hoeveel km gaan jullie banden mee?

graag merk, bandenspanning en positie (voor of achter).

 
 
 
 
 
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: hoeveel km gaan jullie banden mee?

 · 
Posted: 17.04.2018 - 23:17  ·  #61
Ik heb nu Conti Sportcontact 5. Schijnen te slijten als een malle, maar de grip is fenomenaal! Ben er echt van onder de indruk. Ik heb na de remupgrade al gezegd dat de banden nu de zwakste schakel zijn (destijds Vredestein Ultrac Satin); nu met de goede banden is het echt perfect. En waar Vredestein min. 60gr lood per band nodig had, was dat nu max 15. Vind ik netjes. Ik ben benieuwd hoe lang ze meegaan. Maar ik houd van nieuwe banden, dus dat is van minder belang.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: hoeveel km gaan jullie banden mee?

 · 
Posted: 17.04.2018 - 23:19  ·  #62
Vreemd van dat lood. Ik plak juist heel weinig bij vredestijns!

Overigens is coni een top bandje hoor. Maar vredestijn vind ik ook prima.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: hoeveel km gaan jullie banden mee?

 · 
Posted: 17.04.2018 - 23:21  ·  #63
Mijn Vredesteins konden het vermogen van de gechipte D5 soms maar moeilijk op de weg krijgen (m.n. nat). Ik reed liever met mijn winterset (Nokian WR A4 - topbandje!). Nu is het gelijk. Maar ik ben pas 1k onderweg met Conti.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1467
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: hoeveel km gaan jullie banden mee?

 · 
Posted: 18.04.2018 - 03:41  ·  #64
Quote
En waar Vredestein min. 60gr lood per band nodig had,

Dat de monteur het erop plakt, wil nog niet zeggen dat het nodig is.
Mijn laatste ervaring met Vredestein is dat ze lawaaiig waren en dat ze als een gek doorslippen bij optrekken. (Logica zegt me dat het remmen dan ook pet is)
Sindsdien switch ik tussen Conti's en Michelins afhankelijk van geluid en grip op nat wegdek volgens de bandentests.
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: hoeveel km gaan jullie banden mee?

 · 
Posted: 18.04.2018 - 07:02  ·  #65
De beste banden die ik tot nu toe gehad heb waren Continental's Contisportcontact 5,deze zaten op een set velgen van mijn Mercedes die ik vorig jaar verkocht heb.
Ik heb er eigenlijk een beetje spijt van,dat ik die toen niet voor de verkoop heb omgeruild met de banden op mijn andere set velgen.

Onder mijn V heb ik nu Michelin Pilot sport 4,onder mijn Mercedes 300 SE had ik die ook,en ik heb wel gemerkt dat die opmerkelijk snel slijten,dat was een aantal jaren geleden toch anders.

Ik heb nu nog één set velgen voor mijn Mercedes met Michelin banden,die zijn nog prima,maar de set staat dan ook te koop en ik heb er amper 2000 km op gereden.
Op mijn huidige set velgen onder mijn Mercedes heb ik Bridgestone Potenza's S02,prima grip,op droog en nat,korte remweg,lekker stug,maar ze maken in vergelijking met de Continental's wel meer geluid.
Ruspek
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: hoeveel km gaan jullie banden mee?

 · 
Posted: 18.04.2018 - 07:09  ·  #66
Als winterband de Vredestein 5. Die heeft me niet overtuigd.
Zomerband eigenlijk altijd Michelin. Laatste jaren de primacy van Michelin.
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: hoeveel km gaan jullie banden mee?

 · 
Posted: 18.04.2018 - 09:55  ·  #67
Quote door Blade

Vreemd van dat lood. Ik plak juist heel weinig bij vredestijns!

Overigens is coni een top bandje hoor. Maar vredestijn vind ik ook prima.


bijzonder dat je dat per merk kan aangeven aangezien er een enorm verschil zit tussen de soorten en daarin weer tussen de maten. Overigens vond ik de Primacy HP ook een enorme rukband in 225/45-17, zaten er bij aankoop onder en heb ik van ellende laten vervangen.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: hoeveel km gaan jullie banden mee?

 · 
Posted: 18.04.2018 - 10:57  ·  #68
Niet zo bijzonder hoor. Op een gegeven moment weet je welk merk wat meer lood nodig heeft dan andere merken. En vredestijn balanceert juist heel fijn.

Veelal bij 1 automerk heb je maar ook een paar maten.

Zijn er mensen die met quatrac 5 rijden?

Wat zijn jullie bevindingen? Ik reed afgelopen winter in die sneeuwtijd met een set van die banden. Ik was blij verrast.

Michelin vind ik fantastische banden hebben, maar de genoemde hp’s heb ik toentertijd veel vernieuwd omdat ze erg snel droogtescheuren kregen (canvas zichtbaar)
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: hoeveel km gaan jullie banden mee?

 · 
Posted: 18.04.2018 - 11:15  ·  #69
Ik vervang mijn banden eigenlijk altijd per 4 tegelijk.
Rij graag met goede banden en dat beetje profiel op de achterband wat ik weggoooi als ik ze vervang maakt mij geen jota uit.
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: hoeveel km gaan jullie banden mee?

 · 
Posted: 18.04.2018 - 12:27  ·  #70
Heb gisteren met mijn Hankook banden , een eindje geracet met Jacub de monteur van Dennis uit Elst, 200+/uur met bijbehorende rem weg zal wel een millimeter hebben gekost. Moet zeggen de C70 2,5 T kwam niet weg bij mijn D5!!!!, ging gelukkig bult op, dus de D5 op zijn best.
Moet zeggen bij toeval op Hankook gekomen op de vooras maar ben er zeer tevreden over 17"
Leon_Steyns
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 491
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: hoeveel km gaan jullie banden mee?

 · 
Posted: 18.04.2018 - 21:30  ·  #71
Quote door Blade

...<knip>...
Zijn er mensen die met quatrac 5 rijden?

Wat zijn jullie bevindingen? Ik reed afgelopen winter in die sneeuwtijd met een set van die banden. Ik was blij verrast.
...<knip>...

Ik heb deze op mijn 360 gehad en vond het erg fijne banden. Wel liefst met wat hogere druk erin...
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: hoeveel km gaan jullie banden mee?

 · 
Posted: 19.04.2018 - 09:46  ·  #72
Quote door BIGW

Heb gisteren met mijn Hankook banden , een eindje geracet met Jacub de monteur van Dennis uit Elst, 200+/uur met bijbehorende rem weg zal wel een millimeter hebben gekost. Moet zeggen de C70 2,5 T kwam niet weg bij mijn D5!!!!, ging gelukkig bult op, dus de D5 op zijn best.
Moet zeggen bij toeval op Hankook gekomen op de vooras maar ben er zeer tevreden over 17"


Deze had ik laatst ook laten monteren (S2 evo), mar er direct na montage weer af laten halen. De velgrand stak buiten de band, dat is vragen om problemen met schade aan de velg. Nu Michelin PS3, en ben er erg tevreden over.
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1001
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: hoeveel km gaan jullie banden mee?

 · 
Posted: 23.04.2018 - 19:31  ·  #73
Quote door sev

Ik heb een tijdje goedkope B-merken gereden: Sava intensa UHP en Landsail 588.... Iedereen raadde het me af.. Hoe ik zo gek kon zijn om zulke inferieure merken te rijden. Maar beide gingen rond de 50000 km mee op de achterwielen van een Mercedes e320 cdi. en zonder cuppen of rare geluiden. En ik reed flink door.

Ooit heb ik een keer Goodyear gehad op een BMW. (die zijn nogal gevoelig blijkbaar). Vreselijke troep. Na twee sets ben ik overgestapt op iets anders. Dus mij ervarig met A-merken is misschien ietwat gekleurd, maar apart is het wel.


Daarentegen was ik met mijn vorige auto (Toyota Corolla uit 1999) weer erg blij met de Goodyear zomerbanden!! Stil, goede grip in droog en nat en slijtvastheid was ook prima!

En de GoodYear Ultragrip's doen het tot nu toe onder de V70 ook uitstekend, echt een heel erg fijne winterband.
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 56
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: hoeveel km gaan jullie banden mee?

 · 
Posted: 23.04.2018 - 22:03  ·  #74
Ik heb nu sinds februari de Vredestein Ultrac Satin 235-40-18 onder de S60 .
Ben nu een dikke 10.000 km verder.Banden zijn redelijk stil en er is ''achter'' minder dan 0,5mm afgesleten. 7,5 + nog over dus.
Aan de voorkant zit ik op 7,5 mm +/-.

Ja ik ben een rustige rijder.

gr,

Bas
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: hoeveel km gaan jullie banden mee?

 · 
Posted: 23.04.2018 - 22:06  ·  #75
Ik had pirelli scorpion op de xc60 in de maat 255/45/20. Ik heb er 35000 mee gereden. Viel me tegen. Wel een enorm goede plakkende band. Nu bridgestone erop gelegd.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0