Hoeveel bar compressie druk v70 d5

Blokje zei doe het zelf maar.....

 
 
 
 
 
Dennisthemenace
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hallum
Leeftijd: 52
Berichten: 24
Geregistreerd: 03 / 2023
Subject:

Hoeveel bar compressie druk v70 d5

 · 
Posted: 02.03.2024 - 14:26  ·  #1
Beste leden,

Kan iemand mij vertellen wat de gemiddelde compressie druk in bar is bij een v70 d5 euro4
Kwam met pech stil te staan in december en ben geruime tijd ziek geweest dus kom er nu pas aan toe om eens te gaan kijken en de juiste diagnose te stellen.
Bij het demonteren van de kleppendeksel een compleet verdwenen wervelklep op cilinder 2 en uiteraard op die cilinder 0 compressie.
De rest doet 20-21 bar en aangezien ik zelf door lichamelijke gebreken een hekel heb aan sleutelen(kan het technisch wel) moet ik er toch aan geloven.
Stoters van de inlaat op cilinder 2 één overleden de ander heeft iets speling maar daar zou hij mee moeten kunnen lopen.
Nu vermoed ik dat één van de inlaatkleppen gesloten blijft, of de klep is krom maar dat kan ik nu nog niet zeggen.
Veren zijn correct, nokkenassen zijn keurig met 453.000 op de klok.
Het betreft een v70 uit 2006 en ja kan hem naar de sloop drukken maar dat vind ik zonde voor de rest is hij nieuw. Geen roest, bakje keurig gespoeld in oktober,draagarmen, fusees, steekassen, remmen banden alle filters en olie net weer vervangen. En toen poef, rakketak over.

Tips zijn meer dan welkom.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Hoeveel bar compressie druk v70 d5

 · 
Posted: 02.03.2024 - 15:44  ·  #2
Ik heb 6 jaar geleden de complete cilinderkop er af gehad en toen de klepgeleides, 10 uitlaatkleppen 20 stoters, 20 tuimelaars en de wervelklep vervangen, verstuivers ook gereviseerd of vervangen voor ruilexemplaar,oliepomp pakkingen en alle keerringen etc vernieuwd.. loopt nog steeds als een zonnetje…
Ik heb er destijds voor gekozen om alle randzaken goed te bekijken na demontage en waar nodig te vervangen. Ook meteen de egr-koeler uit het koelcircuits gehaald door de slangen te bypassen..
Maartjinski
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 43
Berichten: 295
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Hoeveel bar compressie druk v70 d5

 · 
Posted: 02.03.2024 - 15:49  ·  #3
Haynes zegt: 24 tot 31 bar normaal, 22 bar minimaal en max 5 bar verschil tussen de verschillende cylinders.

Ik weet niet wat je motorcode is, maar dit is uit Haynes v70 2000 tot mei 2007. Dus ik ga er vanuit dat de jouwe hier tussen staat.

Overigens ben ik zelf in het gross van de gevallen van het repareren ipv wegwerpen :Thumbsup:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Dennisthemenace
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hallum
Leeftijd: 52
Berichten: 24
Geregistreerd: 03 / 2023
Subject:

Re: Hoeveel bar compressie druk v70 d5

 · 
Posted: 02.03.2024 - 18:21  ·  #4
Quote door Maartjinski

Haynes zegt: 24 tot 31 bar normaal, 22 bar minimaal en max 5 bar verschil tussen de verschillende cylinders.

Ik weet niet wat je motorcode is, maar dit is uit Haynes v70 2000 tot mei 2007. Dus ik ga er vanuit dat de jouwe hier tussen staat.

Overigens ben ik zelf in het gross van de gevallen van het repareren ipv wegwerpen :Thumbsup:


Betreft de D5244T5 uit mijn hoofd bj 2006-2008
Nou heb ik een vrij simpel zetje en ik moet het ook doen bij een koude motor ipv warm dus dan zit ik daar wel goed mee.

Nou kwam ik er net met hulp achter dat mijn compressie via de locatie van de wervelklep er uit komt, dus feit is kleppen stuk/krom geslagen. Kopje moet er af, morgen weer een dag😬

Bedankt voor je informatie💪🏿💪🏻👍🏻
Dennisthemenace
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hallum
Leeftijd: 52
Berichten: 24
Geregistreerd: 03 / 2023
Subject:

Re: Hoeveel bar compressie druk v70 d5

 · 
Posted: 02.03.2024 - 18:24  ·  #5
Quote door 1-wiel

Ik heb 6 jaar geleden de complete cilinderkop er af gehad en toen de klepgeleides, 10 uitlaatkleppen 20 stoters, 20 tuimelaars en de wervelklep vervangen, verstuivers ook gereviseerd of vervangen voor ruilexemplaar,oliepomp pakkingen en alle keerringen etc vernieuwd.. loopt nog steeds als een zonnetje…
Ik heb er destijds voor gekozen om alle randzaken goed te bekijken na demontage en waar nodig te vervangen. Ook meteen de egr-koeler uit het koelcircuits gehaald door de slangen te bypassen..


Bedankt voor de informatie.
Wervelklep is gewoon afgebroken dus voor de zekerheid alles uit elkaar aan het halen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0