Goedenavond kenners en enthousiastelingen,
Mijn V70 (2001, 2.4 170pk op lpg-g3) heeft me dinsdagavond langs de A6 laten staan met een koppelingspedaal dat op de bodem bleef liggen en niet meer reageerde. Niet zo mooi...
De auto is achterop een bergingsauto beland, waarbij me werd verteld dat de versnellingsbak kapot is en dat dit flink geld kan kosten. Ik ben leek qua techniek, maar dat van de kosten had ik ook accuut bedacht.
Gelukkig kon ik verder met vervangend vervoer en kon mijn V70 naar familie worden gebracht voor het definitief vaststellen van het probleem, met garage als tweede optie. Uiteraard bij thuiskomst het forum even geraadpleegd en zo kwam ik op de hoofdcilinder of hydraulische cilinder als mogelijke boosdoener. Bij de eerste controle van de auto kwam het familielid met hydraulische druklager. Vandaag of morgen wordt nog verder gekeken om kabel of overige zaken te kunnen uitsluiten als oorzaak.
Ter info en als voorbereiding op het kostenplaatje is aangegeven dat voor vervangen van de hydraulische druklager van de koppeling eerst de versnellingsbak én motor verwijderd moeten worden. Hier ontstaat bij mij als leek toch enige twijfel. ik heb dit namelijk niet gelezen in de twee of drie andere topics. Daar staat enkel versnellingsbak verwijderen om er bij te kunnen.
Er lijkt mij, als leek, best een verschil in alleen versnellingsbak of versnellingsbak én motor. In tijd en dus ook kosten.
Kan iemand me vertellen of inderdaad de hele boel er uit moet? Of zijn hier nog uren te besparen door een andere handigheid? Dan speel ik dat graag weer door naar de man die aan mijn auto sleutelen kan...
Alvast bedankt voor het meedenken!
Mijn V70 (2001, 2.4 170pk op lpg-g3) heeft me dinsdagavond langs de A6 laten staan met een koppelingspedaal dat op de bodem bleef liggen en niet meer reageerde. Niet zo mooi...
De auto is achterop een bergingsauto beland, waarbij me werd verteld dat de versnellingsbak kapot is en dat dit flink geld kan kosten. Ik ben leek qua techniek, maar dat van de kosten had ik ook accuut bedacht.
Gelukkig kon ik verder met vervangend vervoer en kon mijn V70 naar familie worden gebracht voor het definitief vaststellen van het probleem, met garage als tweede optie. Uiteraard bij thuiskomst het forum even geraadpleegd en zo kwam ik op de hoofdcilinder of hydraulische cilinder als mogelijke boosdoener. Bij de eerste controle van de auto kwam het familielid met hydraulische druklager. Vandaag of morgen wordt nog verder gekeken om kabel of overige zaken te kunnen uitsluiten als oorzaak.
Ter info en als voorbereiding op het kostenplaatje is aangegeven dat voor vervangen van de hydraulische druklager van de koppeling eerst de versnellingsbak én motor verwijderd moeten worden. Hier ontstaat bij mij als leek toch enige twijfel. ik heb dit namelijk niet gelezen in de twee of drie andere topics. Daar staat enkel versnellingsbak verwijderen om er bij te kunnen.
Er lijkt mij, als leek, best een verschil in alleen versnellingsbak of versnellingsbak én motor. In tijd en dus ook kosten.
Kan iemand me vertellen of inderdaad de hele boel er uit moet? Of zijn hier nog uren te besparen door een andere handigheid? Dan speel ik dat graag weer door naar de man die aan mijn auto sleutelen kan...
Alvast bedankt voor het meedenken!