Imiv of Grom

 
 
 
 
 
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Imiv of Grom

 · 
Posted: 12.12.2017 - 19:14  ·  #1
Vraag/topic 1025647.... Ik weet het ;-)

Toch maak ik een nieuwe aan over dit onderwerp, ik heb al het één en ander aan onderzoek gedaan en wil even mijn resultaten voorleggen en er wat vragen over stellen.

De Imiv heeft als leuk voordeel dat er een achteruitrijcamera op aangesloten kan worden (voor mij niet perse noodzakelijk maar wel erg leuk) Ook laat ie volgens mij CD-tekst zien bij afspelen vanaf een Ipod. Hele grote nadeel is dat er geen USB aansluiting op te krijgen is daar ik niet echt een Apple fan ben. Grom heeft wel USB maar tekst weergave op de radio is weer niet gegarandeerd en dat vind ik weer jammer.

Bij gebruik van de Grom en een usb stick maak je wat mappen aan en stopt in de mappen de gewenste muziek, de Grom ziet de mappen als afzonderlijke cd's en zo kan je wisselen van mappen en zoeken door de nummers. Zijn er mensen die ervaring hebben met het wel of niet laten zien van text op de HU-850 en worden ook de namen van de mappen dan getoond?

Hoe zit dat met de Imiv i.c.m. een Ipod?

Mijn idee is om de Grom of Imiv bovenop de RTI-DVD speler te plaatsen en wil de Ipod of USB-stick gewoon achterin de auto laten zodat ik geen kabel naar voren hoef te trekken (wel zo achter het luikje bij de achterlichten dat je de Ipod of USB kan verwijderen om er nieuwe muziek op te zetten) . Hoe zit het dan met de bediening van de Ipod? En kan je die gewoon achterin laten zitten, en schakelt hij dan aan en uit als je de auto uit zet of hoe moet ik dat zien?

Dan is er nog de Prijs: Bij de Grom (USB3 versie) ben ik voor 133 euro klaar als ik het goed zie terwijl ik voor de Imiv 225 kwijt ben voor een eenvoudige versie mét achteruitrijcamera. Daar komt dan nog een Ipod overheen die ook niet goedkoop zijn in vergelijking met een USB-stick. Tsja, als de achteruitrijcamera meer leuk is dan noodzakelijk (heb ook al parkeersensoren die goed werken) wat zouden jullie dan doen? Kon ik maar wat makkelijker keuzes maken.... :lol:
elevating
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Berichten: 315
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 12.12.2017 - 22:45  ·  #2
Ik heb het exact gedaan zoals jij omschrijft, maar dan met een imiv en iPod. Steun gemaakt voor de imiv, net achter het luikje, en daar hangt ook de iPod. Heb op marktplaats voor 25 euro een oude iPod gekocht. Werkt verder heel mooi (loopt soms vast maar nooit in verdiept waarom). Tekst weergave gebruikt ik niet. Reden voor de imiv was dat ik wel per se de camera wilde (heb geen PDC).
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 16.12.2017 - 12:48  ·  #3
Ik heb me inmiddels een Grom USB3 besteld. Een achteruitrijcamera zie ik vanaf en die Ipod/apple met z'n Itunes zie ik allemaal niet zo zitten. Ik wil gewoon simpel wat mp3's naar een usb stick kunnen slepen zonder gedoe. Ik hoop hem begin komende week te ontvangen en ga alvast kijken of ik een USB-stick in kan gaan richten met de juiste map indeling.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 16.12.2017 - 14:58  ·  #4
Quote door Janvis

Ik heb me inmiddels een Grom USB3 besteld. Een achteruitrijcamera zie ik vanaf en die Ipod/apple met z'n Itunes zie ik allemaal niet zo zitten. Ik wil gewoon simpel wat mp3's naar een usb stick kunnen slepen zonder gedoe. Ik hoop hem begin komende week te ontvangen en ga alvast kijken of ik een USB-stick in kan gaan richten met de juiste map indeling.


er zit toch ook Bluetooth op. Dan kan je gewoon via je telefoon muziek afspelen.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 16.12.2017 - 15:12  ·  #5
Ik heb de versie zonder BT gekocht, ik doe het gewoon lekker met USB stick's, heb geen muziek op de telefoon staan dus dan valt er niet zo veel te streamen ;-)
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 16.12.2017 - 15:16  ·  #6
ah ok, met usb werkt wel makkelijker dan steeds je BT aanzetten en nummers selecteren via je telefoon. Ik heb wel de BT versie, maar die gebruik ik hoofdzakelijk voor het handsfree bellen.
Blondegod
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Rottevalle
Berichten: 742
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 30.06.2018 - 23:31  ·  #7
Ik zit eigenlijk met hetzelfde dilemma. Vandaar ook maar niet nog een topic gemaakt ;-)

Mijn Chinese muziekplayer werkt wel maar er zijn enkele minpuntjes die ik gewoon niet wil.
Vandaar -> Grom of Imiv.

De Grom is redelijk duidelijk: USB stickie , kastje (bijv) naast de radio plaatsen (ik heb geen telefoonmodule)
en het moet werken. Stuurbediening doet het dan ook gewoon als ik het goed begrijp.

Bij de Imiv heb ik toch wat vragen. Inmiddels heb ik begrepen dat je iTunes niet perse nodig hebt om muziek
op een iPod te zetten, met Winamp (wat ikzelf gebruik) kan het ook. Blijft dan echter de muziekinfo wel aanwezig?
De titelsong etc bedoel ik dan.
Kun je de Imiv ook achter de radio aansluiten? ipv rechtstreeks aan de RTI.
En de Ipod, laadt die automatisch op wanneer deze aangesloten zit op de radio of moet hier nog een extra laadkabel
voor komen?

Dat de stuurbediening intact blijft is een must. Achteruitrijcamera en telefoon verbinding hoef ik niet.
De muziekinfo in het display zou een leuke pre zijn. De radio is trouwens een HU 650.
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 01.07.2018 - 08:17  ·  #8
Dit systeem heb ik in mijn Jaguar zitten (sorry voor het noemen van een ander merk...):
https://isimple.com/catalog/pr…s/isfm2351

Werkt erg goed en simpel. Wordt aangesloten op de FM-ingang en werkt daarmee op elke radio. Titelsong staat in je RDS.
VolvoV70Jeff
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 148
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 01.07.2018 - 20:50  ·  #9
Quote door Blondegod

Ik zit eigenlijk met hetzelfde dilemma. Vandaar ook maar niet nog een topic gemaakt ;-)

Mijn Chinese muziekplayer werkt wel maar er zijn enkele minpuntjes die ik gewoon niet wil.
Vandaar -> Grom of Imiv.

De Grom is redelijk duidelijk: USB stickie , kastje (bijv) naast de radio plaatsen (ik heb geen telefoonmodule)
en het moet werken. Stuurbediening doet het dan ook gewoon als ik het goed begrijp.

Bij de Imiv heb ik toch wat vragen. Inmiddels heb ik begrepen dat je iTunes niet perse nodig hebt om muziek
op een iPod te zetten, met Winamp (wat ikzelf gebruik) kan het ook. Blijft dan echter de muziekinfo wel aanwezig?
De titelsong etc bedoel ik dan.
Kun je de Imiv ook achter de radio aansluiten? ipv rechtstreeks aan de RTI.
En de Ipod, laadt die automatisch op wanneer deze aangesloten zit op de radio of moet hier nog een extra laadkabel
voor komen?

Dat de stuurbediening intact blijft is een must. Achteruitrijcamera en telefoon verbinding hoef ik niet.
De muziekinfo in het display zou een leuke pre zijn. De radio is trouwens een HU 650.


Jammer, je had zo tijdens de meeting bij mij mogen testen; heb zelf een iMiv er in zitten, gekoppeld aan HU850
Blondegod
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Rottevalle
Berichten: 742
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 01.07.2018 - 21:12  ·  #10
Quote door VolvoV70Jeff

Quote door Blondegod

Ik zit eigenlijk met hetzelfde dilemma. Vandaar ook maar niet nog een topic gemaakt ;-)

Mijn Chinese muziekplayer werkt wel maar er zijn enkele minpuntjes die ik gewoon niet wil.
Vandaar -> Grom of Imiv.

De Grom is redelijk duidelijk: USB stickie , kastje (bijv) naast de radio plaatsen (ik heb geen telefoonmodule)
en het moet werken. Stuurbediening doet het dan ook gewoon als ik het goed begrijp.

Bij de Imiv heb ik toch wat vragen. Inmiddels heb ik begrepen dat je iTunes niet perse nodig hebt om muziek
op een iPod te zetten, met Winamp (wat ikzelf gebruik) kan het ook. Blijft dan echter de muziekinfo wel aanwezig?
De titelsong etc bedoel ik dan.
Kun je de Imiv ook achter de radio aansluiten? ipv rechtstreeks aan de RTI.
En de Ipod, laadt die automatisch op wanneer deze aangesloten zit op de radio of moet hier nog een extra laadkabel
voor komen?

Dat de stuurbediening intact blijft is een must. Achteruitrijcamera en telefoon verbinding hoef ik niet.
De muziekinfo in het display zou een leuke pre zijn. De radio is trouwens een HU 650.


Jammer, je had zo tijdens de meeting bij mij mogen testen; heb zelf een iMiv er in zitten, gekoppeld aan HU850


Ai gemiste kans van mij!
Maar om nou iedereen bij de meeting te vragen wat ze voor audiosysteem hebben is ook weer zoiets ;-)

Heb je ook een iPod aangesloten en waar gebruik je de imiv veelal voor?
Bevalt ' ie een beetje?
VolvoV70Jeff
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 148
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 01.07.2018 - 21:25  ·  #11
Quote door Blondegod

Quote door VolvoV70Jeff

Quote door Blondegod

Ik zit eigenlijk met hetzelfde dilemma. Vandaar ook maar niet nog een topic gemaakt ;-)

Mijn Chinese muziekplayer werkt wel maar er zijn enkele minpuntjes die ik gewoon niet wil.
Vandaar -> Grom of Imiv.

De Grom is redelijk duidelijk: USB stickie , kastje (bijv) naast de radio plaatsen (ik heb geen telefoonmodule)
en het moet werken. Stuurbediening doet het dan ook gewoon als ik het goed begrijp.

Bij de Imiv heb ik toch wat vragen. Inmiddels heb ik begrepen dat je iTunes niet perse nodig hebt om muziek
op een iPod te zetten, met Winamp (wat ikzelf gebruik) kan het ook. Blijft dan echter de muziekinfo wel aanwezig?
De titelsong etc bedoel ik dan.
Kun je de Imiv ook achter de radio aansluiten? ipv rechtstreeks aan de RTI.
En de Ipod, laadt die automatisch op wanneer deze aangesloten zit op de radio of moet hier nog een extra laadkabel
voor komen?

Dat de stuurbediening intact blijft is een must. Achteruitrijcamera en telefoon verbinding hoef ik niet.
De muziekinfo in het display zou een leuke pre zijn. De radio is trouwens een HU 650.


Jammer, je had zo tijdens de meeting bij mij mogen testen; heb zelf een iMiv er in zitten, gekoppeld aan HU850


Ai gemiste kans van mij!
Maar om nou iedereen bij de meeting te vragen wat ze voor audiosysteem hebben is ook weer zoiets ;-)

Heb je ook een iPod aangesloten en waar gebruik je de imiv veelal voor?
Bevalt ' ie een beetje?


Hij zat bij mij al ingebouwd toen ik de auto kocht. Vorige eigenaar sloot ipod/iphone aan op de kabel in middenconsole vakje. Ik heb er een BT adapter op aangesloten (op dezelfde connector waar anders de ipod/iphone op aangesloten zou worden) besteld bij Volvotech en het werkt perfect qua streamen van Spotify/YT. Heb nooit mp3's afgespeeld van ipod dus weet niet of hij de info dan doorgeeft aan display.
VolvoV70Jeff
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 148
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 01.07.2018 - 21:27  ·  #12
Mijn vrouw koppelt haar iphone aan en mijn kinderen en ik samsung, overigens ;-)
DJ--NeO--
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 40
Homepage: itvoorons.nl
Berichten: 360
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 04.10.2018 - 08:28  ·  #13
toen ik mijn V kost zat er een Imiv en een HU650 in.
in mijn vorige auto's heb ik altijd Kenwood Dubbel Din's gehad welke ik uit mijn vorige auto weer netjes uit had gehaald.
hieraan heb ik altijd een Ipod gekoppeld (eerst een classic welke ook wel eens vast liep, nu een Touch welke niet vastloopt) en kan hiermee zeer gemakkelijk
kiezen wat ik wil, zoeken op artiest enz enz.

Toen ik de Touch aan de IMIV had gekoppeld kwam ik tot de ontdekking dat ik playlists moest maken op de Touch om zo een beetje soepel door de muziek te
kunnen bladeren... Wat een gezeik vond ik dat zeg! kon er absoluut niet aan wennen. om deze reden vrij snel de IMIV eruit getrokken en een frame gekocht waarmee
ik mijn eigen Kenwood Dubbel Din weer kon aansluiten. gebruikersgemak wil tenslotte ook iets :) en icm met de Axxess interface heb ik mijn orginele stuurwiel bediening ook behouden waardoor ik niets hoefde in te leveren op comfort...
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 04.10.2018 - 09:09  ·  #14
Ik heb een HU850 i.c.m. een GROM
Textweergave werkt bij mij, maar ik heb de firmware voor textweergave er weer afgehaald en ben terug gegaan naar de normale CD-changer firmware zonder textweergave.
Waarom? Omdat de textweergave firmware (SAT-firmware) zwaar ruk is, de bediening is omslachtig en erg onstabiel.
Verder werkt de grom erg goed (ook met bluetooth).
De beste combinatie die je kan hebben imo is een hu601/603 of hu801/803 i.c.m. een grom en daarop de minidisc changer firmware. Voordeel is dan dat je tot 99 mappen aan kan maken. Bij een hu850 werkt dat helaas niet (de minidisc firmware), en ben je dus gelimiteerd aan 10 mappen
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Imiv of Grom

 · 
Posted: 04.10.2018 - 11:41  ·  #15
 
Selected quotes for multi-quoting:   0