Hemel zit niet meer goed

marcelm
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 51
Homepage: marcelmol.smugmug.…
Subject:

Hemel zit niet meer goed

· 
Posted: 15.06.2018 - 15:44  ·  #1
Hoi,

sinds de aanschaf van onze V70 , zit de hemel achter los. Het lijkt erop of de vorige eigenaar een groot voorwerp voor lange tijd klem heeft gezet tussen vloer en dak, waardoor de hemel niet meer lekker sluit.
Enig idee hoe ik dit op kan lossen ?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Hemel zit niet meer goed

· 
Posted: 15.06.2018 - 17:42  ·  #2
Ik heb laatst die gasveren vervangen, en de hemelbekleding moet uiteraard onder de gasveer vallen (metalen bolletje op de foto) maar tevens zit er een blokje schuimrubber tussen het bolletje van de gasveer en de hemelbekleding. Wellicht zit die nog wel aan de andere kant, dan kun je zien hoe het zit.
De plastic afdekkingen aan de zijkant / bovenkant (boven het zijraam van de achterbak) kan je makkelijk loshalen (een schroefje geloof ik en dan voorzichtig recht naar beneden trekken) en dan kan je zien / voelen hoe het aan de andere kant zit.
Of direct even iets tussen het dak / de gasveer en de hemelbekleding drukken (schuimrubber oid) en dan blijft het wel netjes naar beneden zitten denk ik.

Hier in Spanje is de hemel trouwens ook al tijden niet meer goed... zo'n grijs kleurtje de hele tijd ipv het welbekende lichtblauw ;-)
marcelm
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 51
Homepage: marcelmol.smugmug.…
Subject:

Re: Hemel zit niet meer goed

· 
Posted: 15.06.2018 - 20:45  ·  #3
Hoe simpel kan het zijn... Bedankt voor de tip, inmiddels zit het weer netjes :).

Selected quotes for multi-quoting:   0