Herstel of andere velgen

 
 
 
 
 
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Herstel of andere velgen

 · 
Posted: 25.05.2013 - 17:04  ·  #1
Ik zit enorm te dubben wat te doen, momenteel heb ik twee typen velgen, imitatie R velgen in donkergrijs en daar ben ik niet zo weg van, hier liggen momenteel afgereden en gladde zomerbanden welke dus moeten worden vervangen.

Daarnaast heb ik de originele Cassiopeia velgen waar nu de winterbanden op liggen, maar die velgen zijn zo verweerd dat ze er niet meer uit zien (zie hieronder).

Nu heb ik links en rechts al geïnformeerd naar het opknappen van deze velgen, maar in originele staat brengen is peperduur, omdat ze gebijteld zijn, kwam op ca 300,= per velg. Nadeel is dat ze gevoelig blijven voor weersinvloeden, pekel etc en er over een tijdje weer niet uit zien.

Alternatief is laten stralen en spuiten. Poedercoaten ben ik geen voorstander van, je krijgt dan nooit de glans en gladheid van een gespoten velg. Maar om nog een beetje het origineel te benaderen zouden ze eigenlijk in twee kleuren gespoten moeten worden en dat kost per velg weer extra. Uiteindelijk ben ik bijna 500,= verder en dan zien ze er vast weer aardig uit, maar nooit meer origineel.

Nu overweeg ik de aanschaf van een paar nette gebruikte velgen met zomerbanden waar nog minimaal 5 a 6 mm profiel op zit. Op MP ben ik al wel wat tegengekomen en dan moet je denken aan ca 600,= voor een set met Michelin of ander A-merk banden.

Ik vind het alleen verdomd moeilijk welke velg nu mooi is bij deze auto, wat vinden jullie van deze en wie weet hoe dit type velg heet?

http://i.marktplaats.com/00/s/…~60_85.JPG

Eigenlijk vind ik de Tethys het mooist, maar die worden niet vaak aangeboden en zijn nogal aan de prijs.

De imitatie R velgen gooi ik dan in de verkoop en de beschadigde Cassiopeia's gebruik ik dan wel in de winter of misschien gebruik ik de R-velgen juist wel in de winter, daar ben ik nog niet over uit.


Kortom, denken jullie dat het opnieuw laten spuiten van de Cassiopeia's de moeite is, of kan ik voor dat geld beter andere velgen kopen? En als ik ze laat spuiten wat is dan een mooie lak die voldoende glans geeft die past bij de chrome accenten (spiegels en deurgrepen) zonder dat de velgen meteen verchroomd worden, want dat vind ik weer iets teveel bling-bling.

Misschien ook nog goede tips voor een betrouwbare en goede velgen herstelbedrijf, liefst binnen een straal van 50km rond Nijmegen.

Vast bedankt,
Arnold
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Herstel of andere velgen

 · 
Posted: 25.05.2013 - 17:19  ·  #2
wielfix te apeldoorn, heel goed en niet duur, sterker ogelooflijk goedkoop
Heb mijn R velgen daar ook laten doen, beste in Gelderland. Was 100 Euro kwijt voor 3 velgen (2x stoepschade) incl. spuiten, banden erop en eraf...
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Herstel of andere velgen

 · 
Posted: 25.05.2013 - 19:36  ·  #3
Wheelcare, peelweg 41a, 5411vc Zeeland. 0413274081, 0651548593.
Ga er volgende week 3 tethysen naartoe brengen.
Eerlijke vakman.
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Herstel of andere velgen

 · 
Posted: 25.05.2013 - 23:34  ·  #4
Als ik zo vrij mag zijn: die Cassiopeia's staan wel erg vet, die zou ik proberen te houden. Die imitatie R velg ben ik niet zo kapot van.
Zoals hierboven, wellicht een goedkoper adresje scoren, inzetten als pekelvelg kan altijd nog.

Het zal wel een onderhoudsgevoelige velg blijven...
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Herstel of andere velgen

 · 
Posted: 26.05.2013 - 09:51  ·  #5
Wielfix in Apeldoorn lijkt me idd wel een goede, zag dit op de site staan en lijkt erop dat ze de velgen wel weer kunnen opknappen in originele staat.

* Gepolijste velgen kunnen door pekel oxidatieplekken vertonen!
Oxidatie is niets anders dan uitzetting cq corrosie van metalen met als gevolg dat de lak los begint te laten. Vaak gebeurd dit bij gepolijste velgen dat voorzien is van een dunne laag blanke lak. Wij ontlakken de gepolijste delen en polijsten ze weer als nieuw.

Dat is dus precies wat er met de Cassiopeia's aan de hand is. Zal ze eens een voorbeeld mailen en vragen wat het kost.
Kingrider
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heiloo
Leeftijd: 59
Berichten: 156
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Herstel of andere velgen

 · 
Posted: 26.05.2013 - 10:51  ·  #6
Persoonlijk vind ik de imi R-velgen erg bruut onder de zwarte S60.
Geeft 'm een veel stoerder uiterlijk dan de Cassiopeia's.
Maar ja, over smaak valt niet te twisten.
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Herstel of andere velgen

 · 
Posted: 26.05.2013 - 14:03  ·  #7
Dat is idd een kwestie van smaak, persoonlijk vind ik het teveel in buurt komen van de categorie "boeren racewagen" de Opels zal 'k maar zeggen. Dikke regenpijp eronder en zijskirts en hij zou niet misstaan tussen de auto's van mijn dorpsgenoten.

Kortom, ik houd er niet zo van, die R-velgen zijn me gewoon een beetje too much, zeker in deze kleur. In de zilveruitvoering had ik er nog wel mee kunnen leven, maar ik vind donkere velgen onder een donkere auto sowieso niet mooi. De chrome spiegels vind ik al op het randje, maar dat kan icm met zilver/chrome velgen nog wel aardig zijn. De Cassiopeia's vind ik zelf wel heel mooi, als ze er netjes uitzien, nu doen ze afbreuk aan de auto.

Ik heb Wielfix in Apeldoorn een mail gestuurd, benieuwd wat ze voor me kunnen doen en tegen welke prijs.
mike1975
 
Avatar
 
Subject:

Re: Herstel of andere velgen

 · 
Posted: 26.05.2013 - 15:41  ·  #8
Paar onderwerpen terug zoekt iemand nog R velgen. Koper heb je dus zo gevonden :bandit:
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Herstel of andere velgen

 · 
Posted: 29.05.2013 - 12:10  ·  #9
Is dit wat?

Op aanraden van Marc net contact gehad met wielfix in Apeldoorn.
Polijsten is een optie, maar blijft niet lang mooi. Spuiten kost 230,= ex btw, dus eigenlijk wel een hele nette prijs.
Dan worden ze wel 1 kleur en dan zou dat er zo uit komen te zien.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
patrickkoning
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 33
Berichten: 614
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Herstel of andere velgen

 · 
Posted: 29.05.2013 - 12:29  ·  #10
230 € excl. BTW vind ik een hoop geld. Ik was voor het coaten 218 € incl. BTW kwijt voor 4x 17" velgen. Kijk voor het resultaat in de link in m'n handtekening. Dit was bij een bedrijfje in Mijdrecht. Resultaat staat op pagina 4.
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Herstel of andere velgen

 · 
Posted: 29.05.2013 - 12:48  ·  #11
Yep, maar ik wil ze niet gecoat hebben, dat is over het algemeen iets goedkoper en vind ik minder mooi.
De meeste offertes die ik voor gewoon spuitwerk heb gekregen liggen tussen de 400,= en 500,= dus 278,= incl vind ik niet verkeerd.
Bovendien is Apeldoorn voor mij goed te doen en Mijdrecht is me net te ver weg voor twee ritjes op en neer.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Herstel of andere velgen

 · 
Posted: 29.05.2013 - 13:34  ·  #12
Zie je zo duidelijk verschil dan?? :O Dat valt toch wel mee!?
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Herstel of andere velgen

 · 
Posted: 29.05.2013 - 14:20  ·  #13
Wat ik uit verschillende fora en van diverse velgen restaurateurs heb vernomen wel ja.
De kans op een "sinaasappelhuidje" (hamerslag effect) is bij coaten groter, normaal spuiten is gewoon strakker.

Bovendien kun je beschadigingen aan coating niet herstellen, de hele velg moet dan opnieuw en om kleurverschil te voorkomen moeten ze dan eigenlijk allemaal. Bij spuitlak kun je kleine beschadigingen zelf nog herstellen, net als autolak. En aangezien velgen nogal gevoelig zijn voor steenslag, stoeprandjes en andere onheil is de kans op beschadiging vrij groot.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Herstel of andere velgen

 · 
Posted: 29.05.2013 - 18:00  ·  #14
Dat is echt wat je noemt een retestrak resultaat.
Ik had dit nog niet eerder zo gezien.
Welke coater is dit ?
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Herstel of andere velgen

 · 
Posted: 29.05.2013 - 18:44  ·  #15
Ziet er inderdaad waanzinnig uit Pieter! Wow.
En voor Arnold, ik vind die velg juist heel erg mooi zo, in 1 kleur.
Maakt het een hele dikke velg in mijn ogen. En het mooie is, je hebt een originele Volvo velg met een net iets ander uiterlijk.
Origineel met een eigen tintje dus. Daar hou ik van, onderscheiden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0