Hallo Mede Forumers,
Wie heeft hier antwoord op. Mijn v70 uit 2001 (315k op de teller) Lpg stottert/ houd in bij lage toerentallen. alleen als ik vanuit zeg 1000 tot 2000 toeren stevig gas geef lijkt hij onregelmatig te stikken en dan weer door te trekken. Bij hogere toeren is er niks aan de hand (ook niet gas vol indruk). Ook hoor ik bij stilstaan als ik gas geef een soort plof/bonk dat lijkt ergens uit het uitlaatsysteem te komen (niet heel hard) weet niet zeker of dit er wat mee van doen heeft. Eerlijkheids halve zeg ik er bij dat de einddemper behoorlijk roest vertoond en bij de laatste apk al dicht is geplakt ivm minuscuul lekje bij het ophangbeugeltje. Ik denk zelf aan een verstopte uitlaat maar weet niet goed hoe ik dit moet controleren. Verder is de gashuisklep 10 maanden geleden vervangen maar heeft de auto ook wat misfire's op cilinder 1 vertoond (laatste maand juist helemaal niet meer) Ik heb al diverse keren uitgelezen maar auto is aldus mijn odbreader storingsvrij.
P.s. hij doet dit identiek op zowel gas als benzine dus brandstofsysteem lijkt me daarmee uitgesloten..
Iemand een suggestie?
(hoe krijg ik m'n avatar geupload, lukt me niet, heb een apple..)
Wie heeft hier antwoord op. Mijn v70 uit 2001 (315k op de teller) Lpg stottert/ houd in bij lage toerentallen. alleen als ik vanuit zeg 1000 tot 2000 toeren stevig gas geef lijkt hij onregelmatig te stikken en dan weer door te trekken. Bij hogere toeren is er niks aan de hand (ook niet gas vol indruk). Ook hoor ik bij stilstaan als ik gas geef een soort plof/bonk dat lijkt ergens uit het uitlaatsysteem te komen (niet heel hard) weet niet zeker of dit er wat mee van doen heeft. Eerlijkheids halve zeg ik er bij dat de einddemper behoorlijk roest vertoond en bij de laatste apk al dicht is geplakt ivm minuscuul lekje bij het ophangbeugeltje. Ik denk zelf aan een verstopte uitlaat maar weet niet goed hoe ik dit moet controleren. Verder is de gashuisklep 10 maanden geleden vervangen maar heeft de auto ook wat misfire's op cilinder 1 vertoond (laatste maand juist helemaal niet meer) Ik heb al diverse keren uitgelezen maar auto is aldus mijn odbreader storingsvrij.
P.s. hij doet dit identiek op zowel gas als benzine dus brandstofsysteem lijkt me daarmee uitgesloten..
Iemand een suggestie?
(hoe krijg ik m'n avatar geupload, lukt me niet, heb een apple..)
Ik sta nu op 227K en heb het ook nog niet laten doen... maar ik tuf op benzine rond... bij LPG kun je meer slijtage hebben aan je kleppen waarbij de speling alleen maar minder wordt.. hoor je het blok nog wel iets tikken??? Zo niet dan lijkt me het verstandig om eens bij de garage langs te gaan...!
uitvoeren dus we gaan het meemaken. Kleppen heb ik niet zo veel angst voor, heb 2 maanden geleden pak laten uitvoeren en hier naar laten kijken, geen afwijking aldus (andere) garagist.. Ik ben benieuwd..
Maar nu... Heb zojuist akkoord gegeven voor 2800,- opknapwerkzaamheden. Distributieriem/multiriem/uitlaat midden en achter/ lekkende askeringen en hoezen (bedankt meneer de garagist die deze bij APk heeft vervangen voor te stugge aftermarket hoezen) stuurkogel (speling) wederom bedankt voor het niet opmerken bij APK ( december en 4k verder.. kan niet..) Verkeerde wielbouten (bedankt een webshop die me deze uitdrukkelijk had aangeraden, weet even niet meer welke maar ze zijn niet taps genoeg of te taps waardoor deze de velg amper raakt) Nieuwe bougies (oude bleken voor turbomodellen te zijn (bedankt mister auto) Bijvullen Airco en flushen motor + nieuwe olie bedankt Berle Volvo (die echt, krijg ik van ze kado vanwege de aangeboden werkgelegenheid