Hi,
Zouden jullie wat kunnen adviseren en graag de onderdeelnummers e.d. kunnen geven van een dergelijke set?
De reden is dat het huidige DMF wellicht de geest heeft gegeven, dit na 60-70 K.. --> dit moet nog uitgezocht worden maar het heeft er wel de schijn van. Er is dus 1,5 jaar geleden een set van LUK in gegaan; dual massa vliegwiel en koppeling met drukgroep.
(De verschijnselen zijn: een licht schurend geluid bij wegtrekken, wat moeilijk schakelen en nu steeds meer trillingen links voor, dus waar de bak e.d. zit.) Koppeling slipt totaal niet.
Ik vind dit wel erg snel als dit echt al op is.. de auto is wel getuned en heeft dan ongeveer 230 pk en 360 nm koppel, maar dat zijn toch geen enorm hoge waarden zou je zeggen. Dan heeft een D5 of T5 standaard meer, maar wellicht ook andere hardware?
En NEE, ik ben geen stoplicht scheurder, ik laat meestal de leasefietsen voorgaan en zelfs snelle dames in stadsauto's bij het stoplicht. Daarna - op de 80 en 100 wegen haal ik ze evt. wel in, ik zet gewoon de cc op 115 en zie het verder wel..
Nou ja, dus misschien op zoek naar een nieuwe set en om dit nog een keer te vermijden dacht ik aan een enkel massa vliegwiel ombouw. Ik begrijp dat de koppeling dan ook anders moet, is die dan ook erg duur? Ik lees op het andere forum dat je dan evt een stage 3 koppeling moet hebben e.d. dat hoeft allemaal niet. In het ergste geval laat ik de tuning terugdraaien. Obbe heeft er per ongeluk een Power tune in gezet, terwijl ik voor een Ecotuning kwam. Maar druk, druk, dus niet meer kunnen laten veranderen.
Iemand ervaring, ideeën? Het gaat dus om mijn s60, 2007 B5204T5 en YV1RS494272640052 . Alvast dank.
De nrs vls Vida als ik ze origineel laat vervangen;
koppeling: 30711578
Vliegwiel: 31259331
Zouden jullie wat kunnen adviseren en graag de onderdeelnummers e.d. kunnen geven van een dergelijke set?
De reden is dat het huidige DMF wellicht de geest heeft gegeven, dit na 60-70 K.. --> dit moet nog uitgezocht worden maar het heeft er wel de schijn van. Er is dus 1,5 jaar geleden een set van LUK in gegaan; dual massa vliegwiel en koppeling met drukgroep.
(De verschijnselen zijn: een licht schurend geluid bij wegtrekken, wat moeilijk schakelen en nu steeds meer trillingen links voor, dus waar de bak e.d. zit.) Koppeling slipt totaal niet.
Ik vind dit wel erg snel als dit echt al op is.. de auto is wel getuned en heeft dan ongeveer 230 pk en 360 nm koppel, maar dat zijn toch geen enorm hoge waarden zou je zeggen. Dan heeft een D5 of T5 standaard meer, maar wellicht ook andere hardware?
En NEE, ik ben geen stoplicht scheurder, ik laat meestal de leasefietsen voorgaan en zelfs snelle dames in stadsauto's bij het stoplicht. Daarna - op de 80 en 100 wegen haal ik ze evt. wel in, ik zet gewoon de cc op 115 en zie het verder wel..

Nou ja, dus misschien op zoek naar een nieuwe set en om dit nog een keer te vermijden dacht ik aan een enkel massa vliegwiel ombouw. Ik begrijp dat de koppeling dan ook anders moet, is die dan ook erg duur? Ik lees op het andere forum dat je dan evt een stage 3 koppeling moet hebben e.d. dat hoeft allemaal niet. In het ergste geval laat ik de tuning terugdraaien. Obbe heeft er per ongeluk een Power tune in gezet, terwijl ik voor een Ecotuning kwam. Maar druk, druk, dus niet meer kunnen laten veranderen.
Iemand ervaring, ideeën? Het gaat dus om mijn s60, 2007 B5204T5 en YV1RS494272640052 . Alvast dank.
De nrs vls Vida als ik ze origineel laat vervangen;
koppeling: 30711578
Vliegwiel: 31259331