HU803 op dolby en aftakken geluid voor subwoofer

 
 
 
 
 
Stropdas
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 107
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

HU803 op dolby en aftakken geluid voor subwoofer

 · 
Posted: 15.07.2016 - 16:57  ·  #1
Nu ik zo'n 2,5 maand in de S60 rij valt me op dat ik aan lage tonen nogal wat mis. Waar ik bij sommige liedjes vroeger in een andere auto wel de basslijn hoorde, is hij in de volvo niet hoorbaar. Zet dan andere muziek op zou je denken ;) Die andere auto had ook een subwoofer.

Nu heb ik nog een actieve subwoofer ongebruikt staan die ik wil gaan aansluiten in de kofferbak. Met stroom geen probleem alleen zit te twijfelen over waar ik het geluid vandaan moet halen. Ik heb de radio altijd op Dolby staan waardoor de speakers achterin veel zachter staan. Heeft iemand ervaring met aftakken van geluid van de hoedenplankspeakers bij Dolby aan? Kan me voorstellen dat dat in mijn geval niet handig is en ik het toch van de voorspeakers moet hebben.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: HU803 op dolby en aftakken geluid voor subwoofer

 · 
Posted: 15.07.2016 - 17:28  ·  #2
Voor de V70 is er een speciale Subwoofer. Die kan meestal zo p&p geplaatst worden. Daar zit dan een loze stekker voor in de bak van het reserve wiel tegen de achterbalk aan. Ik weet niet of dat bij de S60 ook voorzien is/kan zijn. Moet je maar even kijken of daar iets ongebruikts ligt....
swfb
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 60
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: HU803 op dolby en aftakken geluid voor subwoofer

 · 
Posted: 15.07.2016 - 18:24  ·  #3
Stropdas
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 107
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: HU803 op dolby en aftakken geluid voor subwoofer

 · 
Posted: 15.07.2016 - 19:06  ·  #4
http://www.ebay.nl/itm/Volvo-S…-iMv7HRjCw

Zojuist besteld zoals jij ook hebt als ik het goed heb dan ;) Kost wat maar hoef ik niet te kutten met kabels en zit er gelijk een kabel bij voor aan/uit. Regelen van de bass kan eventueel wel via de HU zelf. Bij subwoofer zit er wel een kastje bij om dat te doen maar ding staat toch altijd aan en anders is het zo lager gezet.

http://2004.mtxaudio.eu/spip.php?article1300 deze sub komt erin. Stuk compacter dan in die andere auto die iets meer dan de helft van de kofferbak in nam in de Passat :P
swfb
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 60
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: HU803 op dolby en aftakken geluid voor subwoofer

 · 
Posted: 15.07.2016 - 20:34  ·  #5
Ik had in eerste instantie de regelaar er ook niet tussen zitten. Maar als je de bass zwaarder zet worden de overige speakers ook zwaarder belast. Dat heeft mij met dezelfde opzet in mn s70 ooit een achterspeaker gekost.
En omdat het geen standaard optie is op mijn versterker is dit een prima oplossing.

Zelf heb ik een grotere woofer en op de achterzijde daarvan zit de versterker gemonteerd. Mocht ik de ruimte nodig hebben dan pan ik het geheel er zo uit. En anders lekker de bass erin!
Stropdas
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 107
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: HU803 op dolby en aftakken geluid voor subwoofer

 · 
Posted: 16.07.2016 - 18:58  ·  #6
Belasting van bass is kwestie van juist afstellen. Regelkastje gaat opblazen van andere speakers niet voorkomen als je de subwoofer met kastje toch op hoog zet. Wil je dat niet dan is het een kwestie van goed afstellen ;) Dus ik stel in voor veel bass en kan hem via de radio lager zetten. Ingebouwd regelkastje zeg maar :P

http://www.aliexpress.com/item…f8922bcddf

Zojuist deze set gekocht. Had eigenlijk alleen de rode kabel voor stroom nodig maar losse kabel van 2 meter was al snel duurder dan een complete set. Zekering gaat tot 720watt dus met mijn 150 zit ik redelijk aan de veilige kant :)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0