Hydraulisch druklager koppeling defect?

Op de vluchtstrook met pedaal aan de grond

Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Hydraulisch druklager koppeling defect?

· 
Posted: 16.01.2017 - 21:54  ·  #16
Jeroen (musicus) heeft zeker een punt.
Ik heb dit echter niet genoemd, onder de aanname dat er dan wel een waarschuwingslamp en mededeling op het instrumentenpaneel was verschenen.
staaf
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 16.01.2017 - 23:40  ·  #17
Waar is die vloeistof dan naar toe? De mastercylinder drukt zijn vloeistof richting de slave..... Komt de slave cylinder terug, dan keert ook de vloeistof terug. Mocht het reservoir te leeg staan, dan nog neemt hij gewoon de vloeistof uit te slang (ik gok een 30-tal cm) . Staat die slang ook leeg, dan heb je ergens een lek.
BendertG
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.02.2017 - 22:24  ·  #18
Bedankt voor alle reacties!

Even een update:
Nadat de auto ongeveer 1,5 week heeft stilgestaan bij mijn zwager heeft hij de auto nader geïnspecteerd. Het pedaal lag nog/weer aan de grond, hij heeft deze omhoog gehaald en het leek daarna weer te werken. Hij heeft er inmiddels meerdere dagen mee gereden, geen problemen ondervonden. Het reservoir van remvloeistof is voldoende gevuld, geen lekkage aangetroffen. Oorzaak dus nog niet boven water.

Je zou haast denken dat ik voor niets langs de A6 heb gestaan 🇳🇴
Ook ik heb toen het pedaal omhoog kunnen halen, maar kon vervolgens niet koppelen, waarna het pedaal weer onderin bleef liggen.

Mijn zwager blijft er tot 12 februari in rijden in de 'hoop' het een en ander te kunnen (onder)vinden. Als ik meer weet horen jullie dat van me!

In de tussentijd verplaats ik mij in een 760 gle turbo diesel, absoluut geen straf.

Selected quotes for multi-quoting:   0