Hoe maak ik de luchtmassameter schoon?

 
 
 
 
 
M@rcel
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 200
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Re: Hoe maak ik de luchtmassameter schoon?

 · 
Posted: 05.02.2015 - 11:29  ·  #31
Ik kon die schroeven net met een griptang (aka moordenaar) loshalen. Ik heb een paar andere van de bouwmarkt met een normalere kop teruggezet.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Hoe maak ik de luchtmassameter schoon?

 · 
Posted: 25.06.2016 - 13:50  ·  #32
Quote door Waltersan

Bij mij zit het met de lekker incourante 5 kantige torx met een stiftje midden in de schroef. De zgn tamperproof versie. Deze bitjes nog nooit in de winkel gezien, alleen online.

http://www.carpartsgroningen.n…t-9-delig/


Ik heb indertijd een set torx gekocht bij de automatterialen handel in Apeldoorn.
Kraftwerk heet die en daar zit ook een torx met gat bij....


Ik weet oude topic maar je weet nooit
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Hoe maak ik de luchtmassameter schoon?

 · 
Posted: 25.06.2016 - 22:12  ·  #33
Reinigen zoals beschreven met elektro reinigers met respect voor de gevoeligheid van de sensor heeft de voorkeur boven het vervangen door imitatie, reden?? de huidige elektronica in de auto's moet binnen zeer nauwe meetwaarden zijn werk doen, de originele sensoren zitten altijd binnen de range binnen welke de motorcomputer de inspuiting regelt, of deze nu op diesel benzine of gas loopt. De goedkopere imitatie komen nog al eens onder en of boven de range uit, resultaat hiervan kan zijn dat de motor nu met +20 graden prima loopt en straks bij -1 nooit meer aan de gang te krijgen is, en zoek dan maar eens..
Uit lezen met VIDA is indien mogelijk altijd een goede optie voor en na het reinigen van de sensor.
BlackSpider
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 221
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Hoe maak ik de luchtmassameter schoon?

 · 
Posted: 26.06.2016 - 20:24  ·  #34
Dit is eigenlijk het enige juiste middel welke verkrijgbaar is voor LMM reiniging.

https://www.conrad.nl/nl/senso…14619.html

Daarnaast heb ik door schade en schande geleerd om geen goedkope LMM te monteren, maar alleen voor de merken zoals Bosch, Pierburg, VDO/Siemens of conti te gaan.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0