Iemand ervaring met een high low converter?

 
 
 
 
 
ErixS60
 
Avatar
 
Subject:

Iemand ervaring met een high low converter?

 · 
Posted: 20.02.2013 - 12:04  ·  #1
Heb het premium audio systeem met de hu803, nu wil ik hier een sub + versterker op aansluiten.

Anders staat het toch maar op zolder en dat vind ik ook zonde.

Nu zag ik dat er verschillende high low converters zijn, die het speakersignaal(high) omzetten in een rca(low signaal)

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Sommige zetten de converter rechtstreeks op de achterspeakers, maar dan pak je het door de pa300 versterkte signaal lijkt mij.Het beste is volgens mij de speakers kabels rechtstreeks achter de radio te pakken, of zie ik dat verkeerd?

Of zitten er geen speakerkabels achter mijn radio, omdat het via de pa300 gaat?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Iemand ervaring met een high low converter?

 · 
Posted: 20.02.2013 - 19:01  ·  #2
Achter jouw autoradio bevinden zich inderdaad speakerkabels, maar dit moet je wel letterlijk nemen (achter de radio).
Deze zijn verbonden via een stekker aan je PA300.
High level klinkt doorgaans wel dynamischer.
ErixS60
 
Avatar
 
Subject:

Re: Iemand ervaring met een high low converter?

 · 
Posted: 20.02.2013 - 22:06  ·  #3
Ga morgen zo'n kastje van Helix halen, zit ook een auto remote op dus dat is helemaal makkelijk.

Volgens de audio zaak, kan je gewoon het signaal van de achterspeakers aftappen.

Accu ligt al achterin, dus in theorie moet het goed te doen zijn.

Denk niet dat het zo goed klinkt als met een radio die een sub out heeft om je rca's op aan te sluiten, maar wil het toch proberen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Iemand ervaring met een high low converter?

 · 
Posted: 20.02.2013 - 22:12  ·  #4
Heb je ook de mogelijkheid om de sub af te filteren ?
ErixS60
 
Avatar
 
Subject:

Re: Iemand ervaring met een high low converter?

 · 
Posted: 20.02.2013 - 22:57  ·  #5
Quote door Bigdog

Heb je ook de mogelijkheid om de sub af te filteren ?


Ja, op de sub versterker zelf.

Laat hem denk vanaf 80hz meespelen en zet de bas van de speakers wat lager dan denk.

Het instellen van de andere speakers via de headunit heeft door de Helix geen invloed op de sub, volgens de car hifi zaak.
Wouterdb
 
Avatar
 
Subject:

Re: Iemand ervaring met een high low converter?

 · 
Posted: 10.04.2013 - 11:27  ·  #6
Als je hem aftapt van de achterspeakers dan gaat bij het verminderen van de bass op de headunit, ook de bass van subwoofer zachter. Maar dat kan je dan weer compenseren door het volume van de subwoofer harder te zetten.
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Iemand ervaring met een high low converter?

 · 
Posted: 10.04.2013 - 14:20  ·  #7
Ik heb in mijn vorige auto ook een high low converter gehad en werkte best goed.

Had deze ook direct achter de radio aangesloten dit vanwege dat dan de bekabeling gelijk scheiden naar de koffer loopt.
Omdat de instellingen van de radio anders worden met de sub had ik de bass terug gedraaid op de radio en die op de sub vanaf 80hz met een iets hoger volume en dat klonk erg goed.

Bij volvos met de accu achterin is het niet nodig maar anders wel zorgen dat de RCA kabels gescheiden liggen van eventuele voedings kabels.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0