IMIV kabel aan het verplaatsen maar wat is dit ?

 
 
 
 
 
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1476
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

IMIV kabel aan het verplaatsen maar wat is dit ?

 · 
Posted: 31.05.2021 - 00:26  ·  #1
Vandaag bij een forum lid een origineel Appel kabeltje kunnen scoren waarmee ik van een 30pins aansluiting een lightning aansluiting heb gemaakt. Aangezien die dingen niet meer te kop zijn ben ik hier ECHT ENORM blij mee :-) De imiv kabel heeft nog een lus van een dikke meter onder de achterbank liggen dus het kan verplaatst worden naar boven de radio unit.


Doel is dus nu om de kabel van de IMIV die eindigt in de armsteun bak te verplaatsen naar een locatie boven de radio unit.
Via YouTube probeer ik de middenconsole los te maken en daar stuitte ik op een vreemde aansluiting Zie foto.

Heeft iemand enig idee waar deze voor is ? Het is een soort DIN achtig iets en zit in een klemmetje onder de 12v unit voor de achterbank passagiers.

Wat mij ook een beetje verbaasde is, (zie foto) een soort "kastje" dat in de kabel van de IMIV zit verwerkt. Op wat pics die ik elders heb gezien van een IMIV met kabel zit het niet. Dit kastje lijkt op de kabel geklemd te zijn , de kabel loopt er iig doorheen. en zit ongeveer een 40 cm voor het einde van de kabel en de 30pins connector.


Heeft iemand enig idee waar die stekker voor is en of dit kastje zeg maar , verplaatst kan worden op de kabel ?


oh ja, in Vida zat ik te kijken hoe die console een beetje in elkaar zit. Helaas niet zo gedetailleerd dat alle schroefjes te vinden zijn, maar ik zag wel iet svan een #38, diode verlichting. Is er dus een module in te hangen waardoor er verlichting onder de armsteun is ??
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
1-wiel
Standkachel deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2711
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: IMIV kabel aan het verplaatsen maar wat is dit ?

 · 
Posted: 31.05.2021 - 06:26  ·  #2
Die din achtingen stekker is voor de Hoorn van de telefoon, als je de telefoon module hebt, links van decorations, dan hoort er ook nog aan handheld bij, die zit dan onder de middenarmsteun weggewerkt.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1476
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: IMIV kabel aan het verplaatsen maar wat is dit ?

 · 
Posted: 27.06.2021 - 00:24  ·  #3
Ik ga wat spullen uit de s60 halen.

Is de imiv alleen te gebruiken met een HU 650/850 ?

Of kan deze ook gebruikt worden in de audio die hierna is gekomen in bijv een v70 ?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3723
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: IMIV kabel aan het verplaatsen maar wat is dit ?

 · 
Posted: 27.06.2021 - 07:24  ·  #4
Alleen als deze dezelfde radio heeft. Als ie geprogrammeerd is als 'cd-changer' (en dus niet 'SAT') dan kun je hem ook op een HU603/803 gebruiken. Ik weet niet over welke V70 we het hebben maar het nieuwe type, daar past ie niet op. Dan moet je echt iets met glasvezel ondersteuning hebben.
Blondegod
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Rottevalle
Berichten: 742
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: IMIV kabel aan het verplaatsen maar wat is dit ?

 · 
Posted: 27.06.2021 - 09:34  ·  #5
Vaak staat er op de imiv zelf ook wel op voor welke radio deze te gebruiken is. Het zijn wel stickers, kans is dus wel aanwezig dat deze na verloop van tijd niet meer te lezen zijn.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1476
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: IMIV kabel aan het verplaatsen maar wat is dit ?

 · 
Posted: 28.06.2021 - 02:09  ·  #6
Quote door Doeke Dobma

Alleen als deze dezelfde radio heeft. Als ie geprogrammeerd is als 'cd-changer' (en dus niet 'SAT') dan kun je hem ook op een HU603/803 gebruiken. Ik weet niet over welke V70 we het hebben maar het nieuwe type, daar past ie niet op. Dan moet je echt iets met glasvezel ondersteuning hebben.



Mijn imiv werkt nu op SAT en door de Apple converter gaat het perfect met de nieuwe iphone op lightning aansluiting. Alles werkt ook met stuurbediening en opladen .

Ik begrijp dat de audio reeks met die Alu “waterval” of hoe noemt men dat ? Niet samen gaat met imiv maar alleen met de zwarte HU 6/8 reeks.

In mijn geval dus op dat en dus niet op de 603/803.

Is dat eventueel te herprogrammeren indien mijn nieuwe volvo een 603/803 heeft of kan ik daar dan beter een 650-850 weer instoppen ?

I
Florisjob
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: IMIV kabel aan het verplaatsen maar wat is dit ?

 · 
Posted: 18.07.2021 - 00:34  ·  #7
Dat 'blokje' aan je iPod kabel is een 'authenticator' voor video gebruik vanaf je iPod/iPhone, daar moet een composite naar 30-pins kabel van apple origineel (MB129LL/B) in en zou je dus video op je RTI scherm kunnen afspelen vanaf je iPod/iPhone.

Google even op imiv classic voor een handleiding, daar staat precies in welke radionummers wat kunnen.

Er is ook firmware te vinden op https://support.swedesolutions…article=15, maar ik ben zelf ook nog aan het vogelen hoe en wat..

Ik zie dat we in de buurt zitten, dus als je samen wil vogelen, laat maar weten.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1476
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: IMIV kabel aan het verplaatsen maar wat is dit ?

 · 
Posted: 20.07.2021 - 20:11  ·  #8
Das prima plan en sla ik Ff op :-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0