Hulp gevraagd

Imiv installatie

hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Hulp gevraagd

· 
Posted: 18.11.2016 - 11:46  ·  #1
Oké dan.

Ik kocht via EvdP via dit forum de imiv LE+ set voor mijn v70
Met achteruitrij camera.

Wie heeft ervaring met inbouwen hiervan?
En vooral wie kan dit samen met mij doen?

Want de handleidingen zijn allemaal in het engels....

En ik zit al sinds gisteren te lezen maar gaat vrees ik lastig worden.. zeer slecht in engelse taal.

Dus wie heeft er tijd om te helpen. Afstand uiteraard geen probleem wat Volvo rijden is geen straf en de terugweg zou geweldig moeten zijn met een werkende imiv
Ufovolvo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Hulp gevraagd

· 
Posted: 18.11.2016 - 16:15  ·  #2
Ik denk dat je in Bob van Volvotech.eu de meest ervaren Imiv inbouwer zult vinden!
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.11.2016 - 08:24  ·  #3
Uiteraard heeft hij de meeste ervaring maar het lijkt erop dat dit hier op het forum wat minder is.

mijn probleem is dat oa ik een andere cdwisselaar heb.
dus de filmpjes hebben het over een dvd speler die er niet in zit.

en dan haakt het bij mij af, icm engelsetaal die wat minder is.
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 26.11.2016 - 13:16  ·  #4
Het zou toch plug and play moeten zijn.

Hèb je een externe cd wisselaar? En had de verkoper die ook? Dan zit er een speciale kabel bij. Heb je een RTI-CD dan weet ik daar niets meer voor te bedenken. Heb je een RTI-DVD en de verkoper had die ook dan sluit je de iMIV aan tussen de originele stekker die in de RTI ging en de RTI.
Voeding komt vanuit de stekker en massa kan je in die omgeving van de RTI overal wel kwijt.

De camera:

In de achterklep moet een gat geboord worden. Diameter net zo groot als van het camera aansluitpootje. De plek is, als je recht achter je auto staat, rechts naast de kentekenplaatverlichting. Daar zit een vlak, rond, stuk. In het midden is een mooie plaats.

Bekleding losschroeven, 4x torx 25. Plaat laat zich verder losklikken. Beetje beleid in verband met de plastic klemmetjes.

De kabel van de camera heeft een tweetal stekker verbindingen. Als je die losmaakt gaat het smalle stekkertje prima door het gat dat je net gemaakt hebt.

Loods de kabel naar het linkerscharnier. Daar zitten een aantal draden en daar kan de cameradraad prima bij. Via de linker D-stijl naar beneden, langs de zekeringenkast de iMIV in.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.11.2016 - 15:31  ·  #5
Ik heb bij de linker achterlichten een cd wisselaar zitten.
Hier zitten een hele stapel navigaties cd's in.

Die navigatie gebruik ik nooit omdat de laser niet goed is.
Is voor mij ook niet van belang.

Ik wil de imiv aansluiten. En de camera.

Volgens mij heb ik een losse groene stekker, die zou voor cd navigatie zijn.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.11.2016 - 15:33  ·  #6
Ik heb er een lange ipod kabel bij, die wil ik naar de armsteun brengen en daar een ipod dumpen met veel muziek.

Die kabel krijg ik daar wel.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.11.2016 - 16:52  ·  #7
Quote door Lupo Roffel

Het zou toch plug and play moeten zijn.

Hèb je een externe cd wisselaar? En had de verkoper die ook? Dan zit er een speciale kabel bij. Heb je een RTI-CD dan weet ik daar niets meer voor te bedenken. Heb je een RTI-DVD en de verkoper had die ook dan sluit je de iMIV aan tussen de originele stekker die in de RTI ging en de RTI.
Voeding komt vanuit de stekker en massa kan je in die omgeving van de RTI overal wel kwijt.

De camera:

In de achterklep moet een gat geboord worden. Diameter net zo groot als van het camera aansluitpootje. De plek is, als je recht achter je auto staat, rechts naast de kentekenplaatverlichting. Daar zit een vlak, rond, stuk. In het midden is een mooie plaats.

Bekleding losschroeven, 4x torx 25. Plaat laat zich verder losklikken. Beetje beleid in verband met de plastic klemmetjes.

De kabel van de camera heeft een tweetal stekker verbindingen. Als je die losmaakt gaat het smalle stekkertje prima door het gat dat je net gemaakt hebt.

Loods de kabel naar het linkerscharnier. Daar zitten een aantal draden en daar kan de cameradraad prima bij. Via de linker D-stijl naar beneden, langs de zekeringenkast de iMIV in.

De verkoper heeft hem nooit uit de doos gehaald.
Ongebruikt dus.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.12.2016 - 12:48  ·  #8
Er ontbrak nog een stekker bij de set.
De set is voor dvd rti en ik heb cd rti.

Mbv Bob van volvotech de juiste besteld.
Tevens wat info over de kabels gekregen.

Ik heb dus een audio kabel en een kabel voor apple apparatuur.

Het enige wat ik nu nog moet halen is een verloop kabeltje van 30 pins naar lichtning en dan kan ik de telefoon ook koppelen
Tevens zit er een BT adapter bij... maar met het kabeltje werkt de stuurbediening en ook tekst in de radio zelf is zichtbaar.

Morgen komen de spullen binnen, als het weer het toelaat ga ik starten met de imiv zonder de camera.
Werkt De zaak dan kan de camera altijd nog.

Selected quotes for multi-quoting:   0