Hulp: aansluiten gsm houder..

 
 
 
 
 
jrcornelisse
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rhenen
Leeftijd: 45
Berichten: 24
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Hulp: aansluiten gsm houder..

 · 
Posted: 27.04.2015 - 21:41  ·  #1
hi, vandaag geprobeerd een iphone 5s brodit autolader / houder in te voeren. Na wat contact en tips van li;d Kr@mmetje (dank!!) aan de gang gegaan. Bekerhouder via marktplaats gevonden, brodit erop geschoefd (dat ging erg makkelijk), radio en opbergvak uitgebouwd en Brodit ingebouwd (zie foto). Het idee was om hem via de zekeringskast aan te sluiten. Ik had hiervoor op internet een omvormer (12 naar 5v - 3A) gekocht met aan een kant een usb om de lader van de brodit in te steken, en andere kant een rode en zwarte draad. Netjes de usb kabels onderlangs getrokken en verbonden. In de zekeringskast met zo'n zekeringsdoorverbinder (zie foto) de rode draad van deze doorverbinder aan de rode draad van de omvormer, en de zwarte draad van de omvormer op een schoef op het chasis bij de zekeringskast (zie foto). Verschillende zekeringen geprobeerd (versterker, mistlampen voor en een lege -- telefoon bij mij), maar geen voeding. Heb de usb stekker onder het stuur losgetrokken en rechtstreek in de telefoon gestoken, om uit te sluiten dat het aan de houder/lader ligt. Zelfde resultaat. Iemand enig idee?

Daarnaast (stom) 1 x op contact gezet toen de airco unit er nog niet in zat. SIndien een foutmelding: srs airbag fout. Pool van de accu (-) is er ook paar keer af geweest. Kan hem helaas niet wissen met mijn obd lezer. Iemand een idee of toch langs de dealer?

Dank voor de hulp maar weer!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
jrcornelisse
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rhenen
Leeftijd: 45
Berichten: 24
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Hulp: aansluiten gsm houder..

 · 
Posted: 27.04.2015 - 21:44  ·  #2
En dit is dat zekeringsdoorverbind unit apparaat (9 euro bij de Brezan)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5838
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Hulp: aansluiten gsm houder..

 · 
Posted: 27.04.2015 - 21:52  ·  #3
even bij een forum lid langs met een vida/dice. dan is reset fluitje van een cent.
topic.php?t=8060
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Hulp: aansluiten gsm houder..

 · 
Posted: 27.04.2015 - 22:34  ·  #4
Probeer eens een andere telefoon (android) aan te sluiten en kijk of hij oplaad. Iphone is erg kieskeurig wat opladen betreft....
jrcornelisse
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rhenen
Leeftijd: 45
Berichten: 24
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Hulp: aansluiten gsm houder..

 · 
Posted: 28.04.2015 - 11:27  ·  #5
Quote door Waltersan

Probeer eens een andere telefoon (android) aan te sluiten en kijk of hij oplaad. Iphone is erg kieskeurig wat opladen betreft....


Ah kan ik eens proberen, misschien is 3Ae veel. Welke zekering beveel je aan? Thanks,
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Hulp: aansluiten gsm houder..

 · 
Posted: 28.04.2015 - 11:39  ·  #6
Eventueel even de min pool eraf en op de plus pool leggen dan wordt het spul ook een soort van gereset.

Voor het laden een iPhone heeft een laad vermogen van 2A. Wat al aangegeven is dat de Apple wel vrij gevoelig is voor type kabels maar dat heeft meer te maken met data overdracht en niet met laden.
Kr@mmetje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 41
Berichten: 121
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Hulp: aansluiten gsm houder..

 · 
Posted: 28.04.2015 - 12:53  ·  #7
Hi Roel,

Wat een verschrikkelijk mooie oplossing om je telefoon zo naast je radio te plaatsen! ;)

Ik zou ook niets anders kunnen bedenken dan het vermogen en de kieskeurigheid van de Iphones wat betreft stroom. Ik ga er vanuit dat je de zekering al eens hebt doorgemeten dat er wel stroom op staat?

Laad je Iphone wel op via de sigaretten aansteker? Die is relatief eenvoudig te testen en zal ook wel een zekering voor te vinden zijn in je zekering-kast.

Succes nog met de installatie!
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Hulp: aansluiten gsm houder..

 · 
Posted: 28.04.2015 - 12:55  ·  #8
Ik heb een 5 en 5s en kan vertellen dat ze op immitatie aansluitdraden dus vertikken om op te laden?

Eigenlijk is dat een vreselijk systeem om te laden.
zeg maar Jan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Opsterland
Leeftijd: 46
Berichten: 116
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: Hulp: aansluiten gsm houder..

 · 
Posted: 28.04.2015 - 13:38  ·  #9
Vorige auto ook een kabel voor Iphone 4 en 5S geplaatst. Zelfde gedoe met aansluiten en opladen.

Zitten volgens mij 4 draden in. Kwam er achter dat wanneer je de twee loze draden van in totaal 4 draden met elkaar verbond hij ineens ging opladen. Probleem was toen voor mij opgelost.

suc 6
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Hulp: aansluiten gsm houder..

 · 
Posted: 28.04.2015 - 13:55  ·  #10
Ik heb hetzelfde met een verlengkabel.

Ooit gekocht om tussen lader en oplaadkabel te zetten echter het werkt niet.

Over welke 2 draden spreken wij?

Want dan wil ik wel even prutsen.
jrcornelisse
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rhenen
Leeftijd: 45
Berichten: 24
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Hulp: aansluiten gsm houder..

 · 
Posted: 03.05.2015 - 13:53  ·  #11
Quote door Kr@mmetje

Wat een verschrikkelijk mooie oplossing om je telefoon zo naast je radio te plaatsen! ;)


Ja, thanks! Vond ik ook! Misschien ook wat voor jou? :D


Dank voor alle reacties. Probeer vandaag nog even verder te komen. Heb nu doorgelost op zekering 13 van de 12 V aansluitingen. Probleem lijkt idd in de omvormer te zitten, want een ander minder kritisch apparaat wilde vanaf daar ook al niet laden. Weet zo snel niet hoe ik een usb aansluiting met de multimeter kan meten.

Denkmeerder dat het in de aansluiting van de min-pool zit. Zie foto, die heb ik tussen een schoef gestoken met het idee dat ie zo het chassis wel zo raken. Niet zo netjes, maar toch. Zou dat een probleem kunnen zijn?

Dank alvast weer..
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
jrcornelisse
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rhenen
Leeftijd: 45
Berichten: 24
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Hulp: aansluiten gsm houder..

 · 
Posted: 03.05.2015 - 14:02  ·  #12
Quote door GRUNNS60

even bij een forum lid langs met een vida/dice. dan is reset fluitje van een cent.
topic.php?t=8060


Doe ik :thumb:
jrcornelisse
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rhenen
Leeftijd: 45
Berichten: 24
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Hulp: aansluiten gsm houder..

 · 
Posted: 08.05.2015 - 22:43  ·  #13
Update: dank voor alle hulp, eindelijk gelukt! Heb de boel doorgemeten met de multimeter en de zekering doorverbinder van de brezan bleek niet te werken. Nu meteen netjes de min pool met een kabelschoen op een bout gemaakt. Morgen nog ff de radio eruit en de usb aansluiten en dan ben ik een tevreden mens :-) Dank voor het meedenken!

Btw - helaas geen forumlid gevonden die in de gelegenheod was de foutmelding te resetten, maar Volvo dealer Reene uti Amerongen heeft t allemaal gratis gefixed.

Dank voor de hulp.
jrcornelisse
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rhenen
Leeftijd: 45
Berichten: 24
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Hulp: aansluiten gsm houder..

 · 
Posted: 08.05.2015 - 22:45  ·  #14
Quote door hermanusb

Ik heb hetzelfde met een verlengkabel.

Ooit gekocht om tussen lader en oplaadkabel te zetten echter het werkt niet.

Over welke 2 draden spreken wij?

Want dan wil ik wel even prutsen.


Bij usb stekkers zijn de buitenste 2 aansluitingen de stroomtoevoer. Middelste voor data overdracht.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0