Imiv of Grom

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 04.10.2018 - 17:38  ·  #16
In mijn oude S80 zat een HU801, daar had ik ook een GROM op aangesloten, i.c.m. de MD-changer firmware. Dat werkte echt perfect.
Ik wilde dat eigenlijk weer bij mijn huidige S80 (met HU850), en later uitbreiden met de Bluetooth module voor de telefoon. Ik heb toen bewust voor een GROM gekozen, om deze reden (MD-changer firmware, en dus 99 mappen/CDs). Achteraf gezien blijkt die hele MD-firmware niet te werken i.c.m. een HU850. Daar baal ik uiteindelijk best wel van, want ik had uiteindelijk net zo goed een ding van aliexpress van kunnen trekken.
Zoiets heb ik ook in mijn oude Toyota Avensis gehad, dat werkte daar perfect, alleen maar tot 10 mappen. Dan was ik voor 3/4 tientjes klaar geweest (en dan had ik er ook nog bluetooth bij gehad.. >_< (dat had ik nu voor 'tijdelijk' los bij de GROM gekocht), in afwachting op die losse Bluetooth module voor de telefoon).
Benno123
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Langeweg, brabant
Berichten: 190
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 04.10.2018 - 18:36  ·  #17
Hier zit de GROM incl. Bt module in een XC70 gestopt. Mijn vrouw wordt er gek van. Er is niet goed te bellen met het ding, hij vergeet zijn verbindingen steeds, verliest zijn verbinding etc.. Ik ga er nu maar gewoon lekker een Parrot Mki9200 instoppen. werkt voor haar een stuk gemakkelijker en betrouwbaarder. Dat de muziekkwaliteit iets minder is dat is dan maar zo. Merkt zij niets van.

Benno
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 04.10.2018 - 18:45  ·  #18
Volgens mij is dat laatste afhankelijk van hoe je 'm aansluit. Als je de Parrot op de standaard manier aansluit, gaat het geluid via het interne versterkertje van de Parrot zelf. Best zonde gezien de vaak meer dan prima geluidsinstallatie bij een Volvo. Verder werkt de volumeregeling op het stuur (en radio) ook niet meer.
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 04.10.2018 - 20:42  ·  #19
Ik kreeg de GROM icm de HU803 niet werkend. Heb er nu een Kenwood radio in zitten met DAB+, blue tooth en natuurlijk USB’s en een subwoofer. En dat werkt gelukkig prima.
Diechel
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 244
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 04.10.2018 - 22:02  ·  #20
Al 2 jaar zeer tevreden met mijn Grom BT3 icm HU-850.
In het display wordt alleen CD CHNGER getoond en het nummer, geen tekst.

Bellen met microfoon werkt perfect en stuurbediening ook !

Gebruik het elke dag om muziek te streamen
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 04.10.2018 - 23:19  ·  #21
Ik heb het idee dat je beter de functies kunt beperken tot onderdelen die die ene functie goed kunnen uitvoeren.

De IMIV is een prima interface voor iPod/achteruitcamera. Regel iets anders voor de telefoon audio.

Ik krijg erg het gevoel dat de GROM module te veel dingen probeert te doen, maar geen van die dingen echt heel goed.

Ik zou aanraden om een fatsoenlijke kit te kiezen voor de telefonie en een andere set voor de muziek. Het magische apparaat wat alles goed doet lijkt nog niet te bestaan.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 05.10.2018 - 06:41  ·  #22
Quote door Benno123

Hier zit de GROM incl. Bt module in een XC70 gestopt. Mijn vrouw wordt er gek van. Er is niet goed te bellen met het ding, hij vergeet zijn verbindingen steeds, verliest zijn verbinding etc.. Ik ga er nu maar gewoon lekker een Parrot Mki9200 instoppen. werkt voor haar een stuk gemakkelijker en betrouwbaarder. Dat de muziekkwaliteit iets minder is dat is dan maar zo. Merkt zij niets van.

Benno


Zeker een oplossing, er zijn inderdaad legio gebruikers waarvoor een MKI9200 voldoet.
Je hebt niet toevallig een telefoonmodule die je kunt ombouwen naar Bluetooth?
veezeventig2
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sweet Lake City
Berichten: 134
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 05.10.2018 - 09:32  ·  #23
Ik heb al een langere tijd een GROM-BT3 i.c.m. HU803, werkt zeer goed. Tevens DAB+ module erop aangesloten, alleen de interne antenne is niet zo goed, zou eigenlijk externe antenne moeten plaatsen.
W.Bottema
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Putten
Berichten: 28
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

DAB+ module?

 · 
Posted: 25.02.2019 - 15:26  ·  #24
Ik heb al een langere tijd een GROM-BT3 i.c.m. HU803, werkt zeer goed. Tevens DAB+ module erop aangesloten, alleen de interne antenne is niet zo goed, zou eigenlijk externe antenne moeten plaatsen.

Bovenstaand bericht werd geplaatst door veezeventig2 . Moet ik hieruit begrijpen dat de DAB+ module rechtstreeks op de BT3 kan worden aangesloten, dus niet op de USB3.
Van Motrade krijg ik hier geen duidelijkheid over, kwestie van uitproberen geven ze aan.
Wie heeft hier ervaring mee?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0