Hij wil wel maar het lukt niet......

Dvd nav centreert niet meer

 
 
 
 
 
adriaanV70adept
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Hij wil wel maar het lukt niet......

 · 
Posted: 28.09.2016 - 10:07  ·  #1
Beste mensen, ik ben best handig maar nu lukt het niet meer. De dvd nav speler draait wel het leesrooster brandt maar het schermpje zegt fat ik er een schoonmaakdienstjes doorheen moet lassen. Als 100 keer gedaan. Geen resultaat. Volgens mij is het probleem dat de disc niet goed centreert in de speler. Hij maakt ook steeds een snorkend geluid. Ik weet er geen raad meer mee. Iemand een goede suggestie of weet iemand ergens een reparateur die dat kan herstellen. Ik probeer mijn V70 d5 uit 2005 in een tiptop conditie te houden en dat lukt aardig. Maar hier weet ik geen raad mee. Wie o wie geeft een goeie tip?? Dank dank!
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Hij wil wel maar het lukt niet......

 · 
Posted: 28.09.2016 - 10:35  ·  #2
elektrofix.nl

Laser of loopwerk defect. Word in een uurtje daar gefixt.

De eigenaar spreekt geen vloeiend Nederlands, laat je daar niet door afschrikken.
adriaanV70adept
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Hij wil wel maar het lukt niet......

 · 
Posted: 28.09.2016 - 10:46  ·  #3
Ha turbodesk,
Gaan we meteen proberen. Kreeg een aanbieding via onderdelenzoeker vor maar liefst 650 euronen voor een complete nav set. Dat was me een beetje te gortig. Ik ga jouw suggestie opvolgen. Mijn dank! Het resultaat zal ik je laten weten.
Groet Adriaan.
MikeS80
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 49
Berichten: 251
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Hij wil wel maar het lukt niet......

 · 
Posted: 28.09.2016 - 11:09  ·  #4
Tja de melding " kan dvd niet lezen" gebruik de cleaning disc.. is zo'n beetje standaard melding voor alle RTI wagens
van 2001-2006 (mogelijk meer).

Meestal is het de laserkop die niet meer goed is afgesteld, of gewoon op is.
Jouw geluidjes laten vermoeden dat het het loopwerk is.

TIP : Er zijn mensen die hun DVD zelf opnieuw hebben gebrand (op 1x speed, zo langzaam mogelijk)
De putten in de DVD worden dan wat dieper en soms werkt je RTI dan weer.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Hij wil wel maar het lukt niet......

 · 
Posted: 28.09.2016 - 12:39  ·  #5
Er zijn op internet reparatiesetjes voor de DvD speler te koop. Als je een beetje handig bent dan ben je voor weinig klaar.

Deze info komt van een ander Volvo Forum:

Indien je zelf niet graag met electronica bezig bent:
In westen van land: Volvotech via forum sponsor en super helpende poster Bob.
www.volvotech.eu
Top zaak, top service (ook hier op forum ZEER behulpzaam) en mogelijkheid om meteen een IMIV mp3 adapter aan te laten sluiten evt met rearview camera.

Voor oosten van land in Arnhem goed adres om laser vervangne uit te besteden:
http://link.marktplaats.nl/374718340

Wanneer je geen twee linker handen hebt en niet bang bent een dvd unit te openen:Het is goed zelf te doen.
Kosten? in europa laser kopen: 100-120 euro. En maximaal een uurtje van je tijd.

Wanneer je het verkloot dan ben je bij dealer wel 500 euro ex btw kwijt voor een refurbished exemplaar.

Meestal is het probleem de laser unit, soms ook het loopwerk (de motortjes welke de laser bewegen).

De laser kan gereinigd worden , ik heb persoonlijk daar niet zo een goede ervaring mee, probleem komt terug. Persoonlijke advies is om laser te vervangen wanneer je een probleem hebt.
Maar hangt ook van je vrije tijd af.

Nieuwe generatie lasers ook beter dan de oude.

Twee opties
- Losse Panasonic VED 0440 laser bestellen. in nederland 100-120 euro. In azie 70 dollar, komt dan 30 dollar priority envelop bij.
In azie ook kans op refurbished laser dus vraag goed na wat je krijgt (en je hebt GEEN koopbescherming)

-Laser inclusief volledige dvd loopwerk bestellen. In azie te krijgen voor 150-200 dollar. Maar schaars.
In nederland/duitsland te krijgen voor 250-300 euro.
Voordeel: je hoeft minder handig te zijn.
Slechts


Tijd: 30-60minuten
5 minuten om dvd unit eruit te krijgen (niet moeilijk, wel goed kabels kijken hoe ze lopen)
Bulk van tijd unit openmaken en laser vervangen
5 minuten om dvd unit er terug in te doen

-Dopsleutel of dopsteutel opzetstuk (zit al in meest eenvoudige SKIL electrishce schroevendraaier set meestal)
-Kleine schroevendraaier en een echte supermini schroevendraaier
-Grote schroevendraaier
-Schoon, droog en statisch vrij werkgebied (bv houten tafel)

-SOLDEERBOUT of warme schroevendraaier (noodoplossing).
De laser heeft nml een bolletje soldeer op 1 contact tegen statische beschadiging. Dit moet je voor plaatsen wel verwijderen. Soldeerbout makkelijkst mee te doen.

Handleidingen

Deze handleiding om bij de DVD unit te komen:
(zelfde procedure als bij het fijne product IMIV waarmee je iPod geluid direct op je HU unit krijgt, incl tracknames)
- http://www.volvotech.nl/downlo...t-v1.0.pdf

- Deze handleiding om de DVD unit open te krijgen
http://www.holmsten.se//volvoV70/RTI_laser_dismantling.pdf

Wanneer je het loopwerk volledig vervang dan hoef je alleen tot en met pagina 13 uit te voeren.
Maar relatief duur, laser vervangen toch 1e keuze dan
adriaanV70adept
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Hij wil wel maar het lukt niet......

 · 
Posted: 28.09.2016 - 15:48  ·  #6
Super!
Zeer hartelijk dank voor jullie deskundige reacties. De dvd speler uitbouwen is gebeurd. Deksel eraf maar daar ga ik zelf niet aan prutsen. Ik volg jullie advies op en reis met dvd in de auto naar onze vriend n Arnhem en laat hem eerst maar eens een nieuw laser plaatsen. Kan ik ter plekke controleren of hij het doet. Doet hij het nog niet dan gaan we over op stap twee: het loopwerk. Overigens, laser schoonmaken heeft niet geholpen.
Nogmaals zeer hartelijk dank. Het vervolg laat ik jullie direct weten.
Adriaan
adriaanV70adept
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Hij wil wel maar het lukt niet......

 · 
Posted: 28.09.2016 - 15:54  ·  #7
Ben pas een dag lid van dit forum en heel aangenaam verrast door de deskundige reacties en adviezen. Schitterend! Al een tijdje bezig met mijn nukkige rti speler maar eindelijk,heb ik het gevoel op de goede weg te zijn. Dank!
Adriaan
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Hij wil wel maar het lukt niet......

 · 
Posted: 28.09.2016 - 22:47  ·  #8
En er is nog ETS in het zuiden van het land, Nieuwendijk. Die kan ook nog naar je tellerbak kijken en eventueel repareren.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0