Hoe krijg ik de kofferbak van mijn Volvo S60 van bj 2002 open?

 
 
 
 
 
Volvofab
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 120
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Hoe krijg ik de kofferbak van mijn Volvo S60 van bj 2002 open?

 · 
Posted: 29.11.2015 - 18:50  ·  #1
Beste Volvoliefhebbers,

Aangezien mijn auto niet wil starten, (zit voldoende benzine in) en we de accu als eerste gingen controleren als mogelijke oorzaak, hebben we de accu uit de auto gehaald om op te laden. (misschien leeg getrokken) en hebben we de accu nu volledig opgeladen.
Dus dacht accu weer de auto in om te testen of het een accuprobleem is maar nu wil het geval dat de kofferbak niet meer opengaat.

Normaal gesproken gaat de kofferbak automatisch via de afstandsbediening op de sleutels open maar aangezien de accu nu eruit is, precies..... :-(

Kan ik op een andere manier de kofferbak open krijgen, misschien vanuit de binnenkant?
Er zit volgens mij ook bij de klep aan de buitenkant van de kofferbak geen sleutelgat zodat ik de kofferbak met de sleutels handmatig kan opendraaien?

Misschien weten jullie hoe ik de kofferbak open krijg zodat ik de accu weer terug in kan bouwen?

Als de accu weer is teruggeplaatst en de auto wil nog niet starten, heb ik een andere uitdaging maar eerst maar de kofferbak open krijgen.

Betreft een VolvoS60 2.4 benzine uitvoering van bj 01-2002

gr.

Fabian
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5829
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Hoe krijg ik de kofferbak van mijn Volvo S60 van bj 2002 open?

 · 
Posted: 29.11.2015 - 19:06  ·  #2
als dat niet lukt even al je sleutels proberen. er zijn nl verrschillende sleutels in een setje waarvan sommigen de achterbak niet openen. zoek maar eens op valet key. als het zo dus niet lukt dan kun je de accu met startkabels verbinden op de + aansluiting onder de motorkap tussen luchtfilter en voorraam klepje met + oplichten. sleutel in contact op stand 2 dan eerst de min op een blank stuk ijzer en dan de plus aansluiten. succes
Volvofab
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 120
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Hoe krijg ik de kofferbak van mijn Volvo S60 van bj 2002 open?

 · 
Posted: 29.11.2015 - 19:38  ·  #3
Bedankt voor de snelle replies en tips.

Dit moet gaan lukken, eerst nu even wachten op droog weer.

gr.

Fabian
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Hoe krijg ik de kofferbak van mijn Volvo S60 van bj 2002 open?

 · 
Posted: 29.11.2015 - 20:21  ·  #4
Quote door GRUNNS60

................ als het zo dus niet lukt dan kun je de accu met startkabels verbinden op de + aansluiting onder de motorkap tussen luchtfilter en voorraam klepje met + oplichten. sleutel in contact op stand 2 dan eerst de min op een blank stuk ijzer en dan de plus aansluiten. succes


Keep your fingers crossed.....dat achter je plus kabel niet op de massa/carrosserie ligt....
advolvos
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 13
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Hoe krijg ik de kofferbak van mijn Volvo S60 van bj 2002 open?

 · 
Posted: 29.11.2015 - 23:17  ·  #5
Achterklep kan handmatig open met je sleutel. Ter hoogte van de tweede o van Volvo zit aan de onderkant van de achterklep een plastic dopje dat je sleutelgat afdicht. Even weghalen en handmatig je achterklep openen. Succes.
Volvofab
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 120
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Hoe krijg ik de kofferbak van mijn Volvo S60 van bj 2002 open?

 · 
Posted: 30.11.2015 - 22:38  ·  #6
Kofferbak open gekregen met de sleutel via inderdaad het plastic dopje eerst te verwijderen en de auto start gelukkig weer (wel na een aantal pogingen).

Weer wat wijzer geworden :-)

gr.

Fabian
 
Selected quotes for multi-quoting:   0