Identificatieplaatje

 
 
 
 
 
Jgvanloo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Poppel, Belgiƫ
Leeftijd: 61
Berichten: 19
Geregistreerd: 12 / 2023
Subject:

Identificatieplaatje

 · 
Posted: 13.02.2024 - 08:01  ·  #1
Dag,
Ik woon in Belgiƫ en heb in Duitsland een V70 T5 uit 2015 gekocht. Bij de aankoop ontbrak het gelijkvormigheidsattest.
Bij de keuring in Turnhout bleek ook het identificatieplaatje te ontbreken, reden voor afkeur.
Het blijkt erg lastig om via de formele weg een duplicaat te krijgen.
Ik overweeg daarom er zelf een te laten maken (alle informatie is nl voorhanden op de papieren).
Kan iemand mij daarom een voorbeeld sturen (met de echte informatie zwart gemaakt)? Dank!
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Identificatieplaatje

 · 
Posted: 13.02.2024 - 15:00  ·  #2
Welke heb je nodig? Die in de deurstijl rechtsachter? Of onder het voorraam waar het VIN nummer op staat? Of...
Wel apart trouwens dat het identificatieplaatje ontbreekt, dat zou mij toch wel een beetje bezorgd maken over de herkomst van de auto, of heb je wel papieren die aantonen dat het (zeker) allemaal kosher is?
Spier1968
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 55
Berichten: 333
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Identificatieplaatje

 · 
Posted: 13.02.2024 - 15:45  ·  #3
Wordt hiermee niet de typeplaat in de motorruimte bedoeld? Zie het voorbeeld hieronder...



Als dat zo is is het best vreemd dat die ontbreekt, hij valt er niet zo maar uit denk ik... 😕
Jgvanloo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Poppel, Belgiƫ
Leeftijd: 61
Berichten: 19
Geregistreerd: 12 / 2023
Subject:

Re: Identificatieplaatje

 · 
Posted: 13.02.2024 - 16:15  ·  #4
Dank allemaal,
Nee tis allemaal kosjer! Ik heb contact gehad met een Belgisch bedrijf dat regelmatig Audi's en BMW's uit Duitsland haalt, en t schijnt vaker voor te komen. Zij konden dan doorgaans terecht bij een lokale merkdealer.
Maar toen ik dit vroeg aan een Volvo dealer in Turnhout werd mij gezegd dit in Duitsland te moeten regelen, vandaar mijn vraag op dit forum.
T gaat over het identificatieplaatje rechtsachter, met daarop het Chassisnummer, e-nummer (Europees goedkeuringsnummer) en de gewichten.
Dank weer!
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1467
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Identificatieplaatje

 · 
Posted: 13.02.2024 - 21:17  ·  #5
Die op het linker voorspatbord ontbreekt bij mij ook. Waarschijnlijk ooit schade gehad en niet over gezet.
In Nederland geen probleem omdat ze de VIN controleren bij de voetenruimte van de passagier.
Mijn auto is van oorsprong een Belg. Misschien is dit wel de reden dat ie naar Nederland is gebracht.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Identificatieplaatje

 · 
Posted: 14.02.2024 - 09:24  ·  #6
Als ik eraan denk zal ik straks even een foto maken, maar misschien heb je ook al wat aan dit topic. Is alleen van de vorige serie V70 dus wellicht zien die typeplaatjes er wat anders uit.
Jgvanloo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Poppel, Belgiƫ
Leeftijd: 61
Berichten: 19
Geregistreerd: 12 / 2023
Subject:

Re: Identificatieplaatje

 · 
Posted: 14.02.2024 - 15:55  ·  #7
Hoi,
Inmiddels al een heel eind gekomen! Plaatje is bijna klaar, alleen zit ik te worstelen met de gewichten. Zie opgaaf hieronder: het eerste, derde en vierde gewicht heb ik redelijk zeker uit de papieren kunnen halen. Maar t tweede gewicht niet. Dit zou het toelaatbare 'treingewicht' (auto plus aanhanger) moeten zijn. Ik heb nu het totaalgewicht van de auto plus het max toelaatbare aanhanger-gewicht (van een geremde aanhanger) genomen, daarmee kom ik op 4060kg.
Maar kan een andere 2.0liter T5 bezitter (2015) dit eens nakijken?
Dank!
2260kg
4060kg
1- 1190kg
2- 1150kg
 
Selected quotes for multi-quoting:   0