Hoog stationair icm automaat

 
 
 
 
 
DinanT5
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Leeftijd: 50
Berichten: 1148
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: Hoog stationair icm automaat

 · 
Posted: 20.06.2019 - 08:28  ·  #16
Grappig, bij mij is het andersom; als ik op mijn bestemming aankom draait de motor stationair ca.1200rpm...
Heeft ie vroeger nooit gedaan, is er sinds afgelopen winter ineens ingekropen … :-/ :o
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Hoog stationair icm automaat

 · 
Posted: 20.06.2019 - 09:06  ·  #17
Quote

Grappig, bij mij is het andersom; als ik op mijn bestemming aankom draait de motor stationair ca.1200rpm...
Heeft ie vroeger nooit gedaan, is er sinds afgelopen winter ineens ingekropen …


Vacuüm lekje?

Deed m’n R ook toen ik ‘m net had. Bleek een kapot slangetje te zijn.
Wimwerf
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 360
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Hoog stationair icm automaat

 · 
Posted: 07.12.2019 - 08:31  ·  #18
Heb even gezocht naar topics over dit onderwerp want ik had er een vraag over.
Ik merk bij mij met de t5 wanneer de motor koud is, dat het toerental direct naar 2200rpm gaat.
Ik hoor gewoon, door het toerental, dat de turbo aardig opspoelt.
Met de koude dagen is het in de tussentijd ramen schoonmaken van condens of ijs.
Ik las ergens dat iemand zei dat op deze wijze de olie overal kan komen alvorens weg te rijden.
Maar hoe zit dat, dat op deze wijze de turbo gelijk op opspoel toerental aan het werk wordt gezet?
Kan dat geen kwaad?
Na ongeveer 20sec zakt het toerental terug naar 1500, 1200 en daarna rij ik al..
Heeft de motor niet genoeg aan 1500 toeren om te ontwaken?
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wolvega
Homepage: rogerkuypers.eu
Berichten: 333
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Hoog stationair icm automaat

 · 
Posted: 07.12.2019 - 08:42  ·  #19
Grappig dat ik hetzelfde dacht toen ik onlangs mijn S80 kocht. Het hoge toerental vond ik ook al vreemd maar zo te horen is dat standaard. Op zich maakt het mij niet uit want in de tijd dat ik moet wachten zet ik de smartphone in de houder, sluit ik deze aan, activeer ik de carkit en doe ik de riem om en tegen die tijd is het toerental inmiddels gezakt.

De S70 heeft geen verhoogd toerental maar als ik die start en binnen een minuut weer uit zet en opnieuw start dan zit er zoveel benzine in het systeem dat hij eerst 30 seconden pruttelt........ zelfs al start ik 24 uur later.

Groet,
Roger
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Hoog stationair icm automaat

 · 
Posted: 07.12.2019 - 09:11  ·  #20
Quote door Wimwerf

Heb even gezocht naar topics over dit onderwerp want ik had er een vraag over.
Ik merk bij mij met de t5 wanneer de motor koud is, dat het toerental direct naar 2200rpm gaat.
Ik hoor gewoon, door het toerental, dat de turbo aardig opspoelt.
Met de koude dagen is het in de tussentijd ramen schoonmaken van condens of ijs.
Ik las ergens dat iemand zei dat op deze wijze de olie overal kan komen alvorens weg te rijden.
Maar hoe zit dat, dat op deze wijze de turbo gelijk op opspoel toerental aan het werk wordt gezet?
Kan dat geen kwaad?
Na ongeveer 20sec zakt het toerental terug naar 1500, 1200 en daarna rij ik al..
Heeft de motor niet genoeg aan 1500 toeren om te ontwaken?

Dat verhoogde toerental is om de katalysator sneller op te warmen. Overigens wordt je turbo niet aan het werk gezet, die bouwt nauwelijks druk op zo
 
Selected quotes for multi-quoting:   0