Hoe zit dat nu met die kilometerstanden op de 2.0 Diesel.

 
 
 
 
 
JaBBa
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 23
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Hoe zit dat nu met die kilometerstanden op de 2.0 Diesel.

 · 
Posted: 07.06.2014 - 17:44  ·  #1
Dag iedereen,

Dit is pas mijn eerste post na m'n introductie. Ondertussen heb ik al wat kunnen snuisteren op dit forum en ik moet tot mijn tevredenheid vaststellen dat het hier zeer vriendelijk aan toe gaat. Ben jaren geleden uit een BMW motoren forum gestapt omwille van de steeds toenemende onverdraagzaamheid en daar is hier gelukkig niets van te merken. Maar tussen de regels van de beleefdheid door heb ik wel gemerkt dat ik hier met een 2.0 diesel in de minderheid ben. Er zijn hier vooral vijfcilinderliefhebbers te vinden. Wat ik perfect begrijp ik heb er zelf 3 gehad en er 15 jaar mee gereden. Maar nu heb ik dus een 2.0. En daar zitten m'n eigen centen in. Dus ik vraag me af of ik me wat de te verwachten pechvrije kilometers betreft moet zorgen maken. Zijn er hier leden die toch al weet hebben van wagens die er al enkele honderdduizend hebben opzitten?
Laat maar weten.

Groeten
rifwachter
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Epse
Leeftijd: 53
Berichten: 450
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Hoe zit dat nu met die kilometerstanden op de 2.0 Diesel.

 · 
Posted: 07.06.2014 - 18:43  ·  #2
Laat ik er voorzichtig iets over zeggen. Als je gaat trappen, of veel met een zware last op je trekhaak rijd dan heeft de motor het zwaar, veel toeren maken. Ga je normaal met de auto om, goed onderhoud, dan kun je lang plezier hebben van een 2.0

Verder is het natuurlijk zo dat het bekende 5 cilinderblok al lang mee gaat, 500.000km daar kijkt niemand meer van op, maar jouw motor is nog relatief nieuw, wij als dealer hebben er nog geen in onderhoud die al ergens in de buurt komt van de 300.000km.

Gewoon lekker genieten van je mooie V70.


De 2.0 liter diesel is een PSA motor.
Ronnie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 36
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Hoe zit dat nu met die kilometerstanden op de 2.0 Diesel.

 · 
Posted: 07.06.2014 - 20:32  ·  #3
Ik heb er ook een (ook van m'n eigen centen) met nu 182000 km, en ik denk dat je met de juiste rijstijl en het juiste onderhoud een heel eind moet kunnen komen. Ik zie op sites als Marktplaats e.d. regelmatig auto's met deze motoren met een kilometerstand van 350000km dus we hebben nog wel ff te gaan.
Het was voor mij ook een dilemma bij aankoop, een jonge 2.0D of een oudere D5 met meer kilometers. Voorlopig heb ik nog geen seconde spijt van mijn beslissing, ik vindt het een heerlijke motor.
Chris de Vries
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 51
Homepage: Www.stalhetpeertje…
Berichten: 366
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Hoe zit dat nu met die kilometerstanden op de 2.0 Diesel.

 · 
Posted: 07.06.2014 - 22:10  ·  #4
Mijn vrouw rijdt nu in een V50 met het zelfde 2 liter blok, heeft nu 270.000 km gedraaid. Zonder problemen. Verder hebben we hiervoor een Jumpy gehad, lag een 2.0 HDi, volgens mij is dit hetzelfde blok. Daar heb ik 320.000 km mee gereden en deze moest altijd hard werken. Veel trailer werk.
Gewoon rijden en genieten van je V70!
maaidie
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Evergem
Leeftijd: 50
Berichten: 297
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Hoe zit dat nu met die kilometerstanden op de 2.0 Diesel.

 · 
Posted: 07.06.2014 - 23:04  ·  #5
Hallo iedereen,
Wat ik weet over de 2.0D-motor is dat het een probleemvrije motor is. Vooral in de S40/V50 draait ie probleemloos de 300.000km zonder enige kost.
Wat ik wel al opgemerkt heb, is dat ie in de V70/S80 soms wel eens nood heeft aan een nieuw vliegwiel. Waarschijnlijk omdat ie voortdurend een zwaardere koets moet voortbewegen.
Los van dat vliegwiel is het inderdaad een zeer goede, aangename motor. Het is inderdaad een PSA-motor, maar niet noodzakelijk dezelfde als die van een partnertje of een berlingo. De eerste 2.0HDi-motoren waren totaal anders t.o.v. deze motor.
Als we dan eens gaan hebben over de 1.6D, dan moeten we toch toegeven dat die een stuk zwakker is. (turbo's die sneuvelen, lekkende injectoren, roetfilterproblemen, vastzittende gloeikaarsen,...)
Als ik mijn hartje laat spreken, kies ik toch uiteindelijk ook voor de 5-pitter van Volvo zelf en bij voorkeur de Euro 3-motor. Die is werkelijk TOP. (superstil, soepel, krachtig, zuinig, kilometerbestendig,...)
Ikzelf heb nochtans de Euro 4-motor, maar door die extra electronica erop (milieu-toestanden) vind ik 'm al een stuk minder aantrekkelijk dan de Euro 4. Wat wel verbeterd is, is de kwaliteit van de injecteurs. die durfden wel eens vroegtijdig sneuvelen bij de Euro 3.
Maar nog eens...Die 2.0D van PSA mag er best wezen! :-)
JaBBa
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 23
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Hoe zit dat nu met die kilometerstanden op de 2.0 Diesel.

 · 
Posted: 08.06.2014 - 07:51  ·  #6
Dag iedereen,

Klinkt allemaal redelijk hoopvol en bedankt voor de reacties. Zelf zit ik nu even met de absurde situatie dat ik 2 V70's voor de deur heb staan.
Tijdelijk welteverstaan. Binnen enkele tijd gaat de grote terug naar de firma. Maar dat geeft natuurlijk wel de mogelijkheid om de 2 echt eens te vergelijken. Het spreekt vanzelf dat de 2.5 snediger rijdt. Maar eens je een tijdje met de 2.0 aan het bollen bent went ook dat en ik ben ervan overtuigd dat ik eens de andere geen referentiepunt meer is perfect zal kunnen leven met wat pk's minder. Er staat een trekhaak op maar ik ben niet van plan om er vaak iets aan te hangen. Ik begrijp wel dat een uit de kluiten gewassen caravan wel een behoorlijk stuk rijplezier zou wegnemen bij de 2.0.
Wat mij betreft het grootste verschil is de versnellingsbak. En niet alleen omdat ik zo nu en dan in vijfde probeer achteruit te rijden in de 2.0.
Die bak schakelt echt korter en klonkiger. Hij klikt meer in z'n versnelling terwijl de andere glijdt als boter. Niet dat het klikken onaangenaam wordt maar eens je weer in de boter aan het roeren bent blijkt dat toch fijner.
Voor de rest rijdt hij natuurlijk perfect hetzelfde. Rechtuitstabiliteit en bochtgedrag ik voel geen verschil. Ik moet alleen opletten met de cruise control. Nu ik gewoon ben aan een adaptieve merk is soms op dat de wagen voor mij dichtbijkomt.

groeten.
erbakker
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 136
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Hoe zit dat nu met die kilometerstanden op de 2.0 Diesel.

 · 
Posted: 08.06.2014 - 10:12  ·  #7
Ik rij zelf al jaren in een D5 (automaat) maar heb een tijdje geleden proef gereden in een 2.0D. En ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was! De 2.0D is absoluut een fijne motor en wat mij betreft helemaal niets mis mee.... Ik ben benieuwd naar het verbruik van de 2.0D t.o.v. de D5. Ik rijd nu 1:13,5 en dat is het werkelijke verbruik incl. gebruik standkachel 's winters en airco altijd aan. Heeft hier iemand info over of valt mijn vraag wellicht buiten dit topic?
Ronnie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 36
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Hoe zit dat nu met die kilometerstanden op de 2.0 Diesel.

 · 
Posted: 08.06.2014 - 10:27  ·  #8
Ik doe voornamelijk woon-werkverkeer (14 km enkele reis) met regelmatig een flinke snelwegrit en mijn, aan de pomp gemeten, verbruik zit meestal tussen de 1 op 14 en de 1 op 15.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Hoe zit dat nu met die kilometerstanden op de 2.0 Diesel.

 · 
Posted: 08.06.2014 - 15:01  ·  #9
We hebben op de dag dat we onze V70 kochten ook in een 2.0 gereden. Viel heus niet tegen. De auto zelf was afgerond, maar motorisch was hij heel goed nog. Dus werd het de 2.4. Thuis nog wat nagerekend en de 2.0 kost vrijwel eender qua wegenbelasting, onderhoud etc. Voor hetzelfde geld ben ik blij dat we nu 2.4 hebben.

Maar nogmaals, de 2.0 is een goede motor. En laten we eerlijk zijn, PSA heeft een reputatie op dieselen die verder teruggaat dan Volvo en volgens mij Elf verder terug dan MB. Dus dat zegt echt wel wat.
JaBBa
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 23
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Hoe zit dat nu met die kilometerstanden op de 2.0 Diesel.

 · 
Posted: 08.06.2014 - 15:56  ·  #10
Ik postte gisteren dus dat ik kon kiezen welke Volvo V70 ik neem voor de deur. Heb ik toch wel verkeerd gekozen gisteren zeker. Mijn nieuwe Volvo voor de deur laten staan en m'n firma Volvo genomen. En dan is er thuis een hagelbuitje gepasseerd. Hij is dus meteen gedoopt zullen we maar zeggen.

Groeten.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Hoe zit dat nu met die kilometerstanden op de 2.0 Diesel.

 · 
Posted: 08.06.2014 - 17:41  ·  #11
Damn. Ik zag gister wat hagelfoto's voorbijkomen. Dat was niet mals. Veel schade aan de auto?
JaBBa
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 23
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Hoe zit dat nu met die kilometerstanden op de 2.0 Diesel.

 · 
Posted: 09.06.2014 - 10:55  ·  #12
Schade valt wel mee. Een blutsje of 10. De ene al wat dieper dan de andere. Golfballetjes vliegen ook beter met putjes zullen we maar denken.
JaBBa
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 23
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Hoe zit dat nu met die kilometerstanden op de 2.0 Diesel.

 · 
Posted: 09.06.2014 - 18:23  ·  #13
Onweer vannacht mij hebben ze niet meer liggen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Hoe zit dat nu met die kilometerstanden op de 2.0 Diesel.

 · 
Posted: 09.06.2014 - 19:15  ·  #14
helpt dat werkelijk? Ik zou me pas veilig voelen met de auto onder een of ander dak.

Maarja, ik heb geen ervaring met hagel.
WouterR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Homepage: facebook.com/volvo…
Berichten: 153
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Hoe zit dat nu met die kilometerstanden op de 2.0 Diesel.

 · 
Posted: 09.06.2014 - 22:01  ·  #15
Ai! Das balen zo'n hagelbuitje.
Vwb de 2.0d, mij hoor je niet klagen hoor. Inmiddels 30.000 probleemloze km's mee achter de rug en er staat nu ruim 210.000 op de teller. Qua service historie ook niks bekend van problemen.
Het was inderdaad kiezen tussen V70 II met een D5 of de V70 III met een 2.0d en minder kilometers. Enige wat een beetje tegenvalt is het verbruik, wat ik hier op het forum zie is verbruikscijfers van D5 motoren die redelijk te vergelijken zijn met de mijne. Maar daarbij moet ik wel vermelden dat onze auto in Zeeland veel binnendoor rijd OF op de A58 met 140+ km/u op de teller.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0