Hoe lang gaat/ging jouw dynamo mee?

Preventief vervangen, of niet?

 
 
 
 
 
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Hoe lang gaat/ging jouw dynamo mee?

 · 
Posted: 24.08.2015 - 07:45  ·  #16
Quote door StefanCJ

Ik heb mijn dynamo preventief bij 380.000 vervangen door een gereviseerde van Bosch.


Tja. Dan kan ik mn halve auto wel preventief vervangen... :-)
ChrisMe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 66
Berichten: 651
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Hoe lang gaat/ging jouw dynamo mee?

 · 
Posted: 24.08.2015 - 08:37  ·  #17
Quote door grrroovedude

Tja. Dan kan ik mn halve auto wel preventief vervangen... :-)


Zo af en toe doe ik mijn hele auto preventief vervangen :-)
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Hoe lang gaat/ging jouw dynamo mee?

 · 
Posted: 24.08.2015 - 08:54  ·  #18
Quote door Confus

Bij een vorige auto (VW Golf 3 tdi) had ik ook niet direct tijd om m te vervangen, dus heb ik de accu na elke rit aan de lader gehngen om op die manier nog mobiel te blijven. Destijds een gereviseerde bij een demonragebedrijf (Gebr. Obdam) gehaald (ruil). Denk dat ik iets dergelijks weer zou doen...
Dat lukt mij helaas niet. Daarvoor moet ik te regelmatig op pad en is er tussentijds onvoldoende tijd om te laden.

Net even contact gehad met een grote reviseerder uit Nijmegen. Prijsopgave van 189 euro, da's ex. montage. Toch een heel stevige bak geld.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Hoe lang gaat/ging jouw dynamo mee?

 · 
Posted: 24.08.2015 - 12:30  ·  #19
Misschien op de sloop eentje proberen te scoren Piet? Zal wel niet helemaal makkelijk zijn, maar wellicht kom je dan iets gunstiger uit qua prijs, en je kan 'm zelf verwisselen op een moment dat jou uitkomt.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Hoe lang gaat/ging jouw dynamo mee?

 · 
Posted: 24.08.2015 - 14:24  ·  #20
Quote door Piet_piraat

Quote door Confus

Bij een vorige auto (VW Golf 3 tdi) had ik ook niet direct tijd om m te vervangen, dus heb ik de accu na elke rit aan de lader gehngen om op die manier nog mobiel te blijven. Destijds een gereviseerde bij een demonragebedrijf (Gebr. Obdam) gehaald (ruil). Denk dat ik iets dergelijks weer zou doen...
Dat lukt mij helaas niet. Daarvoor moet ik te regelmatig op pad en is er tussentijds onvoldoende tijd om te laden.

Net even contact gehad met een grote reviseerder uit Nijmegen. Prijsopgave van 189 euro, da's ex. montage. Toch een heel stevige bak geld.


Alleen voor het reviseren? Da's best wat. Die 180 euro hier in flevoland is inc. 50 euro statiegeld bij inlevering van je oude dynamo. Revisie is 130 euro. Dynamo vervangen is best ff een klusje, vooral omdat hij er niet uit kan als je de koelfan niet uitbouwt. Niet ingewikkeld verder. Ik denk dat de optie van PDJ, zorg dat je een werkend sloopexemplaar hebt liggen, wel een goeie is. Kun je in geval van nood op een noodaccu naar huis en daar de dynamo vervangen. (kan ook op straat).

Bij mij heeft de ANWB me toen een noodaccu geleend zodat ik thuis kon komen en heeft VolvoS60Racer me aan een tweedehands dynamo geholpen.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Hoe lang gaat/ging jouw dynamo mee?

 · 
Posted: 24.08.2015 - 15:45  ·  #21
ik heb wèl een tweede accu in de schuur staan.. als ik die zou wisselen zou ik het ook nog wel een stukje redden..
is preventief reviseren van een sloopdynamo (bij de goedkoopste) en die op de plank leggen een optie?
ik ben in Australië gasten tegengekomen die in de koffer van hun 30 jaar oude falcon een nieuwe dynamo en startmotor (automaat kan je niet aanslepen) meesleepten
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Dynamo

 · 
Posted: 24.08.2015 - 17:09  ·  #22
Mocht iemand nog een dynamo voor een D5 185 pk nodig hebben, ik heb er nog een liggen. Bij 50.000 km vervangen omdat Serva dacht dat daarom de auto niet liep.....prutsers.
Heeft vanaf nieuw 50.000 km op mijn auto gezeten. Origineel Volvo dus.
Ik wil er 125 euro voor hebben.
Jan83
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 49
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Hoe lang gaat/ging jouw dynamo mee?

 · 
Posted: 25.08.2015 - 11:13  ·  #23
Als je er 1 nieuw koopt moet je wel kijken of er een vrijlooppoelie op zit.
Als dit niet het geval is kost deze ook nog eens €60. Je kunt natuurlijk, ,met speciaal gereedschap, de oude overzetten maar dat zou ik niet doen.
Mijn dynamo is bij 390.000 km gesneuveld. V70 D5 aut 2002
 
Selected quotes for multi-quoting:   0