Hoe mistlampje vervangen XC70 2002?

Alleen het lampje vervangen door een ledlamp, zodat het dezelfde kleur is als de Xenonverlichting

 
 
 
 
 
BoarderXMike
 
Avatar
 
Subject:

Hoe mistlampje vervangen XC70 2002?

 · 
Posted: 15.07.2011 - 22:15  ·  #1
Wie kan me vertellen hoe ik bij de mistlampen kom, zonder de halve auto te demonteren? :D
Bedankt!

Mike
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Hoe mistlampje vervangen XC70 2002?

 · 
Posted: 16.07.2011 - 22:46  ·  #2
Bij de mijne kan ik gewoon van onderaf de 'dop' van de mistlapm verwijderen, en het lampje wisselen. Maar ik heb geen XC. Misschien dat die iets meer dicht gebouwd is van onderen, alhoewel ik ook een geheel gesloten afdekplaat aan de onderzijde van de motorruimte heb (vreemde is dat ik heb gezien dat ze dit lang niet allemaal hebben, zelfs niet een andere V70 2.4T van hetzelfde bouwjaar...).

Tussen de onderste balk en de bumper heb ik echter nog net genomeg ruimte om er tussendoor te werken maar weet dus niet of dat bij de XC ook zo is.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Hoe mistlampje vervangen XC70 2002?

 · 
Posted: 16.07.2011 - 22:52  ·  #3
Quote

alhoewel ik ook een geheel gesloten afdekplaat aan de onderzijde van de motorruimte heb (vreemde is dat ik heb gezien dat ze dit lang niet allemaal hebben, zelfs niet een andere V70 2.4T van hetzelfde bouwjaar...).


Ik heb me door een volvomedewerker laten vertellen dat ze deze plaat bewust vaker verwijderen.
Het schijnt een hoop tijd te schelen als ze er van onderen bijmoeten.
Nadeel is dat de auto dan ook onbeschermd is tegen o.a. zout e.d.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Hoe mistlampje vervangen XC70 2002?

 · 
Posted: 16.07.2011 - 23:55  ·  #4
...
Olav
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Druten
Berichten: 41
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Hoe mistlampje vervangen XC70 2002?

 · 
Posted: 07.08.2014 - 21:49  ·  #5
Ik weet niet of het bij een X anders is maar bij de "gewone" V70 zijn er vlgs mij 2 manieren. De auto opkrikken en via de achterzijde vd voorbumper je lamp eruit draaien. Evt bodemplaat los schroeven. De andere is je voorbumper er af halen! Lijkt een heel karwei maar valt echt mee ( sierstuk eraf, 2 schroeven los draaien en de clips boven de grill losmaken.) Klinkt echt enger dan het is maar zoals gezegd, weet niet of het bij de X hetzelfde zit. Succes
 
Selected quotes for multi-quoting:   0