Wat ravado zegt klopt, de 2.5 10v ecu kun je niet uitlezen met vida.
Waarschijnlijk heeft deze (B5252FS) een Siemens Fenix 5.2 engine management. Deze kan idd uitgelezen worden met Delphi maar je kunt hier voor ook een eigen tool maken:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=C--QsPYRC0c[/youtube]
Daarmee kun je je DTC's uitlezen en de foutcodes resetten. Het is ook mogelijk met VOL-FCR, hier heb ik toevallig zelf ervaring mee.
Overigens beteken je codes:
122: control module fault
223: idle air control valve signal
512: short-term fuel trim, lower limit
Alle codes kun je hier vinden:
http://www.cardiagnostics.be/-…hcodes.htm
Als eerste zou ik de foutcodes resetten. Je weet namelijk niet hoe lang deze al aanwezig zijn. Na de reset rijden en wederom op foutcodes controleren. Dan weet je zeker dat deze codes recent zijn en dus met het probleem te maken hebben.
Tot slot twee vragen die mij te binnen schieten aangezien de auto te rijk rijdt.
1. Rijdt de auto toevallig ook op LPG? Zo ja dan kan er mogelijk iets mis zijn met het onderbrekingsrelais.
2. Heb je de benzinedrukregelaar gecontroleerd op benzine?
Waarschijnlijk heeft deze (B5252FS) een Siemens Fenix 5.2 engine management. Deze kan idd uitgelezen worden met Delphi maar je kunt hier voor ook een eigen tool maken:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=C--QsPYRC0c[/youtube]
Daarmee kun je je DTC's uitlezen en de foutcodes resetten. Het is ook mogelijk met VOL-FCR, hier heb ik toevallig zelf ervaring mee.
Overigens beteken je codes:
122: control module fault
223: idle air control valve signal
512: short-term fuel trim, lower limit
Alle codes kun je hier vinden:
http://www.cardiagnostics.be/-…hcodes.htm
Als eerste zou ik de foutcodes resetten. Je weet namelijk niet hoe lang deze al aanwezig zijn. Na de reset rijden en wederom op foutcodes controleren. Dan weet je zeker dat deze codes recent zijn en dus met het probleem te maken hebben.
Tot slot twee vragen die mij te binnen schieten aangezien de auto te rijk rijdt.
1. Rijdt de auto toevallig ook op LPG? Zo ja dan kan er mogelijk iets mis zijn met het onderbrekingsrelais.
2. Heb je de benzinedrukregelaar gecontroleerd op benzine?