Is het waard om een versnellingsbak te vervangen of niet?

 
 
 
 
 
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Is het waard om een versnellingsbak te vervangen of niet?

 · 
Posted: 25.04.2019 - 18:17  ·  #61
Geloof maar, dat er maar heel weinig is wat er niet nodig is, helemaal aan steunen 😉

Er zijn auto’s die anders ontworpen zijn, met steunen op andere plaatsen, maar ze maken er niet zomaar een steun op voor de show
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Is het waard om een versnellingsbak te vervangen of niet?

 · 
Posted: 25.04.2019 - 22:04  ·  #62
Ik heb de steun gezien......
Althans, wat er van over is.

En geloof me. Als monteur moet je niet alleen kijken, ook voelen. Deze was echt niet te missen......
Ryu
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 25
Geregistreerd: 04 / 2019
Subject:

Re: Is het waard om een versnellingsbak te vervangen of niet?

 · 
Posted: 25.04.2019 - 22:36  ·  #63
Quote door Steve

Ik heb de steun gezien......
Althans, wat er van over is.

En geloof me. Als monteur moet je niet alleen kijken, ook voelen. Deze was echt niet te missen......


Gezien? :) Ja was ook echt versleten. Motor ging alle kanten op bij starten, best wel eng. Ben blij dat Martin dit meteen zag.
Alleen die kennis beweerde dat een volvo v70 niet standaard met een motorsteun wordt geleverd. Kan me niet voorstellen dat dat waar is. Ik heb te weinig kennis om hier tegenin te gaan. Een motorsteun houdt de motor toch op zijn plek?
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Is het waard om een versnellingsbak te vervangen of niet?

 · 
Posted: 25.04.2019 - 22:55  ·  #64
Een motorsteun houdt de motor toch op zijn plek?

Alle genummerde onderdelen op onderstaande tekening zijn motorsteunen van de Volvo S60/V70. Of (deels reactie) motorsteunen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Ryu
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 25
Geregistreerd: 04 / 2019
Subject:

Re: Is het waard om een versnellingsbak te vervangen of niet?

 · 
Posted: 25.04.2019 - 23:06  ·  #65
Quote door folke3

Een motorsteun houdt de motor toch op zijn plek?

Alle genummerde onderdelen op onderstaande tekening zijn motorsteunen van de Volvo S60/V70. Of (deels reactie) motorsteunen.


Dank je. Lijkt me een noodzakelijk iets
Leon_Steyns
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 491
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: Is het waard om een versnellingsbak te vervangen of niet?

 · 
Posted: 27.04.2019 - 00:41  ·  #66
Quote door Maarten-Jan

Het is vaak niet zo dat een bak ineens kapot gaat. Hij wordt langzaam slechter. Olie wissel kan dat proces vertragen. Ik had een bak die het slecht deed. Na flushen was het iets beter maar Gary zei dat hij het niet lang meer zou doen. Gewoon oprijden. Dat heb ik gedaan en duurde 65d km. Daarna kon ik nog steeds rijden in de auto! Maak je dus vooral geen al te grote zorgen! Dealers doen aan bangmakerij omdat ze er geen zin in hebben.

Hier ben ik het helemaal mee eens en strookt ook met mijn ervaring. Mijn 940 Estate van 1996 heeft 520K op de klok met originele motor (het heerlijke D24TIC nagelblok :D en dito automaat: de ZF 4HP22). De automaat is een fiks aantal keren geflushed en zou eigenlijk gereviseerd moeten worden, maar die kosten ga ik er zeker niet in steken. Misschien zodra de auto oldtimer is geworden en ik tijd heb om de bak zelf te demonteren (ben tegen die tijd ook met pensioen :lol: ). De V70 XC uit 2001 heeft wat minder kilometers (bijna 400K) en de automaat doet z'n werk nog, maar ook die bokt zo af en toe...

En wat betreft het sleutelen: wees er niet al te bang voor zou ik zeggen. Er staan een heleboel goede how-to-video's op internet en ook hier op het forum staat heel veel praktische informatie (naast de diverse 'hulplijnen'). Tijdens sommige forum evenementen kun je onder begeleiding zelf sleutelen. Gewoon klein beginnen en naarmate je meer ervaring en vertrouwen hebt kun je (en ga je) steeds meer zelf doen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0