iMIV en Spotify

 
 
 
 
 
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

iMIV en Spotify

 · 
Posted: 10.09.2012 - 21:40  ·  #1
Hallo,

In een ander topic schreef ik al dat mijn CD's van zitten in de HU-850, ik heb geprobeerd de boel uit te bouwen, maar vind het nogal tricky. Voor je het weet breekt er wat af en ben ik verder van huis, bovendien zal reparatie niet goedkoop zijn en eigenlijk vind ik het 6-wisselaar systeem niet meer van deze tijd. Je bent zo door je cd's heen en het wisselen tussen de cd's duurt lang en gaat niet bepaald geruisloos.

Tijd voor een mp3 of iPOD achtige oplossing dus. Ik heb mijn keuze laten vallen op de iMIV omdat ik de ondersteuning net even meer vertrouw dan de Grom Audio mogelijkheden. Ik heb geen zin in firmware achtige toestanden om de boel werkend te krijgen, ik wil dat het out of the box gewoon werkt.

Ik twijfel alleen nog of ik de video optie erbij zal nemen, in dat geval kan ik volstaan met de lite versie ipv de classic. Ik betwijfel het nml of ik ooit in de auto video zal gaan kijken, leuk dat het kan, maar gebruik je dat nou werkelijk? Ook weet ik nog niet of ik de achteruitrijcamera erbij ga nemen, of dat ik deze later een keer los erbij koop (scheelt wel 40,=).

Enfin, wat ik naast mijn mp3 collectie zou willen gebruiken is Spotify. Ik had deze mogelijkheid via mijn iPhone ook op mijn Alpine autoradio met ipod interface, de (eenvoudige) bediening van Spotify (<< >> = > ) ging net zo makkelijk als de bediening van de iTunes playlists. Ik kreeg zelf het albumplaatje in de radio te zien van Spotify. Maar goed, dat was.

Wat ik mij dus afvraag is, kan de iMIV ook overweg met Spotify? Ik stel me dan voor dat je de Simple mode gebruikt, waarbij je op de iPhone een album selecteert en de muziek gewoon via de HU-850 hoort, met de mogelijkheid een nummer verder te skippen, te pauzeren etc.
Ik ben me ervan bewust dat je in Simple mode geen tekst in het display van de radio ziet, maar dat boeit me dan weer minder. Het feit dat ik bijna ongelimiteerd muziek bij de hand heb (meer dan op de iPhone past) vind ik boeiender dan de tekstweergave op de radio.

Iemand hier ervaring mee?
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: iMIV en Spotify

 · 
Posted: 10.09.2012 - 22:02  ·  #2
Ik maak gebruik van de imiv met video functie.

Ik heb hieraan een iPod video hangen en speel afentoe een film af, tot nu toe nog geen achteruitrij camera.
Ik heb heen iPhone dus kan dat niet voor je testen.

Ik ben erg blij met mij imiv, kabels kun je direct tussen je dvd van de rti zetten, radio uit en aan en ready.

Stuur eventueel een pm als je eens wilt testen.
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: iMIV en Spotify

 · 
Posted: 11.09.2012 - 15:18  ·  #3
Ik heb vandaag contact gehad met Volvotech en daar de vraag nog even voorgelegd, Spotify werkt in Simple Mode op de iMIV, dus die vraag is beantwoord.

Besloten om toch voor de uitgebreide optie te gaan, dus met video en een nieuw type camera die ze net binnen hebben. Kan de huidige verchroomde kentekenplaathouder gewoon blijven zitten en komt er een losse camera naast de greep waar ook de kentekenverlichting zit.



Uiteraard ook leverbaar in zwart.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39724
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: iMIV en Spotify

 · 
Posted: 12.09.2012 - 19:51  ·  #4
Ziet er beschaafd uit en valt zeker niet op !
Ik ben nieuwsgierig naar je bevindingen.
Alvast succes met de inbouw.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0