How To : Vervangen handrem mechanisme V70 classic

 
 
 
 
 
hyuned
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeist
Leeftijd: 56
Berichten: 129
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

How To : Vervangen handrem mechanisme V70 classic

 · 
Posted: 23.03.2013 - 21:42  ·  #1
Vandaag mijn handrem mechanisme vervangen van mijn Classic 2.0 V70.

Ik wilde de procedure graag delen hier wellicht hebben andere er nog wat aan. Ik heb helaas geen foto's maar zal proberen zo duidelijk mogelijk te zijn.

Eerst het plastic kuipje (onder de hendel) demonteren door het vanuit de bestuurder stoel naar je toe te trekken met de klep van de armsteun omhoog! Anders breekt de sluiting van de armleuning klep af.

Daarna de stofhoes en het plastic kuipje verwijderen van de hendel.

Onder de arm steun in het bakje zit een klein luikje. dit verwijderen met een kleine schroevendraaier (los wippen)

Hieronder vind je twee boutjes 8 mm draai deze los en berg ze goed op.

Vervolgens de asbak, het munten bakje en de twee schakelaars van de stoelverwarming, als je die hebt, verwijderen.

Haal de stekkers van de beide schakelaars.

Nu kun je de console van achter oplichten en naar achteren trekken en de zijkanten een beetje los wippen. Het kan zijn dat de console ook nog aan de achterkant vast zit achter de asbak aan de achterzijde, dit was bij mij niet het geval maar ik zag daar wel twee popnuts zitten. Nu kan de console omdraaien waarbij je het mechanisme kunt verwijderen.

Als je de console helemaal wilt verwijderen dan de versnelling pook knoop met stofhoes ook verwijderen maar dat is niet echt nodig.

Het mechanisme zit vast aan de carrosserie met drie moeren 12 mm. verwijder deze moeren met een ratel of steek sleutel.

Nu kun je heel eenvoudig de twee rem kabels los halen door eerst het mechanisme naar rechts te verdraaien om de kabel los te haken. Herhaal het zelfde aan de linker zijde. Dit gaat het makkelijkst vanaf de achterbank.

Nu kan je het geheel verwijderen. Let op dat het losse metalen gekartelde plaatje er niet uitvalt.

Het in elkaar zetten gaat uiteraard in omgekeerde volgorde waar bij je goed moet opletten dat het kantel gedeelte met de twee tandjes juist zitten voordat je alles weer in elkaar zet. Doe je dit niet dan kan het palletje draaien en komt zo klem te zitten aan de verkeerde kant waardoor je alles weer moet losmaken en herstellen.

Het makkelijkst gaat het om na het weer bevestigen van de kabels de hendel iets aan te spannen zodat je zeker weet dat alles goed zit en blijft zitten.

Mijn hendel was compleet afgebroken en moest dus vervangen worden voor ik nieuwe APK kon krijgen. Ik was voor 35 euro klaar op de sloop!

Groeten Hyuned
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0