inhouden en hikken V70 Classic 2.4

... toch weer dat gasklephuis...

 
 
 
 
 
wannahaveV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 46
Berichten: 188
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

inhouden en hikken V70 Classic 2.4

 · 
Posted: 01.05.2015 - 13:45  ·  #1
Bij mijn intro had ik reeds melding gemaakt van wat inhouden bij bepaalde toerentallen. Van slecht starten, hoog verbruik of laat staan noodloop en waarschuwingslampjes was echter geen sprake. Auto was ook uitgelezen bij Volvo-dealer: geen meldingen. Na wat DIY-acties (bougies, thermostaat, injector cleaner) auto toch naar Mulder gebracht; zo'n ontzettend mooie en an sich heerlijk rijdende auto hoort gewoon niet te stotteren als een dronken paard, toch?

Nu blijkt toch het gasklephuis de boosdoener, ik had nog het 'witte sticker'-exemplaar (die heeft het dan klaarblijkelijk lang uitgehouden!). Hij wordt niet meer gereinigd maar ook geen gloednieuwe: voorstel was revisie, een nieuwe is veel duurder.

Ik heb heel veel over het beruchte gasklephuis gelezen hier (symptomen, reinigen, nieuw, mechanische delen vervangen door elektronisch), maar niet zo veel over revisie. Ik neem aan dat je dan ook een stukje verbetering/ update krijgt. Iemand ervaring mee, met gereviseerde witte-sticker gasklephuizen?
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: inhouden en hikken V70 Classic 2.4

 · 
Posted: 01.05.2015 - 13:54  ·  #2
Ga naar Volvoservice.eu
Dennis reviseert ze ook.
En in plaats van sleepcontacten zet er een ander soort contact in waardoor hij een langer leven heeft.

Weet even niet hoe ze heten maar daar gaan mensen zeker wat over roepen.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 47
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: inhouden en hikken V70 Classic 2.4

 · 
Posted: 01.05.2015 - 16:14  ·  #3
Een classic heeft toch een mechanisch gasklephuis ipv een electronisch exemplaar, welke ook geen last heeft van die beruchte problemen?
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: inhouden en hikken V70 Classic 2.4

 · 
Posted: 01.05.2015 - 17:15  ·  #4
Volgens mij hebben de laatste classic's met de 2.4 motoren hetzelfde gasklephuis als in de v70n.

Dennis reviseert ze niet meer:
Quote door dennis850estate

Quote door GRUNNS60

Ik meende afgelopen weekend te horen dat Dennis wel wat klaar was met de wonderen mbt het gasklephuis :-) in ieder geval mbt ik bouw m zelf wel om(eh jij mag t zelf natuurlijk wel doen, hij had nog een setje liggen). maar vervangen kan altijd natuurlijk. gewoon even vragen. <_<


klopt wel een beetje want het is een rotklus om te doen en is commercieel niet interessant. Ik moest de setjes importeren via israel en kostte me 90 euro per set. de dealer levert een nieuw gasklephuis voor 250 euro en de software kan obbe doen. ik heb overigens nog 1 setje liggen voor de liefhebber
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: inhouden en hikken V70 Classic 2.4

 · 
Posted: 01.05.2015 - 18:20  ·  #5
MJ 2000 is onderhuids gewoon al een N ( dus ook canbus )
Met alle zaken dus van de N, zoals ETM, penbobines, apart stuurbekr reservoir etc.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 47
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: inhouden en hikken V70 Classic 2.4

 · 
Posted: 01.05.2015 - 19:40  ·  #6
Weer wat geleerd! :yes:
wannahaveV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 46
Berichten: 188
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: inhouden en hikken V70 Classic 2.4

 · 
Posted: 01.05.2015 - 23:00  ·  #7
Juist, deels is het al een V70 N, overgangsmodelletje zeg maar. Ik vertrouw maar op de positieve berichten ook alhier over garage Mulder, en daarmee dat ik een mooi gasklephuis gemonteerd krijg waar ik zeker met mijn jaarkilometrage tot in de lengte der jaren mee vooruit kan. Sowiezo ligt de opdracht op bij hen, dus rondshoppen was niet mijn bedoeling, was eerder op zoek naar ervaringsdeskundigen die bekend zijn met die gereviseerde gasklephuizen en of daar mogelijk nog verschillen in kunnen zitten. Ik wil graag altijd het beste als het op m'n auto's aankomt :-)
drborg
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ternaard
Berichten: 44
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: inhouden en hikken V70 Classic 2.4

 · 
Posted: 03.05.2015 - 11:18  ·  #8
Heb zelf onlangs een ruil ETM van ACtronics gehad, ze vervangen de koolbaan-potmeters voor optische. Je moet daarna echter wel een reload laten doen bij de dealer en dan gaat ie weer als een speer.
Ruil ETM € 148,00 ex en de software reload +/- € 60,00
Je kunt ook het beste service 2.0 laten installeren (de bugs zijn er inmiddels uit) dat pakket kost niets je betaald alleen arbeidsloon +/- € 30,00 aan werkplaats tarief.
Bij mijn S80 was dit geheel een openbaring, hij rijdt weer als een nieuwe, schakeld veel soepeler (automaat) en is een stuk zuiniger!
:-) :thumb:
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: inhouden en hikken V70 Classic 2.4

 · 
Posted: 03.05.2015 - 12:16  ·  #9
Quote door drborg

Heb zelf onlangs een ruil ETM van ACtronics gehad, ze vervangen de koolbaan-potmeters voor optische. Je moet daarna echter wel een reload laten doen bij de dealer en dan gaat ie weer als een speer.
Ruil ETM € 148,00 ex en de software reload +/- € 60,00
Je kunt ook het beste service 2.0 laten installeren (de bugs zijn er inmiddels uit) dat pakket kost niets je betaald alleen arbeidsloon +/- € 30,00 aan werkplaats tarief.
Bij mijn S80 was dit geheel een openbaring, hij rijdt weer als een nieuwe, schakeld veel soepeler (automaat) en is een stuk zuiniger!
:-) :thumb:

Service 2.0 installeren prima, dan wordt ook het motormanagement ge update. Maar, wat zijn de gevolgen als je een getunede motor hebt?
Heb je dan weer de standaard motor software in je systeem zodat je weer naar de tuner moet?
drborg
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ternaard
Berichten: 44
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: inhouden en hikken V70 Classic 2.4

 · 
Posted: 03.05.2015 - 12:34  ·  #10
Service 2.0 is een update voor ECM, ETM, TCM en CEM, dus als de motor via de ECM getuned is zal hoogstwaarschijnlijk de tuning teniet gedaan worden.
Service 2.0 gaat er van uit dat vanaf een bepaald kilometrage de standaard tolerantiewaarden in diverse componenten door slijtage te krap zijn, service 2.0 geeft hieraan ruimere marges zodat je niet bij het minste geringste foutcodes krijgt.
Een voorbeeld is "katalysator efficientie", deze storing is na de update verdwenen.
Zelf doe ik de tuning altijd met een aparte computermodule, dan hoef je niet in te grijpen in de ECM, bijkomend voordeel is dat je de tuning mee kunt nemen naar een volgende auto.
wannahaveV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 46
Berichten: 188
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: inhouden en hikken V70 Classic 2.4

 · 
Posted: 08.05.2015 - 20:56  ·  #11
Vandaag de auto weer opgehaald, wat is dat onder de kap prachtig om te zien! En de auto rijdt nu zoals het hoort, wat een heerlijk ritje naar huis was dat!
Flying Dutchman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterbeek
Leeftijd: 54
Berichten: 175
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Mulder (Wijk Bij Duurstede)

 · 
Posted: 07.08.2015 - 21:27  ·  #12
U ook al zo tevreden met/over garage Mulder (Wijk Bij Duurstede)?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0