Met mijn beide vorige auto's al eens gestrand met een kapotte dynamo. Kan gebeuren natuurlijk, maar één keer betekende dat een verplichte sleep naar een Duitse dealer en dus een hele dure dynamo, en de andere keer betekende dat een week mijn auto kwijt ivm allerlei feestdagen. Dat wil ik bij de Volvo graag voorkomen (dagelijks afhankelijk van de auto), maar ik wil ook liever geen geld 'zomaar' over de balk smijten...
Dus: ik ben een beetje onderzoek aan het doen naar wie er hier z'n dynamo al eens vervangen heeft (bv. ivm slijtage aan de koolborstels) en bij welke kmstand dat dan gebeurd is. Dan kan ik er een beetje een peil op trekken en bedenken of ik het preventief ga doen of dat ik nog een keer de gok neem in de hoop dat ie het nog een tonnetje volhoudt.
Schiet!
Dus: ik ben een beetje onderzoek aan het doen naar wie er hier z'n dynamo al eens vervangen heeft (bv. ivm slijtage aan de koolborstels) en bij welke kmstand dat dan gebeurd is. Dan kan ik er een beetje een peil op trekken en bedenken of ik het preventief ga doen of dat ik nog een keer de gok neem in de hoop dat ie het nog een tonnetje volhoudt.
Schiet!