HHO motorreiniging

Nieuw bij TPR Powerflush

 
 
 
 
 
Sep1983
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Made
Leeftijd: 41
Berichten: 327
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 27.06.2019 - 20:05  ·  #46
Scotty kilmer volg ik al erg lang , geweldige gast idd.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 27.06.2019 - 23:06  ·  #47
Ik vind m machtig irritant. Maar heeft wel vaak een punt!
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 30.06.2019 - 07:23  ·  #48
Klinkt logisch. Ik ben benieuwd hoe reinigend LPG is, niet verwacht ik eigenlijk. ;)

Ach, ik ben blij met het resultaat, blok loopt rustiger en verbruik volgens bon en computer is iets beter. 0.5 km/liter volgens bonnen, computer meld nu 8.9 ipv 9.3 per 100 km. (al loopt ie wel langzaam op) Ik rij ook erg rustig.
JnHJ
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 30.06.2019 - 18:46  ·  #49
Ik ben ook nog steeds erg tevreden. Verbruik is merkbaar lager (hoeveel precies is lastig te zeggen, dan moet ik eerst meer gereden hebben, maar ik denk zeker 0,5L/100km), motor loopt stiller en de problemen die ik had zijn weg.

Die Scotty Kilmer heb ik eigenlijk nog nooit op een zinnige opmerking kunnen betrappen. :D
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 30.06.2019 - 20:20  ·  #50
Vind zijn verhaal ook her en der rammelen, dat je door koolafzetting hogere compressie zou hebben, je hebt dan minder vulling met dezelfde compressiedruk. En waarom krijg je koolafzetting op de achterkant van de inlaatkleppen bij een gdi motor? Als er alleen maar schone lucht langs stroomt ?! En je blok elke 3000 mijl nieuwe volsyntheet olie geven is ik best onzinnig....
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 30.06.2019 - 20:26  ·  #51
Quote door Walterj

Vind zijn verhaal ook her en der rammelen, dat je door koolafzetting hogere compressie zou hebben, je hebt dan minder vulling met dezelfde compressiedruk. En waarom krijg je koolafzetting op de achterkant van de inlaatkleppen bij een gdi motor? Als er alleen maar schone lucht langs stroomt ?! En je blok elke 3000 mijl nieuwe volsyntheet olie geven is ik best onzinnig....


Met die 3000mijl ben ik het helemaal eens met je,

Een flinke interval is goed.

Maar 4828km is we een heel flinke interval bij normaal gebruik
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 30.06.2019 - 20:47  ·  #52
Ik krijg al rare blikken toegeworpen als ik vertel dat de mijne elke 10.000 nieuw sap krijgt🤣
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 02.07.2019 - 15:29  ·  #53
Quote door JJM

Ik krijg al rare blikken toegeworpen als ik vertel dat de mijne elke 10.000 nieuw sap krijgt🤣

Dan pas? Mijn vorige wissel was binnen 3000 km. (iets met een flush ;) ) De oliewissel die ik daarvoor had was volgens mij eerder na 40k dan na 16k (ik had de wagen 16k en de dag ervoor zou er een beurt zijn gegeven, stond wel op de bon bon), wat een drap toen.

Ach ja, onzin of niet, ik merk duidelijk verschil, iemand anders, waarbij het onderhoud van de laatste 5 jaar wel bekend is, misschien niet.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 02.07.2019 - 16:01  ·  #54
Quote door T_I

Quote door JJM

Ik krijg al rare blikken toegeworpen als ik vertel dat de mijne elke 10.000 nieuw sap krijgt🤣

Dan pas? Mijn vorige wissel was binnen 3000 km. (iets met een flush ;) ) De oliewissel die ik daarvoor had was volgens mij eerder na 40k dan na 16k (ik had de wagen 16k en de dag ervoor zou er een beurt zijn gegeven, stond wel op de bon bon), wat een drap toen.

Ach ja, onzin of niet, ik merk duidelijk verschil, iemand anders, waarbij het onderhoud van de laatste 5 jaar wel bekend is, misschien niet.


Ik heb ook wel collega's die verbaasd zijn als ze horen van mijn olievervanging.
Meestal rond de 12000 km.
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 720
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 05.08.2019 - 09:35  ·  #55
Afgelopen vrijdag ben ik bij Raymond langs geweest voor een HHO behandeling.
Na een weekendje en zo'n 250km verder kan ik wel zeggen dat de motor vooral veel soepeler en rustiger is.
Over het verbruik kan ik nog weinig zeggen. Zal daar, als ik het niet vergeet O-) , later op terugkomen 8-)
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 720
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 30.09.2019 - 16:30  ·  #56
Nu een kleine 2 maanden en zo'n 6k verder (tripje Praag gehad :) ) merk dat het verbruik niet meer of minder is...
Maar ben nog wel steeds blij dat ik het heb laten doen, hij is blijvend rustiger / soepeler :)
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 30.09.2019 - 17:04  ·  #57
@Havenmeester45,

Hoe is het nu met je olieverbruik?
Ninjabiker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lierop
Leeftijd: 54
Homepage: beernettskate.com
Berichten: 187
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 30.09.2019 - 18:40  ·  #58
Ik heb het volgende gedaan bij de laatste oliewissel:
- oude olie eruit
- oliefilter vervangen
- nieuwe (action) olie erin
- motor warm draaien
- Liqui Moly engine flush plus erbij en 15 minuten laten draaien
- olie weer aftappen
- oliefilter weer vervangen
- Castrol magnatec 5w30 erin

De spoelolie die eruit kwam was aardig zwart door de engine flush. De motor loopt iets rustiger maar dat deed hij ook al vanaf het moment dat ik euro 98 ging tanken. Daarbij gaat ook ALTIJD Flashlube injector cleaner. Bij elke liter die ik tank 1ml. Daardoor loopt hij ook iets beter. Qua kosten valt het mee, ik tank altijd in Belgiƫ en daar bovenop iets meer dan 2 cent voor de Flashlube. Scheelt me nog steeds zo'n 15 cent met de euro 95 in NL.
Verbruik is momenteel tussen 8 een 8.5 liter/ 100km
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 01.10.2019 - 10:47  ·  #59
Quote door Gimle

Nu een kleine 2 maanden en zo'n 6k verder (tripje Praag gehad :) ) merk dat het verbruik niet meer of minder is...

Ik ben nu ruim 12.000 km verder en ik merk dat het verbruik wel iets beter is, maar niet genoeg om het op dat punt financieel de moeite waard te maken. Ik kom iets van 250 meter verder met een liter, 1:9.75 ipv 1:9.5 op lpg. Ik zag meer impact met de uitlaat. (wat weer gecompenseerd werd met de banden)
Quote door Gimle

Maar ben nog wel steeds blij dat ik het heb laten doen, hij is blijvend rustiger / soepeler :)

Dat is inderdaad een blijvende verbetering, de motor is en blijft en stiller en soepler lopen. Ik heb toen ook de bak geflusht, zal vast ook wel geholpen hebben.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 06.10.2019 - 15:14  ·  #60
Ik zou wel graag het olieverbruik wat terug willen brengen, maar ben toch wat huiverig voor zo'n motorcleaning. Her en der zijn toch wel ervaringen dat na een motorcleaning het olieverbruik juist fors is toegenomen.
Daarbij ik heb er al 400.000 km met LPG op zitten (+ 100.000 km benzine aan het begin van zijn leven) dus hoe vuil is een motor dan? Netjes altijd binnen olie-interval gebleven en merk-olie gebruikt.
Ik heb nergens lekkages; goede carterventilatie en bougies die lichtgrijs zijn, verder een goede en gelijkmatige compressie.
Mijn vraag is dus: heeft zo'n reiniging dan wel zin en neem ik onverhoopt geen risico dat het verbruik juist toeneemt?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0