Hondenrek opklappen

Benno123
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Hondenrek opklappen

· 
Posted: 26.03.2018 - 09:07  ·  #1
Hoi, we hebben hier een xc70 staan met een opklapbaar hondenrek achterin, erg prettig met onze twee kalfjes dat ze lekker daarachter blijven maar af en toe is het ook wel handig om het rek opgeklapt te hebben.

Het klappen op zich lukt wel maar het rek blijft niet hangen. aan de zijkant zitten twee dempertjes links en rechts die volgens mij niets doen maar ik kan me ook niet voorstellen dat die het rek op hoogte vast houden. Ik zie nergens een klemmogelijkheid aan het dak zitten. Hoe zit dit ?

groet,

Benno
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Re: Hondenrek opklappen

· 
Posted: 26.03.2018 - 09:12  ·  #2
De gasveertjes horen het rek omhoog te houden, dus ik ben bang dat één of beide veren kapot is bij jou.
Benno123
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.03.2018 - 09:34  ·  #3
ws. allebei dan. Iemand die toevallig het nummer kent van die dingen ?
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 26.03.2018 - 09:55  ·  #4
Toevallig dat ik het van de week voorbij zag komen: topic.php?t=6071&page=172

De reactie van "RogerPaolo", hij heeft ze zojuist vervangen, wellicht kan hij je helpen.

Wanneer je antwoord hebt verkregen kun je het hier gelijk delen met iedereen.
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 26.03.2018 - 11:44  ·  #5
Heb het zelf ook gehad, gasveren waren te slap geworden. De zwarte gasveren hebben onderdeelnummer 9481274.

Vervangen kan nogal gepiel zijn, ik heb een klein spanbandje gebruikt om ze ingeveerd te houden tijdens montage.
M95
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 26.03.2018 - 12:04  ·  #6
Quote door Tenck

Vervangen kan nogal gepiel zijn, ik heb een klein spanbandje gebruikt om ze ingeveerd te houden tijdens montage.

Gaat het niet makkelijker als je de bank/stoel plat legt met het rek naar beneden? Ik dacht dat de ruimte dan groter was zodat je de gasveer er makkelijk(er) op kon klikken.
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 26.03.2018 - 12:25  ·  #7
Quote door M95

Quote door Tenck

Gaat het niet makkelijker als je de bank/stoel plat legt met het rek naar beneden? Ik dacht dat de ruimte dan groter was zodat je de gasveer er makkelijk(er) op kon klikken.

Haha dat is precies wat ik wilde gaan zeggen. Bij ons hondenrek de gasveren ook vervangen. Eerst lukte het niet maar daarna de bank neergeklapt en toen was het een fluitje van een cent.
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 26.03.2018 - 16:37  ·  #8
Quote door M95

Quote door Tenck

Geen idee, ik heb het met een spanbandje gedaan :P.
Benno123
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.03.2018 - 17:00  ·  #9
nou, genoeg antwoorden voorlopig voor mij :). Ik ga de veertjes bestellen en het daarna nog een keer proberen.

Benno
Leon_Steyns
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.03.2018 - 20:04  ·  #10
Ik heb ze bij Skandix besteld, hun huismerk voor €14,90 per stuk. Die van Stabilus schijnt men beter te vinden, maar ik heb het huismerk ook op m'n 440s en die doen al jaren prima hun werk...

Wel superstug in het begin en ik heb ze ook met een spanband (wel de ratelversie) ingedraaid tot de juiste afmeting. De borgpinnetjes vantevoren even eruit halen anders krijg je ze met geen mogelijkheid erop en de openingen aan het uiteinde ieder naar een kant. Een beetje gepriegel, maar je kunt ze zo positioneren dat de openingen aan de rand van de spanband zitten. Dan klik je ze er probleemloos op.
Ik heb meteen ook de gasveren van de motorkap vervangen, die waren ook inmiddels lam na ruim zestien jaar... ^_^
RogerPaolo
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 27.03.2018 - 07:11  ·  #11
Ja dat dus, lees het wat laat maar t klopt. Bij skandix. Bank even naar boren klappen. Er zitten borgveertjes in de kopjes van de demper.je he t echt geen spanband nodig.

Selected quotes for multi-quoting:   0