Leden,
Van onze V70 is de luchtmassameter, en dan dat hele kleine dunne 'draadje', nogal smerig. Na even gezocht te hebben kwam ik o.a. dit tegen :
@Jan480 Je kunt de LMM het beste schoonmaken met Isopropyl alcohol (IPA) dit is verkrijgbaar in spuitbusjes bij de betere electronica handel.
Dit spul wordt ook gebruikt om erg fijne electronica te reinigen zoals, chips, microswitches, etc...
Het voordeel is dat het goed reinigt en ontvet, snel verdampt en geen residu achterlaat.
Op het busje zit een slangetje waardoor je onder druk de LMM kunt reinigen zonder hem aan te hoeven raken. (dus nooit wattenstaafjes ed. gebruiken!!)
Het spul eventjes in laten werken, daarna nog eens spuiten.
Ik blaas de LMM daarna nog even met perslucht uit, zodat ik zeker weet dat alle alcohol verdwenen is.
Bij gebrek aan perslucht de LMM anders gewoon te drogen leggen en na een uurtje pas werk inbouwen.
Vaak merk je een slechte LMM aan onregelmatig stationair lopen, hoog brandstofverbruik, roeten, slechte gasrespons op lage toeren, etc...
Een nieuwe kost ongeveer €100,- imi op b.v. Ebay, en bij de Dealer kan hij wel €250,- kosten.
ofwel : hierzo
Is dit de juiste methode? Of kennen jullie een betere?
Ik zal proberen maandag foto's te maken, en als het lukt morgen nog.
Van onze V70 is de luchtmassameter, en dan dat hele kleine dunne 'draadje', nogal smerig. Na even gezocht te hebben kwam ik o.a. dit tegen :
Quote door Herby
@Jan480 Je kunt de LMM het beste schoonmaken met Isopropyl alcohol (IPA) dit is verkrijgbaar in spuitbusjes bij de betere electronica handel.
Dit spul wordt ook gebruikt om erg fijne electronica te reinigen zoals, chips, microswitches, etc...
Het voordeel is dat het goed reinigt en ontvet, snel verdampt en geen residu achterlaat.
Op het busje zit een slangetje waardoor je onder druk de LMM kunt reinigen zonder hem aan te hoeven raken. (dus nooit wattenstaafjes ed. gebruiken!!)
Het spul eventjes in laten werken, daarna nog eens spuiten.
Ik blaas de LMM daarna nog even met perslucht uit, zodat ik zeker weet dat alle alcohol verdwenen is.
Bij gebrek aan perslucht de LMM anders gewoon te drogen leggen en na een uurtje pas werk inbouwen.
Vaak merk je een slechte LMM aan onregelmatig stationair lopen, hoog brandstofverbruik, roeten, slechte gasrespons op lage toeren, etc...
Een nieuwe kost ongeveer €100,- imi op b.v. Ebay, en bij de Dealer kan hij wel €250,- kosten.
ofwel : hierzo
Is dit de juiste methode? Of kennen jullie een betere?
Ik zal proberen maandag foto's te maken, en als het lukt morgen nog.