Bij mij zit het met de lekker incourante 5 kantige torx met een stiftje midden in de schroef. De zgn tamperproof versie. Deze bitjes nog nooit in de winkel gezien, alleen online.
Reinigen zoals beschreven met elektro reinigers met respect voor de gevoeligheid van de sensor heeft de voorkeur boven het vervangen door imitatie, reden?? de huidige elektronica in de auto's moet binnen zeer nauwe meetwaarden zijn werk doen, de originele sensoren zitten altijd binnen de range binnen welke de motorcomputer de inspuiting regelt, of deze nu op diesel benzine of gas loopt. De goedkopere imitatie komen nog al eens onder en of boven de range uit, resultaat hiervan kan zijn dat de motor nu met +20 graden prima loopt en straks bij -1 nooit meer aan de gang te krijgen is, en zoek dan maar eens..
Uit lezen met VIDA is indien mogelijk altijd een goede optie voor en na het reinigen van de sensor.
Daarnaast heb ik door schade en schande geleerd om geen goedkope LMM te monteren, maar alleen voor de merken zoals Bosch, Pierburg, VDO/Siemens of conti te gaan.