Re: Help

 · 
Posted: 12.04.2012 - 21:48  ·  #10
Quote door Arjanmijnster

Ja maar dan moet je wel de plus losmaken lijkt mij en die tegen de min en niet andersom anders vliegen de vonken echt wel om je oren k ben zelf heel vaak met accu's bezig.


Maakt niets uit hoor arjan. Als je min pool los is kan er ook geen stroom lopen en kun je rustig beide kabels bij de plus aan elkaar houden. Voor de veiligheid kun je natuurlijk ook beide even los halen. Dan krijg je geen vonken als je per ongeluk toch de andere pool aanraakt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0