Inhouden koude motor

 
 
 
 
 
martijn76
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westvoorne
Berichten: 75
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Inhouden koude motor

 · 
Posted: 18.06.2015 - 15:30  ·  #1
Een probleempje waar ik me steeds meer aan zit te ergeren, dus er moet wat gebeuren.
De eerste 1,2 kilometer heeft de motor geen zin, soms een stotter, altijd gebrek aan vermogen (dit is bij normaal wegrijden, intrappen doe ik alleen na een half uurtje warm rijden). Het lijkt erger te worden, of ik let er meer op. Zelfs mijn vriendin valt het op, dus dan is er echt iets mis :happy:
Het servicelampje brand de eerste km's, maar dat is sinds de turboslang er af klapte, de storing was er al(hiervoor geen lampje). Na de eerste km's rijdt ie een stuk beter, alleen bij vollast lijkt de koppelkromme niet mooi op te lopen, maar in fases.
Met carsoft komen er geen storingen naar boven, de Volvo dealers in de buurt hebben de komende weken geen tijd/zin om uit te lezen.
Bougies, bobines, luchtfiler, carterontluchting, drukregelaar en diverse vacuümslangen zijn nieuw. Brandstoffilter is twee jaar oud, die kan ik nog vervangen.
Ik denk aan de lambda, het gasklephuis, maar dat is op de gok.
Herkent iemand dit probleem?
Het gaat om een 2.4T met elektronisch gasklephuis.

Ik begrijp dat je bepaalde onderdelen niet zomaar kan vervangen, maar deze door de dealer moeten worden ingeleerd(?)
Kan je dan wel rijden na vervangen?
martijn76
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westvoorne
Berichten: 75
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Inhouden koude motor

 · 
Posted: 18.06.2015 - 15:41  ·  #2
Oh ja, koud danst het toerental iets, tussen 800 en 900 toeren. Warm is dit over.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Inhouden koude motor

 · 
Posted: 18.06.2015 - 16:51  ·  #3
Quote door martijn76

Een probleempje waar ik me steeds meer aan zit te ergeren, dus er moet wat gebeuren.
De eerste 1,2 kilometer heeft de motor geen zin, soms een stotter, altijd gebrek aan vermogen (dit is bij normaal wegrijden, intrappen doe ik alleen na een half uurtje warm rijden). Het lijkt erger te worden, of ik let er meer op. Zelfs mijn vriendin valt het op, dus dan is er echt iets mis :happy:
Het servicelampje brand de eerste km's, maar dat is sinds de turboslang er af klapte, de storing was er al(hiervoor geen lampje). Na de eerste km's rijdt ie een stuk beter, alleen bij vollast lijkt de koppelkromme niet mooi op te lopen, maar in fases.
Met carsoft komen er geen storingen naar boven, de Volvo dealers in de buurt hebben de komende weken geen tijd/zin om uit te lezen.
Bougies, bobines, luchtfiler, carterontluchting, drukregelaar en diverse vacuümslangen zijn nieuw. Brandstoffilter is twee jaar oud, die kan ik nog vervangen.
Ik denk aan de lambda, het gasklephuis, maar dat is op de gok.
Herkent iemand dit probleem?
Het gaat om een 2.4T met elektronisch gasklephuis.

Ik begrijp dat je bepaalde onderdelen niet zomaar kan vervangen, maar deze door de dealer moeten worden ingeleerd(?)
Kan je dan wel rijden na vervangen?


Dat ligt eraan om welk onderdeel het gaat. Hier is een lijst met forumleden die hem voor je uit kunnen lezen. topic.php?t=8060

Uitlezen biedt ws. meer uitkomst dan nu van alles te gaan roepen.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Inhouden koude motor

 · 
Posted: 18.06.2015 - 16:57  ·  #4
uit laten lezen idd. :thumb:
martijn76
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westvoorne
Berichten: 75
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Inhouden koude motor

 · 
Posted: 18.06.2015 - 23:15  ·  #5
Ik dacht dat Carsoft dat ook wel kon, blijkbaar kom je daar niet ver mee.
De pb's zijn verstuurd, kijken of er wat uit komt.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Inhouden koude motor

 · 
Posted: 19.06.2015 - 07:24  ·  #6
Generieke scanners kunnen mrestal alleen de standaard obdI en II codes lezen, een groot aantal codes zijn echter vrij toewijsbaar. Daar heeft volvo er nogal veel van...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0