Het vliegwielorakel...Of toch niet?

Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

Re: Het vliegwielorakel...Of toch niet?

· 
Posted: 19.11.2017 - 22:55  ·  #16

Zo ben ik afgelopen maandag naar een vakantiepark met mijn gezin gereden. Was zo'n 100km en helemaal nergens last van (misschien een hele lichte trilling, maar dat was te verwaarlozen). Gisteren reed ik terug en na zo'n 70 km te hebben gereden ontstaat de trilling (op de snelweg bij 130km per uur). De trilling verdwijnt niet meer, ook niet meer als we op de 80km-weg naar huis rijden. De hele auto beweegt dan.

"De hele auto beweegt dan" dat triggert mij. Kun je de beweging omschrijven? Is het een op- en neer gaande beweging of gaat de auto zijwaarts bewegen?
"s ochtends geen last maar 's middags wel....Kan de omgevingstemperatuur, hoe gering het verschil ook, daar van invloed op zijn?

Zijn de motorsteunen nog goed? Waar ik ook nog aan denk is een verandering in de stand van het motorblok waardoor de aandrijfassen onder spanning komen te staan.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 20.11.2017 - 00:38  ·  #17
Quote door Patrick V

Ik heb dit zelfde gehad zelfs bij de dealer snapte ze hier niks van .Zelfs de spiegel trilde.
Uiteindelijk om een lang verhaal kort te maken ben ik er zelf achter gekomen door de auto op te krikken dat de handremschoentjes los in de trommel/schijf lag dit kan 100 km goed gaan .
En zo opeens raakt ie de trommel en dan begint de hele auto te trillen.
Misschien heb je hier wat aan

Succes ermee

Bij mij lag ook de handremvoering los, de voering was zelfs gebroken aan een kant. Kwam daar eigenlijk pas achter omdat de handrem al een tijd slecht werkte en de boel liet nakijken.
Het hevige trillen heb ik 1 keer meegemaakt. Misschien was het toevallig, maar sinds de nieuwe handremvoeringen nergens last meer van gehad. Merkte toen pas dat de auto ook niet meer 'hobbelde'. Dacht altijd dat dat met mn banden te maken had.
Het is in ieder geval de moeite waard om even te checken. Als je handrem perfect werkt is er waarschijnlijk niks mee aan de hand.
Patrick V
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 20.11.2017 - 17:29  ·  #18
Echt een trilling door de hele auto is bijna niet te omschrijven .
In je stoel voel je t nog en t is er ineens en ook ineens weer weg.
In iedergeval de moeite waard er de krik eens onder te schuiven redelijk simpel.
Voordat je andere stappen gaat ondernemen

Succes ermee

Selected quotes for multi-quoting:   0