IMIV Ipod kabel maken

 
 
 
 
 
tim2shane
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 06 / 2022
Subject:

IMIV Ipod kabel maken

 · 
Posted: 20.07.2022 - 07:37  ·  #1
Sinds kort heb ik weer een zweedse reus waar een IMIV classic in zit met een HU-850.
Helaas is de connector van de ipod kabel vernaggeld en zijn nieuwe kabels heel schaars.

Nu vroeg ik mij af, is er al ooit iemand geweest die hier zelf een nieuwe connector op gezet heeft of deze kabel zelfs omgezet heeft naar een USB connector? Voor de 30 pin connector heb ik verschillende pinouts gevonden dus lijkt het erop dat dit redelijk makkelijk om te zetten zou moeten zijn. Maar zie ik hier iets in over het hoofd? kan weinig ervaringen van anderen hierover vinden maar kan mij ook niet voorstellen dat ik de enigste met dit idee ben omdat de kabels zo schaars zijn.

Waar ik uiteindelijk naar toe wil is met de apparatuur die al in de auto zit een handige manier bluetooth verbinding te maken om muziek af te spelen. Kan altijd nog uitwijken naar een extra bluetooth ontvanger op de CD wisselaar ingang maar als het zo met wat hobby werk ook gaat werken is dat wel leuker :)

Heb geprobeerd hier met de zoekfunctie naar te zoeken maar kon niet heel concreet iets over vinden.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1515
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: IMIV Ipod kabel maken

 · 
Posted: 20.07.2022 - 09:19  ·  #2
Er zijn toch BT units die op die kabel passen ? Of is dat afhankelijk van de imiv zelf ?

Heb zelf zo’n imiv met originele Apple converter van 30p naar Lightning zodat mijn iPhone bedraad connectie maakt EN geladen word.

Zo’n BT unit op de imiv is een optie alleen… dan moet je schijnbaar accepteren dat over die BT connectieook je telefoon gesprek gaat.

Zover ik heb kunnen ontdekken kan de iPhone geen onderscheid tussen verschillende gelijktijdige BT connecties maken..
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3731
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: IMIV Ipod kabel maken

 · 
Posted: 20.07.2022 - 22:11  ·  #3
Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb ik zo’n kabel nog liggen. Over ca 3 weken kan ik je dit laten weten.
tim2shane
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 06 / 2022
Subject:

Re: IMIV Ipod kabel maken

 · 
Posted: 21.07.2022 - 11:31  ·  #4
Quote door MTE

Er zijn toch BT units die op die kabel passen ? Of is dat afhankelijk van de imiv zelf ?

Heb zelf zo’n imiv met originele Apple converter van 30p naar Lightning zodat mijn iPhone bedraad connectie maakt EN geladen word.

Zo’n BT unit op de imiv is een optie alleen… dan moet je schijnbaar accepteren dat over die BT connectieook je telefoon gesprek gaat.

Zover ik heb kunnen ontdekken kan de iPhone geen onderscheid tussen verschillende gelijktijdige BT connecties maken..


Denk dat mijn verhaal niet helemaal helder was :), de 30 pin connector is fysiek afgebroken waardoor deze niet meer bruikbaar is. een andere kabel zou wel de oplossing zijn in combinatie met een 30-pin to lightning adapter of een 30-pin to dock bluetooth adapter (AD2P).

Mijn Iphone maakt overigens wel onderscheid tussen meerdere bluetooth verbindingen ( je kan deze ook profielen geven bij je BT instellingen). op dit moment gebruik ik een BT naar FM tranmitter, apple watch en bluetooth oortjes om mee te bellen gelijktijdig. geen sjieke oplossing en soms is mijn iphone eigenwijs dat ie zelf omschakelt naar andere bluetooth bronnen tijdens bellen.
tim2shane
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 06 / 2022
Subject:

Re: IMIV Ipod kabel maken

 · 
Posted: 21.07.2022 - 12:18  ·  #5
Quote door Doeke Dobma

Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb ik zo’n kabel nog liggen. Over ca 3 weken kan ik je dit laten weten.


Als dat zou is is dat natuurlijk wel de mooiste oplossing,
lengte maakt niet zoveel uit omdat er een bluetooth dock interface op komt en bluetooth meer dan genoeg bereik heeft zelfs als de module in de kofferbak ligt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0