Informatie mbt vervangen Keerring Volvo V70 XC AWD - 1999

Powerbox
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Informatie mbt vervangen Keerring Volvo V70 XC AWD - 1999

· 
Posted: 06.01.2020 - 08:40  ·  #1
We hebben een Volvo V70 XC AWD uit 1999. Deze lekt wat olie.
De auto wordt gebruikt om mee te doen met een Barrel Run ( Park and Party ) dus is niet een dagelijkse auto. Hij zal het vast blijven doen voor de volgende run van z'on 4k maar het is toch vervelend dat er elke keer wat olie onder de wagen ligt.

Ons is verteld dat dit de keerring bij/van het vliegwiel is die lekt. Deze vervangen is nogal een werk bij een awd werdt er aangegeven. Is dit zo en waar zit deze uitdaging in?

Kan iemand ons er wat over vertellen? Ben al aardig aan het googlen geweest maar kan er niet heel veel over vinden. Wel dat er veel verwijderd moet worden maar ons motto is altijd, alles wat er netjes af kan kan er ook weer netjes op :) Mogelijk dat er veel dingen afgesteld moeten worden?

Daarnaast zijn we aan het nadenken om dit te laten repareren. Zijn er nog goede monteurs/beunhazen die dit zien zitten? ( mag in een persoonlijke berichtje :) )

Alvast bedankt voor de reactie en we hopen dat jullie kunnen helpen.
ikbat
VolvoV70forum core member
Subject:

Re: Informatie mbt vervangen Keerring Volvo V70 XC AWD - 1999

· 
Posted: 06.01.2020 - 08:55  ·  #2
Het is een k#t werkje vind ik.

Maar is het voor nig 1 run? Of ga je er nog meer mee doen?

Anders zou je kunnen proberen te werken met zon “wondermiddel” je hebt van die olie stop leak middeltjes. Als je auto moet blijven rijden daarna, dan zou ik het alleen niet gebruiken. Maar voor nog 1 run. Kun je de gok nemen
BBS
VolvoV70forum core member
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 06.01.2020 - 10:00  ·  #3
Die keerring is een paar knaken, maar om er bij te kunnen moet je wel de versnellingsbak er achter weg halen. Daar zit het werk in, en om nou een gebruikte koppeling terug te zetten die al een compleet leven achter zich is ook al zoiets. Dat is geheid vragen om uitval problemen. Als je het ding toch puur en alleen gaat gebruiken als barrel run, gewoon doortuffen met die lekkende keerring......
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: 06.01.2020 - 22:32  ·  #4
idem
V70-2.5FT
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.01.2020 - 23:25  ·  #5
Wanneer je zeker weet dat dit het euvel is zou ik de keerring vervangen. Met jullie motto in het achterhoofd denk ik wel dat het mogelijk is. Als je er de tijd voor neemt denk ik wel dat jullie de bak er achter vandaan kunnen krijgen . Er zijn genoeg filmpjes op YouTube die je daar in kunnen begeleiden. Dat het een awd is maakt niet veel uit. Het los maken van de tussenas en tussenbak heb ik zelf al meerdere keren gedaan, en is op de oprit te doen. Of je de koppeling mee neemt is aan jezelf, weet niet hoe lang hij er al in zit. Ik ben zelf niet zo van die wonder middeltjes, en omdat de auto nogal intensief gebruikt wordt in die week heb ik daar niet zoveel vertrouwen in.
Powerbox
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 12.05.2020 - 05:37  ·  #6
Gelukt!

Geen makkelijk karwei en een koppakking vervangen is leuker maar het is gelukt.

We hebben nog steeds wel een storing en hiervoor ga ik in dit forum een nieuw berichtje plaatsen. Hopelijk kan iemand ons helpen.

bedankt voor ieders reactie
Selected quotes for multi-quoting:   0