Hoeveel speakers standaard in S60 (HU 603)?

 
 
 
 
 
jr777
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Steenwijk
Leeftijd: 49
Homepage: jr777.fotoport.nl
Berichten: 88
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Hoeveel speakers standaard in S60 (HU 603)?

 · 
Posted: 27.02.2011 - 16:38  ·  #1
Ik heb sinds kort een S60 uit 2003 Edition uitvoering.
Alles wat ik graag wil hebben zit er op (alhoewel ik moet wennen aan het feit dat ik geen achterruitewisser heb :P)

Nu viel me bij het uitzoeken van de radio op dat wanneer ik de fader knop naar links (dus naar achter?) draaide de radio op stil gaat.

Kan het zo zijn dat ik geen boxen achter heb. Of waren die wel standaard en is er iets kapot....?

JR
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Hoeveel speakers standaard in S60 (HU 603)?

 · 
Posted: 28.02.2011 - 13:04  ·  #2
Ik heb sinds een maand of 4 een S60 170 PK Edition uit 2001 met een HU-603. Ook mijn S60 heeft alles wat ik graag wil. Ook ik 'miste' wel een achterwisser. Echter, op de een of andere manier, zal wel aan de vorm van de wagen liggen, is de achterruit van de S60 volledig vrij van water tijdens het rijden (sowieso van een snelwegrit). Dus tijdens het rijden mis ik geen wisser, maar wel tijdens het filerijden en achteruit inparkeren.

Mijn S60 heeft echterin wel speakers, maar die zijn niet heel erg overtuigend aanwezig. Ik hoor ze wel duidelijk(er) als ik via de fader de speakers in de voorportieren uitschakel. Maar dan nog steeds niet qua geluidsniveau en kwalitet om over naar huis te schrijven.
jr777
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Steenwijk
Leeftijd: 49
Homepage: jr777.fotoport.nl
Berichten: 88
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Hoeveel speakers standaard in S60 (HU 603)?

 · 
Posted: 28.02.2011 - 19:27  ·  #3
thx. idd eenmaal onderweg is de ontbrekende achteruitewisser geen groot gemis.

als ik de fader verdraai hoor ik echt helemaal niks dus vandaar dat ik vermoed dat ze achter of kapot zijn of gewoon niet aanwezig zijn.

geen hele grote ramp maar toch
CJ
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Venlo
Leeftijd: 47
Berichten: 153
Geregistreerd: 04 / 2009
Subject:

Re: Hoeveel speakers standaard in S60 (HU 603)?

 · 
Posted: 02.03.2011 - 22:24  ·  #4
Ik heb een V70 (van binnen toch identiek aan S60) uit 2001 en ik heb achterin ook geen speakers. Dit is volgens mij afhankelijk van de uitvoering van de Volvo.
jr777
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Steenwijk
Leeftijd: 49
Homepage: jr777.fotoport.nl
Berichten: 88
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Hoeveel speakers standaard in S60 (HU 603)?

 · 
Posted: 04.03.2011 - 11:48  ·  #5
thx. voor je reactie.

eerlijk gezegd had ik er nooit bij nagedacht dat een dergelijke auto geen boxen acherin (standaard) zou hebben....

ik heb een edition en er zit van alles op en aan maar ondertussen ben ik ook bij de dealer geweest (voor de C30) en die gaf ook al aan dat best kon zijn dat er achter niks zou zitten.
wel moet er bekabeling lopen dus daar ga ik binnenkort maar eens naar kijken.

groeten,
JR
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Hoeveel speakers standaard in S60 (HU 603)?

 · 
Posted: 05.03.2011 - 22:49  ·  #6
De auto is inderdaad voorbedraad, vanaf de radio !
Wel is het handig als je speakers in de hoedenplank wilt gaan bouwen meteen een gelijke hoedenplank met roosters erbij te nemen.
( Er vanuitgaande dat je het uit een donorexemplaar haalt ).
Je zou ook nog een stap verder kunnen gaan en er high performance speakers inbouwen.
Ook is het aan te raden hierbij ook een passende versterker aan te schaffen ( de 603 heeft hier namelijk een uitgang voor ).
Let wel; bij de laatste moet je ook de bekabeling meenemen, deze is namelijk niet standaard in de auto aanwezig.

Succes ;-)
jr777
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Steenwijk
Leeftijd: 49
Homepage: jr777.fotoport.nl
Berichten: 88
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Hoeveel speakers standaard in S60 (HU 603)?

 · 
Posted: 06.03.2011 - 14:38  ·  #7
dank zal het nodig hebben :P ben niet zo'n techneut!

zag op de volvo site dat je daar de boxen nog kunt bestellen en dat doe ik misschien wel.
CJ
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Venlo
Leeftijd: 47
Berichten: 153
Geregistreerd: 04 / 2009
Subject:

Re: Hoeveel speakers standaard in S60 (HU 603)?

 · 
Posted: 10.03.2011 - 23:41  ·  #8
Ik had het als V70 bezitter uiteraard niet over de speakers in de hoedenplank, maar die in de achterdeuren.
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Hoeveel speakers standaard in S60 (HU 603)?

 · 
Posted: 28.05.2011 - 23:13  ·  #9
Misschien een beetje laat maar ik heb het zelfde probleem, ik heb echter wel speakers in de achterportieren en die doen het ook goed.

Ik kan wel al het geluid over de linker en rechter speakers laten lopen maar als ik de knop in de faderstand zet en vanuit de middenstand naar links draai gebeurt er niets (geluid blijft gelijk), draai ik vanuit het midden naar rechts dan is het geluid compleet weg.

In de voorportieren zitten onder wel de roosters en bij de portiergrepen zitten tweeters. Midden op het dashboard zit ook een rooster (ging er van uit dat dit misschien een bassbox was).

Of kan het zijn dat er alleen speakers achter zitten en alleen de tweeters voor waardoor het lijkt voor de grote voorspeakers het ook doen.

Hoe kom ik er eigenlijk achter of ik een gewone HU603 heb of een high performance of een premium.
rifwachter
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Epse
Leeftijd: 53
Berichten: 450
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Hoeveel speakers standaard in S60 (HU 603)?

 · 
Posted: 28.05.2011 - 23:43  ·  #10
Heb je onder de rechter voorstoel een zwarte kuntstof doos liggen ?

Als je deze ziet heb je er een versterker tussen zitten, vind je deze box niet dan heb je een gewone HU-603 set.

Gr. Rene
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Hoeveel speakers standaard in S60 (HU 603)?

 · 
Posted: 29.05.2011 - 16:25  ·  #11
Vandaag even wat beter geluisterd, het volgende werkt: voorportieren 2x speaker, 2x tweeter.
Achterpotieren 2x speaker, D-stijl 2x speaker.

Op het dashboard zit wel een speakerrooster maar hier komt geen geluid uit, gezien er nog spullen in de achterbak liggen heb ik nog niet kunnen kijken of er een subwoofer in zit.

Onder de voorstoel wordt in geen wijs uit, wel een hoop stekkers en draden etc, maar er zit ook verwarming in de stoel dus dat zou het ook kunnen zijn.

Ligt de versterker op de bodem of is deze onder de stoel aan het frame gemonteerd.

Dit is het gene wat ik zie.

Update: Net op een afbeelding gezien dat de versterker onder de kunststof 3-pijp zit (waar ik van aanneem dat dit een uitlaat van de airo is). Dus geen versterker.

Desalniettemin blijft de vraag waarom de fader knop niet werkt ???, misschien gewoon defect.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0