HHO motorreiniging

Nieuw bij TPR Powerflush

 
 
 
 
 
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 06.10.2019 - 15:25  ·  #61
Ik had een vergelijkbaar dillema. Toch een litertje op de 5000 om en nabij.
Maar ach, is het erg? Nee.
Kan je er mee leven? Ja.
Voor een auto van bijna 20 jaar met die km stand is een beetje verbruik niet raar.

Het is op zich leuk om te doen natuurlijk. En met een schonere motor is al helemaal niks mis.
Het deel van de vraag of het ook erger kan worden is een hele goede vraag. Daar ben ik ook nooit achter gekomen/een antwoord op gehad.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 06.10.2019 - 19:05  ·  #62
Quote door joriz

Het deel van de vraag of het ook erger kan worden is een hele goede vraag. Daar ben ik ook nooit achter gekomen/een antwoord op gehad.


Je zou eens contact op kunnen nemen met Martin van MMTS.
Hij heeft hier aardig wat ervaring mee.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 06.10.2019 - 19:59  ·  #63
Quote door Bigdog

Quote door joriz

Het deel van de vraag of het ook erger kan worden is een hele goede vraag. Daar ben ik ook nooit achter gekomen/een antwoord op gehad.


Je zou eens contact op kunnen nemen met Martin van MMTS.
Hij heeft hier aardig wat ervaring mee.


Volgens mij ligt het antwoord op die vraag van Joris dus in de opmerking van Hans ;)
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 06.10.2019 - 20:37  ·  #64
Het was eigenlijk een vraag van Brulkjaer ;-) waarvan ik ook wel benieuwd ben naar het antwoord.
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 07.10.2019 - 12:24  ·  #65
Quote door brulkjaer
Mijn vraag is dus: heeft zo'n reiniging dan wel zin en neem ik onverhoopt geen risico dat het verbruik juist toeneemt?


Mijn ervaring is dat bij een LPG blok met 328 km op de teller het blok rustiger loopt en stiller is. Olieverbruik is niet veranderd volgens mij, brandstof verbruik was even iets beter, maar minimaal. Slechter is het in elk geval niet geworden.

Voor het verbuikt hoef je het niet te doen, wat rust (en hopelijk minder slijtage) zou de reden kunnen zijn om het te doen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 07.10.2019 - 18:59  ·  #66
Zal mij niks verbazen als olieverbruik bij zulke KM-standen gewoon komt door versleten klepseals o.i.d.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 07.10.2019 - 21:24  ·  #67
Mag ook wel na al die kilometers. Ik verbaas me dan soms wel dat er blokken met dergelijke km staden geen druppel verbruiken. Zal wel een kwestie van onderhoud/rijstijl in het verlden zijn geweest. De meeste hier kopen hun auto's al met vele km's achter de kiezen. Een enkeling zal de volledige historie of zelfs de eigenaar vanaf het prille begin kennen. Verder is gewoon kwestie van afwachten wat het verbruikt doet als je m eenmaal in bezit hebt.
(uitzonderingen daargelaten)
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: HHO motorreiniging

 · 
Posted: 09.10.2019 - 11:43  ·  #68
Quote door [-Tom-]
Zal mij niks verbazen als olieverbruik bij zulke KM-standen gewoon komt door versleten klepseals o.i.d.

Daar ga ik ook vanuit, al lekt de turbo ook een beetje. (zal ook wel een seal zijn oid)

1l op 5k km vind ik acceptabel, meer dan 1l op 1k moet het niet worden. (dan ligt het meestal ook in een plasje op de straat ipv wat druppels op de plaat onder het blok)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0